קרן JVP הירושלמית תקים חממת סייבר סקיוריטי בבאר שבע בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים

החממה תוקם בשיתוף עם אוניברסיטת בן גוריון ולשכת המדען הראשי ● אראל מרגלית, יו"ר JVP, המתמודד בימים אלו ברשימת מפלגת העבודה לכנסת: "ההיי-טק הוא קטר צמיחה חשוב שצריך לשנע לאזורים רבים בארץ, ולאוכלוסיות שונות. הובלה בתחום הסייבר מהווה את אחד הנכסים האסטרטגיים של מדינת ישראל"

קרן הון-הסיכון הירושלמית JVP תקים חממת סייבר סקיוריטי ראשונה מסוגה בישראל בבאר שבע, במסגרת מכרז החממות של המדען הראשי. החממה תוקם בשיתוף עם חברת מסחור הידע של אוניברסיטת בן גוריון ותחל לפעול כבר בתחילת השנה הבאה. על פי המודל העסקי, יושקעו עד 6 מיליון שקלים בכל אחת מהיוזמות בחממה, כאשר 2 מיליון מתוכם יוקצו על ידי המדען הראשי, ויתרת המימון תגיע מקרן JVP. בכל שנה תשקיע הקרן במספר יוזמות מתוך מאות ההצעות והרעיונות שיופנו אליה.

על פי התוכנית, תוקם החממה בסמיכות לאוניברסיטת בן גוריון ולקמפוס הטכנולוגי החדש של אגף התיקשוב של צה"ל (כחלק ממעבר מחנות צה"ל לנגב), אליו יעברו יחידות תיקשוב מקצועיות ויחידות תוכנה והנדסה באגף התיקשוב, ואיתן כעשרת אלפים אנשי טכנולוגיה – מהלך אשר עשוי ליצור "עמק סיליקון" ישראלי בנגב.

אראל מרגלית, יו"ר JVP, המתמודד בימים אלו לרשימת מפלגת העבודה בבחירות לכנסת: "ההיי-טק הוא קטר צמיחה חשוב שצריך לשנע לאזורים רבים בארץ, ולאוכלוסיות שונות. הובלה בתחום הסייבר מהווה את אחד מהנכסים האסטרטגיים של מדינת ישראל, ויש ביכולתנו למנף אותו לא רק במישור הביטחוני, אלא גם במישור הכלכלי והחברתי".

לדבריו, הקמת חממת סייבר בבאר שבע, כשלצידה חממה חברתית ומוקדי תרבות, יכולה ליצור מהפכה חברתית-תרבותית ולייצר אלפי מקומות עבודה לצעירים, מבוגרים ולסטודנטים. הוא ציין, כי בחמש השנים הקרובות צפויה החממה לייצר כאלף משרות חדשות בתחום ההיי-טק בבאר שבע באמצעות חברות החממה והחברות הבוגרות שיצאו ממנה.

החממה תופעל במודל דומה לחממת המדיה JVP Media Labs, הפועלת מרובע המדיה של JVP בירושלים. לדעת גורמים בקרן, לחממה צפויה להיות תרומה משמעותית לקידום הנגב בכלל, ובאר שבע בפרט, כמטרופולין טכנולוגי ותעשייתי שעתיד להרחיב את אפשרויות התעסוקה האיכותית לבוגרי האוניברסיטה. "החזון שלנו הוא להפוך את באר שבע למרכז יזמות ויצירתיות בתחום ההיי-טק ולמובילה בתחומי הסייבר סקיוריטי והתוכנות לשוק המקצועי", אמר יואב צרויה, שותף בחממה של JVP וממנהלי החממה בבאר שבע.

JVP מנהלת שמונה קרנות הון-סיכון בסך הון כולל של למעלה מ-900 מיליון דולרים. ברקורד שלה נמנים עשרות אקזיטים, חלקם מהבולטים ביותר בתעשייה הישראלית. הקרן, שזיהתה מזה שנים את הפוטנציאל הגדול הטמון בהשקעה בחברות שעוסקות בתחום הגנות הסייבר, הובילה מספר חברות ישראליות להצלחות בינלאומיות בתחום זה, אחת הבולטות שבהן היא סייבר-ארק (Cyber-Ark) – חברת תוכנה ישראלית אשר נוסדה לפני כעשר שנים, ומעסיקה כיום מאות עובדים במרכז המו"פ שלה בפתח תקווה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים