ירידות לבזק קווי: הרווח הנקי צלל ב-21%; ההכנסות קטנו ב-3%

הרווח הנקי של החברה עמד ברבעון השלישי של 2012 על 246 מיליון שקלים וההכנסות הסתכמו ביותר ממיליארד שקלים ● הירידה ברווחיות נבעה בעיקר מהפערים ברווחי ההון ממכירת נדל"ן ונחושת בהשוואה לרבעון השלישי אשתקד ● הקיטון בהכנסות הכלליות הוא תוצאה בעיקר של שחיקה בשיעור 9% בהכנסות מטלפוניה, שקוזזה חלקית באמצעות צמיחה בהכנסות משירותי אינטרנט ודטה ● מספר קווי הטלפון של השנה ירד ב-3% בעוד שמספר המנויים לשירותי האינטרנט שלה גדל ב-5%

התחרות והרגולציות משפיעות על בזק קווי: מהתוצאות שרשמה החברה ברבעון השלישי של 2012 עולה, כי ההכנסות שלה ירדו במהלכו ב-3.1% והרווח הנקי צנח ב-20.9%. על פי הדו"חות, ההכנסות שלה הסתכמו ברבעון ב-1.15 מיליארד שקלים לעומת 1.19 מיליארד ברבעון השלישי של 2011 והרווח הנקי הרבעוני עמד על 246 מיליון שקלים בהשוואה ל-311 מיליון. ה-EBIDTA של בזק קווי צנח ברבעון ב-16.8% ל-604 מיליון שקלים אל מול 726 מיליון וה-EBITDA השולי עמד על 52.6% לעומת 61.2%. הרווח התפעולי של החברה צלל ב-23.3% ועמד על 419 מיליון שקלים לעומת 546 מיליון.

הירידה במדדי הרווחיות נבעה בעיקר מהפערים ברווחי ההון ממכירת נדל"ן ונחושת בהשוואה לרבעון השלישי אשתקד. הקיטון בהכנסות הכלליות הוא תוצאה בעיקר של שחיקה בשיעור 9% בהכנסות מטלפוניה, שקוזזה חלקית באמצעות צמיחה בהכנסות משירותי אינטרנט ודטה. הסיבה המרכזית לצמיחה זו היא המשך העלייה בקצבי הגלישה שמציעה החברה, שגדלו בכ-50% ל-9 מגה-ביט לשנייה בממוצע.

מספר קווי הטלפון של בזק קווי עמד בתום הרבעון 2.3 מיליון – ירידה של 2.7% לעומת הרבעון השלישי אשתקד. ההכנסה החודשית הממוצעת לקו (ARPL) הסתכמה ב-73 שקלים בהשוואה ל-78 שקלים.

בזק חיזקה ברבעון המדווח את מעמדה כמובילה בשירותי האינטרנט בישראל, כאשר מספר המנויים שלה עלה ב-4.8% ל-1.153 מיליון. במהלך הרבעון גייסה החברה 17 אלף מנויי אינטרנט חדשים נטו לעומת 12 אלף ברבעון השלישי אשתקד. ההכנסה הממוצעת למשתמש (ARPU) מאינטרנט ירדה מעט ל-80 שקלים לחודש בהשוואה ל-81 שקלים.

לדברי אבי גבאי, מנכ"ל בזק קווי, "האסטרטגיה שלנו להגדלת ההכנסות והפעילות בתחומי האינטרנט והדטה לצד התייעלות תפעולית ממשיכות להוכיח את עצמן, וזאת בסביבה תחרותית עזה ומתחזקת. העלייה המשמעותית במספר מנויי האינטרנט מפצה על הירידה בכמות מנויי הטלפוניה. אני מצפה שרפורמת השוק הסיטונאי, לצד לביטול ההפרדה המבנית, יובילו להגדלת הרווח שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים