מנפרד רייטנר, נט-אפ: "אנחנו חייבים לצמוח בישראל – אחרת כל אזור EMEA יהיה בבעיות"

"השוק הישראלי ממוקד IT והוא חשוב לנט-אפ אסטרטגית ועסקית כאחד", אמר רייטנר, סגן נשיא בכיר ומנהל הפעילות של נט-אפ באזור EMEA, בראיון לאנשים ומחשבים ● עם זאת, רייטנר הביע פליאה על כך שלעומת השוק הבריטי או הגרמני, בישראל ממעטים להשתמש בענן חיצוני

מנפרד רייטנר, מנכ"ל נט-אפ לאזור EMEA וסגן נשיא בכיר בחברה. צילום: קובי קנטור

"ישראל חשובה לנט-אפ (NetApp) אסטרטגית ועסקית כאחד", כך אמר מנפרד רייטנר, סגן נשיא בכיר ומנהל הפעילות של נט-אפ באזור EMEA (אירופה, המזרח התיכון ואפריקה). הוא אמר את הדברים בראיון לאנשים ומחשבים, שנערך במהלך בכנס השותפים NetApp Insight 2012, שנערך בימים אלה בדבלין.

לדבריו, "ההוכחה לחשיבותה של ישראל עבור נט-אפ היא שזו הייתה אחת המדינות הראשונות שביקרתי בהן אחרי שקיבלתי את תפקידי במרץ השנה. הגעתי לישראל לפני איטליה, ספרד והמדינות הנורדיות. אנחנו חייבים להשקיע בישראל ולצמוח שם, אחרת כל אזור EMEA יהיה בבעיות".

"ישראל היא מדינה ממוקדת IT", אמר רייטנר. "ללקוחות רבים שלנו יש חברות בנות בישראל וחלק גדול מהחדשנות ב-IT מגיע משם. דוגמה טרייה לכך היא תחום הניטור והניתוח בזמן אמת של צילומי מצלמות אבטחה, שדורש יכולות איחסון ושליפה חזקות".

"כמו כן, ישראל חשובה עבורנו מבחינה עסקית. יש בה הכי הרבה חברות המתמחות ב-IT. מה גם שמבחינה ממשלתית, ישראל קשורה מאוד לארצות הברית. נט-אפ היא חברה אמריקנית ויש לה עניין בשיתוף פעולה כזה".

עם זאת, רייטנר הביע פליאה על כך שלעומת השוק הבריטי או הגרמני, בישראל ממעטים להשתמש בענן חיצוני. "אמנם עושים זאת שם ביישומים שנחשבו פחות חשובים, כגון אחסון אתר האינטרנט, אך לא ביישומים כגון ERP או CRM. הסיבה לכך היא שיש בישראל התמחות ב-IT ויש המון מומחים שרוצים עדיין להיות אחראים בעצמם לתשתית שלהם. אם אין מספיק משאבים והם יידרשו על ידי המנהלים שלהם להוריד את העלויות ולהקים מערכות חדשות במהירות – גם זה יגיע".

אילו היית מנמ"ר, מה הכיוונים שהיית שם לב אליהם?
"במידה שהייתי מנמ"ר ומסיבות שונות היה נאסר עליי לבחון שירותי ענן חיצוניים, הייתי מסתכל כיצד אני מגדיל את היעילות שלי. אם המנמ"רים לא ינקטו בגישה של 'לקחת מה שספקי היישומים מאפשרים לי לבחור', הם יהיו בבעיות. רק לקבל את המחיר הטוב ביותר לג'יגה-בייט זה לא מספיק. צריך לעשות משהו שונה לחלוטין, בעיקר תשתית אג'ילית, הדרך שבה ניתן לשלוט בגידול הנתונים נעשית, למשל, באמצעות דה דופליקציה, או על ידי Thin Provisioning (טכנולוגיה המאפשרת לכמה משתמשים לעבוד בו זמנית על אותו בסיס נתונים או על אותה מכונה וירטואלית, בלי להפריע זה לזה – א"ב). בהקשר זה כדאי להדגיש את היחסים הטובים שיש לנו, ובאו לידי ביטוי בהכרזות האחרונות בתחום הווירטואליזציה, עם שלוש הספקיות הגדולות בתחום: VMware, סיטריקס (Citrix) ומיקרוסופט (Microsoft)".

"המסר החשוב ביותר שלנו הוא התשתית הגמישה", הוסיף רייטנר. "הכיוון הוא מערכות שלא תסבולנה לעולם מהשבתה, כי כל מערכת מושבתת גורמת להפסקת עבודה לאלפי, עשרות אלפי או אף מיליוני משתמשים. כמו כן, המערכת צריכה לאפשר סקלביליות בלתי מוגבלת. נט-אפ היא החברה המובילה בתחום זה של העסקים".

כיוון נוסף אותו ציין הוא "התשתית ל-Big Data, כפי שבאה לידי ביטוי במערכת E-series, שהיא הגורם השני לצמיחה שלנו, בנוסף לתשתית הגמישה".

האם אתם לא חוששים שהפכתם גדולים מדי, כך שחברות קטנות יעקפו אתכם עם פיתוחים מקוריים במיוחד?
"אנחנו בוחנים את השוק כל הזמן. בעמק הסילקון, לאחר תקופה שקטה, קמות המון חברות צעירות, סטארט-אפים שמפתחים דברים מעניינים. אף אחד לא יודע זאת יותר טוב מאיתנו. אנחנו צריכים להיות מאוד זהירים, כי יש דברים מעניינים שמגיעים. עלינו להתעלם מהם או לבחון אותם, וזו הזדמנות נוספת לרכוש טכנולוגיה שלא פיתחנו או לשתף פעולה. אם אנחנו רואים שהשוק מתקדם, יש לנו אנשים שבוחנים את השוק ומגיבים".

"הכרזנו על הקמת נט-אפ ב-1992 ואף אחד לא שם לב אלינו", סיכם רייטנר. "כיום אנחנו חברה של 6.5 מיליארד דולרים. הגדולים התעלמו מאיתנו ויצרנו שוק שאנחנו שולטים בו".

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לאירלנד

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים