ארצות הברית: גוגל חונכת רשת חדשה שמאפשרת אינטרנט מהיר בסיבים אופטיים

באמצעות הרשת החדשה ניתן יהיה לגלוש באינטרנט במהירות של 1 ג'יגה-סיביות לשנייה - הרבה יותר מהאינטרנט המהיר המוצע כיום ● היא תיפרש בשלב ראשוני כניסיון בקנזס סיטי, שנבחרה מתוך 1,100 ערים ועיירות בארצות הברית שהגישו בקשות להיכלל בפרויקט ● בהמשך עשויה גוגל לפרוש את הרשת בערים נוספות ברחבי העולם

בתום שנים של הכנות הודיעה גוגל (Google) אתמול (ג'), כי היא החלה לחבר את תושבי קנזס סיטי לשירות האינטרנט שמגיע בסיבים אופטיים עד לבית ומציע קצב תקשורת מהיר במיוחד, של 1 ג'יגה-סיביות לשנייה. תושבי העיר יהיו הנסיינים הראשונים של הרשת החדשה, שבהמשך עשויה להיפרש בערים נוספות ברחבי העולם.

לאחר שהכריזה גוגל על כוונתה לבצע את הפרויקט, ב-2010, הגישו 1,100 ערים ועיירות בארצות הברית בקשות לקחת בו חלק. כאמור, בסופו של דבר זכתה קנזס סיטי בכבוד ומנהל הגישה לאינטרנט של גוגל, קווין לו, הבטיח שתושביה ייהנו מקצב תקשורת "מהיר פי 100" מזה שמוצע למרבית האמריקנים.

כעת מבקשים בגוגל "לתאם ציפיות" ונציגי החברה עוברים מבית לבית ברחבי העיר על מנת להסביר לתושבים בשפה פשוטה, ללא ז'רגון טכני, כיצד ליהנות מהשירות ולמה ניתן לצפות. לתושבים המעוניינים בכך הוצע להירשם לשירות באתר אינטרנט מיוחד, שהחל לפעול בחודש אוגוסט האחרון, והרשת החלה להיפרש בשכונות שבהן התגלה העניין הרב ביותר מצד התושבים. בסופו של דבר, תוך שישה שבועות צורפו לשירות 90% מהשכונות הכשירות.

תמורת השירות משלמים הלקוחות 70 דולרים לחודש וכאמור, נהנים מקצב של 1 ג'יגה-סיביות לשנייה (הן בהורדה והן בהעלאה). כמו כן, הם נהנים מנפח איחסון של 1 טרה-בתים. המחיר כולל גם תיבת תקשורת בבית. מנוי שכולל טלוויזיה בסיבים אופטיים עולה 120 דולרים לחודש – מחיר זול בהרבה מכפי שמציעות חברות אחרות בארצות הברית, דוגמת Time Warner Cable וקומקאסט (Comcast), לשירות מקביל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים