מיקרוסופט: מנהל חטיבת חלונות, שהיה מועמד לתפקיד מנכ"ל החברה – פורש

אחרי 23 שנים במיקרוסופט הודיע סטיבן סינופסקי על פרישתו מהענקית מרדמונד ● ככל הנראה, הוא לא יועסק בקרוב בחברה מתחרה ● סינופסקי, פרי טיפוחיו של ביל גייטס, קנה לו אויבים רבים בחברה ולראייה, המזכר ששלח סטיב באלמר, המנכ"ל, לעובדים כלל רק את המשפט: "סטיבן סינופסקי החליט לפרוש מהחברה"

סטיבן סינופסקי, שנחשב בעבר מועמד לתפקיד המנכ"ל הבא של מיקרוסופט (Microsoft), פורש במפתיע מענקית התוכנה שבועיים בלבד לאחר ההשקה של חלונות 8 (Windows 8), בעת שהמנכ"ל, סטיב באלמר, מחזק את אחיזתו בחברה.

הפרישה של סינופסקי, מנהל חטיבת חלונות, באה לאחר 23 שנים בהן הוא מועסק בחברה. מדובר באחרונה – והבולטת ביותר – בשורת פרישות של מנהלים בכירים ממיקרוסופט, שמתקשה לבסס את מעמדה בשוק המכשירים הניידים מול אפל (Apple) וגוגל (Google).

אך לפני שבועיים השיקה מיקרוסופט את השדרוג המשמעותי ביותר של מערכת ההפעלה חלונות מאז שנת 1995, שנועד להציב אותה בחזית המערכות שמבוססות על צגי מגע וגישה לאינטרנט.

יצוין, כי הפרישה של סינופסקי הגיעה בהפתעה גמורה, ולא ניתן היה לקבל הסברים ממיקרוסופט או מסינופסקי עצמו. מנהל בכיר בחברה, שביקש לשמור על עילום שם, ציין שההחלטה על הפרישה התקבלה "בהסכמה הדדית" ושככל הנראה, סינופסקי לא יחל למלא תפקיד כלשהו בחברה אחרת בעתיד הקרוב.

סינופסקי (47) הצטרף למיקרוסופט ב-1989 והתבלט כעוזר הטכני של ביל גייטס. הוא נחשב כמי שגיבש את תהליך הפיתוח של התוכנות בחברה, שמבוסס על צמצום של שכבות ניהול, ואף זכה לכינוי "סינופסקיזציה".

הבכיר הפורש צבר עוצמה רבה בענקית מרדמונד, על אף שנודע כמי שמתקשה לפעול בהרמוניה עם מנהלים בכירים אחרים. סגנונו הבוטה קנה לו אויבים רבים בחברה, "ובהיעדר גייטס, שגיבה אותו, הוא נשאר בלי אף אחד שיילחם למענו", ציין הבכיר.

לא נראה שבאלמר בן ה-56 יפרוש בקרוב ממשרת המנכ"ל, הגם שהוא ממלא את התפקיד כבר 13 שנים ולמרות הביקורת הרבה על תפקודו. בארבע השנים האחרונות הוא החליף את המנהלים הבכירים בכל חמש החטיבות של החברה. במזכר ששלח באלמר לעובדים ביום ב' הוא ציין בפשטות: "סטיבן סינופסקי החליט לפרוש מהחברה".

סינופסקי נהנה מהתקדמות מטאורית במיקרוסופט. הוא ניהל את החטיבה הרווחית המופקדת על יישומי אופיס (Office) וב-2009 הופקד על ההשקה של חלונות 7 (Windows 7). בעקבות ההצלחה הוא הופקד גם על הפיתוח של חלונות 8 ובמקביל הוביל את הפיתוח של מחשבי הלוח מדגמי Surface.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים