עלייה תלולה בהפסד הנקי של יס: זינק ב-56% ל-119 מיליון שקלים

יס רשמה ברבעון השלישי תוצאות לא טובות, עם העלייה התלולה בהפסד הנקי וירידה בהכנסות ● אלה קטנו ב-1% לקצת יותר מ-400 מיליון שקלים ● בנוסף, מספר המנויים של החברה ירד והרווח התפעולי שלה צנח ב-15% ● מנכ"ל החברה, גיל שרון, תלה את התוצאות הלא טובות בתחרות מול קבוצות שמציעות שירותי תקשורת משולבים, בעוד שיס מציעה שירותי טלוויזיה בלבד

הרבעון שהסתיים לא מכבר ייזכר כאחד הלא טובים של יס (yes), לאחר שהיא רשמה בו זינוק של 56.4% בהפסד הנקי. ההכנסות שלה ירדו ברבעון המדווח, השלישי של 2012, אף הן, אם כי בשיעור זעיר של 0.7%.

על פי הדו"חות, יס הגדילה ברבעון את ההפסד הנקי שלה ל-119 מיליון שקלים לעומת 76 מיליון ברבעון השלישי של 2011. ההכנסות שלה עמדו באותה התקופה על 403 מיליון שקלים בהשוואה ל-405 מיליון.

הירידה המתונה בהכנסות נבעה מכך שהירידה בהכנסות מתוכן קוזזה חלקית על ידי הצמיחה בהכנסות שרשמה החברה משירותים מתקדמים. העלייה התלולה בהפסד הנקי הושפעה מגידול בהוצאות המימון של החברה, שנבעה מעלייה של החוב הפיננסי נטו. הרווח של יס לפני הוצאות מימון צלל ב-90.45% ועמד על שני מיליון שקלים אל מול 21 מיליון.

יס רשמה במהלך הרבעון ירידה של 14.8% ברווח התפעולי, שעמד על 54 מיליון שקלים לעומת 63 מיליון. ה-EBITDA הרבעוני קטן ב-13.8% ל-118 מיליון שקלים בהשוואה ל-137 מיליון וה-EBITDA השולי הגיע ל-29.4% אל מול 33.9%.

תזרים המזומנים של יס מפעילות שוטפת הסתכם ב-83 מיליון שקלים לעומת 134 מיליון – צניחה של 38.5%, שנבעה בעיקרה משינויים בהון חוזר. התזרים החופשי הסתכם במינוס ארבעה מיליון שקלים בהשוואה לפלוס 67 מיליון.

מספר המנויים של החברה עמד בתום הרבעון השלישי על 581 אלף לעומת 585 אלף בסוף הרבעון המקביל אשתקד. כמו בהכנסות, מדובר בירידה של 0.7%.

רון אילון, מנכ"ל יס, העדיף להסתכל על החצי המלא של הכוס ואמר, כי "החברה מוכיחה פעם אחר פעם את יכולתה להתמודד בשוק רווי ומשתנה ללא הרף ולהציג שיפור ביכולות החברה". "יחד עם זאת", הוסיף, "ברבעון האחרון ניכר שיס משלמת את מחיר הרגולציה עמה היא מתמודדת מול קבוצות המציעות חבילות תקשורת משולבות, בעוד שיס מציעה רק שירותי טלוויזיה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים