התחרות בשוק הסלולר ממשיכה להשפיע על פלאפון: הכנסות החברה צנחו ב-26% והרווח הנקי – ב-42%

החברה רשמה ברבעון השלישי של השנה הכנסות בסך קצת יותר ממיליארד שקלים ורווח נקי של 154 מיליון ● הצניחה ברווח הנקי נבעה מהירידה במכירות ציוד הקצה בשיעור של 54%, כמו גם הקיטון ובתעריפים שגובה החברה מלקוחותיה והשינויים הרגולטוריים ● פלאפון רשמה ברבעון ירידה גם במספר המנויים שלה

כמו החברות האחרות בשוק הסלולר, גם פלאפון ממשיכה לחוות ירידות בעקבות התחרות. על פי הדו"חות שפרסמה החברה לרבעון השלישי של השנה, ההכנסות שלה רשמו ירידה בשיעור 26.2% והרווח הנקי – של 41.8%.

התוצאות מראות, כי ההכנסות של החברה עמדו ברבעון על 1.05 מיליארד שקלים לעומת 1.42 מיליארד ברבעון המקביל ב-2011. מחלוקת ההכנסות לסעיפים עולה, כי פלאפון רשמה ירידה של 10.7% במכירות השירותים, שעמדו על 816 מיליון שקלים בהשוואה ל-914 מיליון. הסיבה לכך היא שחיקת תעריפים כתוצאה מהתחרות המוגברת בענף הסלולר בקיזוז הכנסות מאירוח מפעילים אחרים על גבי הרשת של פלאפון. התחרות השפיעה גם על מכירות ציוד הקצה, שצללו ב-54% ל-233 מיליון שקלים אל מול 507 מיליון. הירידות במכירות ציוד הקצה ובתעריפים שגובה החברה מלקוחותיה, כמו גם השינויים הרגולטוריים, הביאו לצלילה ברווח הנקי של החברה, שהסתכם ברבעון השלישי של השנה ב-154 מיליון שקלים לעומת 263 מיליון.

כמו הרווח הנקי, גם הרווח התפעולי של פלאפון צלל ב-41.8%, שהסתכם ב-199 מיליון שקלים בהשוואה ל-342 מיליון. שיעור ירידה זהה נרשם גם ב-EBITDA, שצנחה ל-329 מיליון שקלים אל מול 481 מיליון. ה-EBITDA השולי עמד על 31.4% לעומת 33.8%.

לעומת זאת, תזרים המזומנים הרבעוני של החברה מפעילות שוטפת הסתכם ב-490 מיליון שקלים בהשוואה ל-168 מיליון. העלייה החדה בתזרים נבעה משיפור בהון החוזר התפעולי, בעיקר כתוצאה מהירידה במכירות ציוד הקצה לצד ביצוע ניכיון לחלק מתשלומי ציוד הקצה של הלקוחות המשולמים בכרטיסי אשראי.

מספר המנויים של פלאפון עמד ב-30 בספטמבר 2012 על 2.839 מיליון אל מול 2.842 מיליון באותו תאריך אשתקד.

לדברי גיל שרון, מנכ"ל החברה, "השינויים בענף והתחרות העזה נתנו אותותיהם בתוצאותיה העסקיות של החברה, כאשר גם ברבעון השלישי חלה פגיעה ברווחיות, כתוצאה מירידה בהכנסות ממכירת ציוד קצה ומהשחיקה המתמשכת בתעריפים בשנה האחרונה. עם זאת, פלאפון היא החברה הוותיקה שהתניידו אליה ברבעון הכי הרבה מנויים ונטשו אותה הכי פחות. בחודשים האחרונים ביצענו מהלכי התייעלות רבים, דוגמת מעבר למעבדה מרכזית, איחוד מוקדים, מיזוג חטיבת התוכן וחטיבת השיווק, שהביאו בין היתר לחיסכון בהוצאות ולקיטון בכוח האדם, ומיתנו את הפגיעה ברווחיות. בנוסף, ההחלטה לארח על גבי הרשת המהירה שלנו שניים ממפעילי התקשורת החדשים, הוט מובייל ורמי לוי, התבררה כהחלטה עסקית נכונה, שהובילה להגדלת ההכנסות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים