תוכן שיווקי

לקראת אירוע | מגמות מובילות בעולם הנתונים הארגוני

13/11/2012 13:01

מאת ינאי מילשטיין, מנהל תחום אינפורמטיקה, קבוצת אמן

עולם הנתונים הינו עולם דינאמי אשר עם הזמן תופס את מעמדו הראוי בקרב המנמ"רים וחברי ההנהלה בארגון מפני שכולם מבינים שבלי נתונים – אין לארגונים זכות קיום. המגמות המרכזיות להן אנו עדים כיום הן בראש ובראשונה מגמת ה-Big Data המנסה לספק פתרון הולם לבעיית הצפת הנתונים, בעיקר על רקע התעצמות הרשתות החברתיות והרצון של הארגונים המודרניים לדעת הכל אודות הלקוח – רצונותיו, העדפותיו ועוד. רצון זה גורם לאגירת מסות רבות של נתונים ממקורות שונים, אותן קשה לנהל.

נתונים מסוג זה ניתן לקטלג כבסיס נתונים רלציוני (היקשי) וכאן ניתן להבחין בשני זרמים מרכזיים שונים:

א.    בסיס נתונים רלציוני ופרללי (מקבילי) – מאפשר עיבוד מקבילי של נתונים המסייע להתגבר על מגבלת החומרה והרשת בארגון (scale-out בניגוד ל- scale-up). הכוונה הינה להתגבר על העומס בנתונים על ידי עיבוד מקבילי בו זמנית של הנתונים. כל החברות הגדולות בתחום כבר פיתחו מענה מסוג זה – Netezza של יבמ, GreenPlum של EMC ו-Exadata של אורקל.

ב.    No SQL – כלים אחרים, כמו לדוגמא Hadoop, אשר מאפשרים ניהול ותחזוקה של מאגרי מידע עצומים (מעל 30 טרהבייט), תוך שמירה על עלויות נמוכות במיוחד. כבר כיום יש לאינפורמטיקה את היכולת להתחבר לכל הרכיבים בארגון בשפתם שלהם (native), כולל הרצה בתוך הרכיב עצמו, ללא צורך בכתיבת קוד (ELT).

מגמה משמעותית נוספת הינה מגמת הנתונים בענן – לקוחות רבים מאמצים את תפישת הענן ומעברים את מערכות המידע שלהם לשם, לעת עתה בנוסף למערכות המידע באתר הפיזי. כבר היום יש לאינפורמטיקה מעל 1350 לקוחות שמבצעים את אינטגרציית הנתונים שלהם בין הענן לאתר ה- ITהראשי, בעזרת כלים ייעודיים של אינפורמטיקה. חשוב לציין כי כל הטכנולוגיות של אינפורמטיקה זמינות הן בענן והן על הקרקע (on premise).

מגמה שלישית הינה מגמה של ניהול יישות אחודה וטיוב נתונים – אנו עדים לאחרונה לריבוי פתרונות בשוק לניהול ישות אחודה אצל ארגונים בישראל, כאשר מרבית הפתרונות בוצעו באופן מקומי, על ידי מחלקת ה-IT והם אינם מספקים את התוצאה הרצויה.

אינפורמטיקה מציגה פתרון שלם ליישות אחודה של נתוני לקוח, ספק, מוצר, עובד ושותף (multi domain MDM), ללא צורך בפיתוח קוד, דבר אשר יכול לשפר משמעותית את כל הטיפול בשימור לקוחות והעמקת המכירות ללקוח. הפתרון של אינפורמטיקה כולל מנגנון מובנה לניהול קונפליקטים של שמות, כתובות ומוצרים, כולל יכולות טיוב הנתונים של אינפורמטיקה.

בכנס אינפורמטיקה (Morning With Informatica), שיתקיים ב-27.11 בסטוקו תל אביב, נסקור את החידושים בפלטפורמה של אינפורמטיקה, נתמקד בנושא ה-Big Data ונציג את יכולות ה-Data Services ואיכות הנתונים. בכנס יתקיימו הדגמות חיות של הפתרונות.

אירועים קרובים