תתחרה בסאפ ואורקל: מיקרוסופט תציע עיבוד בזיכרון

ענקית התוכנה תציע שלושה חידושים שקשורים ל-SQL Server, בהם עיבוד עסקאות בזיכרון, ערכת שירות ראשונה ל-Microsoft SQL Server 2012 וגרסה חדשה ל-PDW ● דאג לילנד, מנהל כללי לשיווק SQL Server במיקרוסופט: "סאפ ואורקל מאלצות את הלקוחות לרכוש, ללמוד ולנהל פיתרון נפרד, בעוד שאנחנו מאפשרים לשלב את הטכנולוגיה של העיבוד בזיכרון ישירות בפלטפורמת הנתונים שבה משתמשים כבר הלקוחות"

טלאי חירום מיידי. מיקרוסופט

מיקרוסופט (Microsoft) הכריזה  אתמול (ד') על שלושה חידושים שקשורים למסד הנתונים SQL Server, ובראשם פרויקט Hexaton, שבמסגרתו תציע החברה עיבוד עסקאות (OLTP) בזיכרון (In-memory) בגרסה הבאה של מסד הנתונים, ככל הנראה בשנת 2014 או 2015. כך, תיתן מיקרוסופט מענה לפתרונות Hana של סאפ (SAP), ואקסהדטה (Exadata) של אורקל (Oracle).

שני החידושים הנוספים הם ערכת שירות ראשונה, SP1 (ר"ת Service Pack 1) ל-Microsoft SQL Server 2012, והגרסה הבאה של PDW (ר"ת Microsoft SQL Server Parallel Data Warehouse), שתושק במחצית הראשונה של שנת 2013. כך, יועבר פיתרון PDW משרת SQL Server 2008 R2 לשרת SQL Server 2012. עוד יזכה הפתרון גם לתפקוד חדש בשם PolyBase, שיתמוך בשאילתות אחודות מול מסדי נתונים יחסיים של SQL Server 2012 ומול נתונים בפלטפורמת Hadoop ששחררה מיקרוסופט זה עתה (Microsoft HDInsight Server for Windows).

"גישת התכנון שלנו מוטמעת ב-SQL Server", אמר דאג לילנד, מנהל כללי לשיווק SQL Server במיקרוסופט, בריאיון  ל-InformationWeek האמריקני. "סאפ ואורקל מאלצות את הלקוחות לרכוש, ללמוד ולנהל פיתרון נפרד, בעוד שהגישה השונה שלנו מאפשרת לשלב את הטכנולוגיה של העיבוד בזיכרון ישירות בפלטפורמת הנתונים שבה משתמשים כבר הלקוחות".

בצורה זו, מבטיחה מיקרוסופט, יוכלו הלקוחות להתקין את Hexaton בשרתים הרגילים שבהם הם משתמשים כיום, והתוכנה תעשה שימוש במשאבים הקיימים של השרתים. "המערכת תהיה דומה במידה רבה לפתרונות האחסון והזיכרון הקיימים, וניתן יהיה לבחור איזה טבלאות ייטענו לזיכרון הראשי", אמר לילנד.

במיקרוסופט סיפקו כבר פתרונות של תובנה עסקית בעיבוד בזיכרון, וכן פתרונות ניתוח, בדמות Microsoft PowerPivot ו-Power View. פתרונות אלה הוצעו במתכונת של תוספים למיקרוסופט אקסל (Microsoft Excel). עם ההשקה של SQL Server 2012 SP1 יתמוך מסד הנתונים בחבילת אופיס 2013 (Office 2013), שבמסגרתה משולבים הכלים Microsoft PowerPivot ו-Power View ישירות באקסל. כך, לא יצטרכו עוד הלקוחות להוריד ולהתקין בנפרד את התוספים האלה כדי לנתח את הנתונים הארגוניים ממסדי נתונים ב-SQL Server.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים