דיווחים: אפל תעבור ממעבדי אינטל למעבדי ARM

ענקית הטכנולוגיה משתמשת במעבדי אינטל במחשבים האישיים מתוצרתה מאז שנת 2005 ● אם אכן תבצע את המעבר למעבדי ARM, הוא צפוי להתרחש בתוך מספר שנים ● "המהלך אינו מפתיע כלל, משום שמדברים עליו מאז שהופיעו מחשבי iPad הראשונים, בשנת 2010", ציין האנליסט שואו וו

אפל (Apple) עתידה לעבור ממעבדי אינטל (Intel) למעבדי ARM במחשבים השולחניים ובמחשבים הנישאים מדגמי מק (Mac) השונים, דוגמת אלו המצויים במכשירי iPhone ובמחשבי iPad – כך על פי ידיעה של סוכנות הידיעות בלומברג (Bloomberg), אשר נסמכת על "מקורות יודעי דבר" שביקשו לשמור על עילום שם. ענקית הטכנולוגיה משתמשת במעבדי אינטל במחשבים האישיים מתוצרתה מאז שנת 2005, כאשר המעבר למעבדי ARM צפוי להתממש רק בעוד מספר שנים, על פי המקורות.

באיגרת של Sterne Agee למשקיעים צוין, כי ההתאמה של ארכיטקטורת ARM למערכת ההפעלה OS X עשויה להימשך מספר שנים, אך מעבדי ARM בהחלט צפויים להיות חזקים מספיק להפעלה של יישומי מק בעלי דרישות משאבים גבוהות. האנליסט שואו וו ציין באיגרת, כי המעבר למעבדי ARM הוא בלתי נמנע. "המהלך אינו מפתיע כלל, משום שמדברים עליו מאז שהופיעו מחשבי iPad הראשונים, בשנת 2010, ומאז הופעתה של מערכת Mac OS X Lion, ששאלה מאפיינים רבים ממערכות iOS, בשנת 2011", כתב וו. "עם זאת, סביר להניח שזה יקרה רק בעוד מספר שנים, שכן מערכת מק הנוכחית מותאמת למעבדי אינטל".

להערכתו של וו, המעבר לארכיטקטורת ARM יתרום לחיי סוללה ארוכים יותר, ויאפשר חוויית משתמש אחידה בכל הפלטפורמות של אפל. "צריך לקחת בחשבון גם שמחשבי מק אחראים כיום ל-14%-18% בלבד מכלל ההכנסות של אפל, בהשוואה לנתח של 45% עד 50% למכשירי iPhone, ו-20% עד 25% למחשבי iPad", ציין וו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים