דו"ח: יבמ – במקום הראשון בתרומה לקהילה

החברה דורגה ראשונה בדו"ח שהעריך את פעילותן הקהילתית של 500 החברות הגדולות בארצות הברית ● מחברי הדו"ח כתבו על הענק הכחול, כי "430 אלף עובדי החברה תרמו 3.2 מיליון שעות לקהילה ב-2011, השקיעו 50 מיליון דולרים בפרויקטים של ערים חכמות ושלחו מאות צוותי מומחים ל-100 ערים למשך שלוש שנים" ● עוד הם ציינו, כי "צוותי יבמ פותרים בעיות אורבניות ברחבי העולם, בסביבות הדורשות מענה מבוסס IT"

יבמ (IBM) דורגה בסקר חדש כחברה האמריקנית בעלת המודעות הגבוהה ביותר לצרכי הקהילה וכזו המבצעת את הפעילות הרבה ביותר בקהילה.

הדירוג נעשה במסגרת סקר The Civic 50, שמספק הערכה של 500 החברות הגדולות במדד S&P. המדדים שנבדקו הם השקעת הזמן, השימוש בכישורי כוח האדם של החברות והשקעת המשאבים בשיפור איכות החיים בקהילה בה הן פועלות. עורכת הסקר היא הוועידה הלאומית האמריקנית לאזרחות טובה (NCoC), בשיתוף עם מכון Point of Light, שמתמחה במחקר מחויבות ציבורית, סוכנות בלומברג (Bloomberg) והמגזין ביזנסוויק (Businessweek).

הסקר בחן את ביצועי החברות השונות על פי איכות ההנהגה, האסטרטגיה ומדידת הפעילות, התכנון, התרומה לבריאות האזרחים, שותפות עם הקהילה ושקיפות הפעילות. החברות המובילות במדד הפעילות החברתית מאופיינות בהפעלת כלים מתוחכמים, המאפשרים מדידת ההשפעה של התוכניות אותן הן מובילות, תוך התאמת הפעילויות האלה ליכולות הליבה המאפיינות את הארגון העסקי המעורב בפעילות ההתנדבותית. יותר משני שלישים מהחברות שדורגו ב-50 המקומות הראשונים דיווחו, כי הן משתמשות "לעתים קרובות" או "תמיד" בכישורים המקצועיים של כוח האדם הזמין שלהן על מנת להתמודד עם אתגרים חברתיים בקהילה. 66% מאותן חברות דיווחו על שיתוף פעולה הדוק עם גופים בקהילה, עימם הם עובדים ברמה האסטרטגית הגבוהה ביותר ולא רק על בסיס תוכנית בודדת או אירוע חד פעמי.

מחברי הדו"ח כתבו על הענק הכחול, כי "430 אלף עובדי החברה תרמו 3.2 מיליון שעות לקהילה ב-2011. הם השקיעו 50 מיליון דולרים בפרויקטים של ערים חכמות ושלחו מאות צוותי מומחים ל-100 ערים למשך שלוש שנים. צוותי יבמ פותרים בעיות אורבניות ברחבי העולם, בסביבות הדורשות מענה מבוסס IT. בנוסף, יבמ סייעה לאלפי יוצאי צבא להסתגל חיים האזרחיים".

הם עמדו על כך שתרבות המעורבות בקהילה של יבמ הולידה מיזמים דוגמת תוכנית חיל ההתנדבות של החברה, שבה מסייעים עובדים במתן ייעוץ עסקי וטכנולוגי פרו בונו לגופי ממשל מקומי ולקהילות סביב העולם. עד היום נשלחו במסגרת התוכנית הזאת 200 צוותים של בסך הכול יותר מ- 2,000 עובדים מומחים של יבמ, בהם גם מישראל, למשימות ב- 30 מדינות.

חברה נוספת בתעשייה שדורגה במקום בולט יחסית ברשימה היא מיקרוסופט (Microsoft), שהגיעה למקום ה-14. מחברי הדו"ח כתבו על הענקית מרדמונד, כי "החברה יוזמת פעילות לתרומה לקהילה בתחומי החינוך והתמיכה הרפואית, כמו גם בהטמעת תוכנות שלה, בקרב ארגונים חברתיים ועמותות ברחבי העולם". הם ציינו שבמהלך השנים תרמה מיקרוסופט 800 מיליון דולרים לקהילה והשתלבה בפעילות חברתית עם 60 אלף עמותות ברחבי העולם. אינטל (Intel) דורגה במקום ה-17, לאחר שעובדיה תרמו במהלך השנה החולפת לקהילה מיליון שעות עבודה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים