בריטניה: בגלל ניסיונות ההתחכמות של אפל – השופט הורה לה לשלם את הוצאות המשפט של סמסונג

השופט בבריטניה, שזעם על ניסיונות ההתחכמות של אפל, שנאלצה לפרסם התנצלות בפני סמסונג, הורה לאפל לשלם לה הוצאות משפט גבוהות מהרגיל ● הוא הביע את אכזבתו מכך ש-"חברה כמו אפל מתנהגת בצורה כזו" וקבע, כי "זו הפרה ברורה של צו בית המשפט"

ניסיונות ההתחכמות של אפל (Apple) בכל הקשור להתנצלות הפומבית שלה בפני סמסונג (Samsung) יעלו לחברה כסף – לאחר שהשופט בבריטניה, שלא אהב את התנהגותה של אפל, הורה לה לשלם את הוצאות המשפט של סמסונג.

לפני מספר חודשים קבע בית המשפט בבריטניה, כי סמסונג לא הפירה את זכויותיה של אפל בעיצוב של מחשבי ה-iPad. השופט הורה לאפל לפרסם התנצלות פומבית באתר האינטרנט הבריטי שלה, אך זו הוסיפה להתנצלות הסברים על כך שבית המשפט בגרמניה קבע, כי סמסונג אכן העתיקה את העיצוב של המחשבים ושהמושבעים בארצות הברית פסקו, כי היא הפירה את זכויותיה של אפל בפטנטים ובעיצוב. אלה אף הורו לסמסונג לשלם לאפל פיצויים בסכום של יותר ממיליארד דולרים.

השופט רובין ג'ייקוב הביע את אכזבתו מכך ש-"חברה כמו אפל מתנהגת בצורה כזו" וקבע, כי "זו הפרה ברורה של צו בית המשפט". הוא הוסיף ש-"ההשוואה של פסק הדין בבריטניה לפסקי דין ממדינות אחרות מטעה ואינה נכונה".

השופט הורה לאפל לשוב ולפרסם התנצלות תוך 24 שעות, וכך היא אמנם עשתה. אולם, התנצלות זו פורסמה בתחתית הדף, באופן שרק גולשים שגוללים כלפי מטה רואים אותה. השופט לא אהב גם את ההתחכמות הזו וקבע, כי "בית המשפט מאפשר לקבוע הוצאות גבוהות כדי לבטא את חוסר שביעות רצונו מצורת ההתנהלות של אחד הצדדים. מעשיה של אפל מחייבים קביעה כזו… אני מקווה שחוסר היושרה שהפגינה אפל בתקרית זו אינו מאפיין את החברה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים