מוטי הדס, מטריקס: "הלינוקס מגיע למערכות הליבה הקריטיות בארגונים הפיננסיים בישראל"

הדס, מנהל אגף פתרונות תוכנה וקוד פתוח במטריקס, ציטט מחקרים לפיהם 85% משרתי הלינוקס בארגוני האנטרפרייז בעולם הם של רד-האט וישראל נמצאת בתחום זה במקום גבוה יותר - עם 94%, בין השאר במגזרי הביטחון, הטלקום והפיננסים ● לדבריו, המשבר הכלכלי של 2008-2009 עשה לרד-האט רק טוב ● הדס אמר, כי "יש לרד-האט 700 לקוחות בישראל ומספרם צפוי להמשיך ולצמוח, בכל מגזרי השוק"

"הלינוקס (Linux) מגיע יותר ויותר למערכות הליבה הקריטיות בארגונים. יש תנופה אדירה בתחום בעולם הפיננסי הישראלי", כך אמר מוטי הדס, מנהל אגף פתרונות תוכנה וקוד פתוח במטריקס.

הדס דיבר בכנס טכנולוגי שערכו מטריקס ורד-האט (RedHat) ישראל. הכנס נערך אתמול (ד') בסינמה סיטי בגלילות, בהשתתפות מאות מלקוחות שתי החברות.

הוא ציין, כי מטריקס מייצגת בלעדית את רד-האט בישראל מזה תשע שנים וציטט מחקרים לפיהם 35% מהשרתים בארגוני אנטרפרייז בעולם הם לינוקס, כאשר בשנה הבאה צפוי הנתון לעמוד על 40%. נתון נוסף אותו ציין הדס מצביע על כך ש-85% משרתי הלינוקס בארגוני האנטרפרייז בעולם הם של רד-האט וישראל נמצאת בתחום זה במקום גבוה יותר – עם 94%, בין השאר במגזרי הביטחון, הטלקום והפיננסים.

רד-האט מונה 4,500 עובדים, ובחמש השנים האחרונות חוותה צמיחה של מאות אחוזים, הוסיף. יש לחברה 70 סניפים ובארץ, בנוסף לסניף הישראלי, היא מחזיקה מרכז מו"פ ברעננה, שמבוסס על רכישתה את קומראנט הישראלית תמורת 107 מיליון דולרים לפני ארבע שנים. מחזורה השנתי של רד-האט עמד ב-2011 על 1.35 מיליארד דולרים, ציין.

לדברי הדס, המשבר הכלכלי של השנים 2008-2009 עשה לחברה רק טוב. "רד-האט חוותה בשנתיים הללו צמיחה גדולה במיוחד, מאחר שארגונים הפנימו אז את התועלות הטמונות בהטמעת מוצריה, הן בהיבט הכספי והן בזה הטכנולוגי". הוא ציטט מחקר של גרטנר (Gartner) שהעלה שפיתוח בסביבות לינוקס מניב חיסכון ניכר בעלויות הפיתוח של פרויקטי ה-IT.

הוא ציין, כי החברה פועלת בשלושה תחומים: הראשון שבהם הוא ההגירה – מהיוניקס (Unix) של HP, מהמיינפריים וממערכות ה-AIX של יבמ (IBM), מהסולאריס של סאן-אורקל (Sun-Oracle) ומהמערכות של מיקרוסופט (Microsoft). התחום השני הוא הטמעה של מוצרים בסביבות IT וירטואליות והשלישי – הטמעת מוצרי התווכה של החברה, מבוססי רכישת JBoss.

יניב ליבוביץ', מנהל אזורי ומנהל פעילות רד-האט בישראל, תורכיה, יוון וקפריסין. צילום: יח"צהדס סיים בציינו, כי מטריקס מפעילה מזה תשע שנים את מרכז התמיכה הרשמי של רד-האט בישראל ושהיא הגורם היחיד בישראל שפועל ישירות מול המעבדות ומרכזי התמיכה של רד-האט ברחבי העולם. כמו כן, הוסיף, היא עובדת בהקשר זה עם 15 שותפים עסקיים, ביניהם מלם-תים וא.מ.ת. מיחשוב. פעילויות נוספות אותן ציין הדס הן פעילות משותפת של רד-האט עם חטיבת התשתיות של מטריקס והסמכת מהנדסים לתחום באמצעות ג'ון ברייס הדרכה, שאף היא שייכת למטריקס. "יש לרד-האט 700 לקוחות בישראל ומספרם צפוי להמשיך ולצמוח, בכל מגזרי השוק", סיכם הדס.

"השוק מצביע ברגליים – לטובת לינוקס"
יניב ליבוביץ'
, מנהל אזורי ומנהל פעילות רד-האט בישראל, תורכיה, יוון וקפריסין, אמר ש-"התחלנו לפני תשע שנים בקטן וכיום החברה היא מותג ידוע".

לדבריו, "תפיסת הקוד הפתוח צוברת פופולריות בשנים האחרונות. השאלה כיום היא לא האם להטמיע לינוקס, אלא היכן. המטרה היא החלפת מערכות קנייניות כובלות. הקוד הפתוח מקנה אפשרות להתרחב בסביבה הארגונית. בשנות המשבר הכלכלי, לפני ארבע שנים, רד-האט חוותה צמיחה של יותר מ-20% בשנה. המעבר ללינוקס מיוניקס הופך להיות דבר שבשגרה. השוק מצביע ברגליים".

"אנחנו משקיעים משאבים רבים במו"פ הישראלי", הוסיף ליבוביץ', בהתייחסו לעולם הווירטואליזציה. "גרסה RHEV 3.1, שעתידה לצאת לשוק עד סוף השנה, תספק חלופה אמיתית לארגוני האנטרפרייז ותחזק את המיצוב שלנו בתחום. הפתרון שלנו מאפשר לעבור מסביבה וירטואלית אחת לרעותה. מדובר במוצר כחול לבן, על בסיס הרכישה של קומראנט. מעבר להיבט הציוני, יש לנו אמונה שאנחנו עושים את הדבר הנכון".

הוא הוסיף, כי "המגזר הממשלתי בארץ עדיין לא הרים את הכפפה. זהו המגזר היחיד שנעשה בו מעט מדי ומאוחר מדי בעולם הלינוקס. אולם, יש לנו סבלנות ונכבוש גם את המגזר זה. נצליח להביא לבקיעים בחומה של ישראל, שמכונה מדינת מיקרוסופט".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים