אופיר זמיר, VMware: "החזון – וירטואליזציה חובקת כל בדטה סנטר"

לדברי זמיר, מנהל טכני אזורי ב-VMware, החזון מבוסס על התפיסה החדשה של SDDC - מרכי נתונים מבוססי תוכנה - שיצרה החברה, לפיו יש לשלב את טכנולוגיית הווירטואליזציה שלה יחד עם תשתית ענן ויכולות ניהול מתקדמות במערכת אחת ● הוא הוסיף, כי "הכול וירטואלי; כל התשתיות מסופקות כשירות וכל הבקרה נעשית באמצעות תוכנה, כולל ייצור חלקי הדטה סנטר"

"בהתחלה נעשתה קונסולידציה של שרתים בחדרי המחשב, לאחר מכן השרתים חוו וירטואליזציה ואחרי כן הייתה וירטואליזציה של תחנות הקצה, VDI. כעת, החזון שלנו הוא שתוך שנים ספורות, כל הרכיבים בדטה סנטר יהיו וירטואליים", כך אמר אופיר זמיר, מנהל טכני אזורי ב-VMware.

זמיר היה דובר המפתח בכנס שערך VMUG, ארגון משתמשי ענקית הווירטואליזציה בישראל. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד') במלון שרתון בתל אביב, בהשתתפות יותר מ-150 מקצועני IT.

לדברי זמיר, החזון מבוסס על התפיסה החדשה של SDDC (ר"ת Software Delivered Data Center) שיצרה VMware לפיו יש לשלב את טכנולוגיית הווירטואליזציה שלה, תשתית ענן ויכולות ניהול מתקדמות במערכת אחת באופן שמפשט את אימוץ טכנולוגיית הענן ביעילות, תוך שיפור הגמישות התפעולית של ארגונים בכל גודל. "הכול וירטואלי", אמר. "כל התשתיות מסופקות כשירות וכל הבקרה נעשית באמצעות תוכנה. גם ייצור חלקי הדטה סנטר נעשה עם תוכנה".

הוא הוסיף, כי "ארגונים נדרשים לייעול מערך ה-IT ואנחנו מציעים ללקוחות את כל מה שהם צריכים כדי לבנות, להפעיל ולנהל את סביבת הענן שלהן באמצעות תוכנה. החברה מספקת את הפתרון המיטבי למרכזי מיחשוב להרצת כל סוגי היישומים ומציגה את הארכיטקטורה החדשה ליישום ולאימוץ מיחשוב הענן".


צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

חלק ממימוש החזון האמור, הסביר זמיר, בא לידי ביטוי ברכישת Nicira – חברה שמציעה תוכנה לניהול רשת. רכישה זו בוצעה ביולי האחרון תמורת 1.05 מיליארד דולרים במזומן בתוספת 210 מיליון בניירות ערך. הוא ציין ש-Nicira עוסקת בתחום תוכנות להגדרת רשת, משמע – היכולת לנהל את המתגים והנתבים באמצעות תוכנות, תוך התבססות על פרוטוקולים פתוחים ומימוש התפיסה שרואה ברשת ישות וירטואלית. "גישה זו מאפשרת לערוך ברשת ניסיונות ולמטב את מדיניות הניתוב והמיתוג בצורה קלה ומהירה יותר, ללא צורך במעורבות מצד היצרן, משום שהתוכנה פתוחה ואינה קניינית. כך ניתן לערוך שינויים ברשת מיד כשעולה הצורך", אמר זמיר.

"Nicira מאפשרת לנו להציע לפי דרישה פתרונות זריזים, יעילים וגמישים של מיחשוב, איחסון, רשת, אבטחה וזמינות לחברות טלקום, ספקיות של שירותי ענן וסוכנויות ממשל. הרכישה הזו תשנה תוך שנתיים שלוש את כל עולם הרישות", הוסיף.

המגמות בעולם ה-IT לפי זמיר
בהמשך דבריו ציין זמיר את המגמות בעולם ה-IT ואת השפעתן על מרכזי המיחשוב הארגוניים, כמו גם על המו"פ של VMware: מיחשוב ענן; מיחשוב נייד; ההתפשטות של המדיה החברתית וחדירתה לעולם המיחשוב הארגוני; ירידת מחירי שרתי ה-X86 לצד הגידול במהירות הביצועים שלהם והפיכתם לחזקים יותר; היכולת לערוך וירטואליזציה לכל היישומים; וירטואליזציה לכל רכיבי החומרה, תקשורת, איחסון ואבטחת מידע.

הוא ציטט מחקרים לפיהם בשנת 2008 רבע מהשרתים היו וירטואליים, בעוד שהשנה עומד הנתון על 60% ועד מחצית העשור הנוכחי הוא יגדל ל-90%. "בישראל, מספר השרתים הווירטואליים גבוה מאשר בשאר העולם ועומד על 75%", ציין. שינוי נוסף עליו עמד זמיר הוא קיצור משך הזמן של העמדת שרת לייצור, שבעבר עמד על שבועות, כעת אורך ימים ובעתיד יארך דקות.

"לצד תחילת המגמה של וירטואליזציה של הרישות יש כבר וירטואליזציה בעולם האיחסון", הוסיף. "זו מספקת יכולת לבנות את האיחסון בשכבות, עם יכולת להגדיר רמת זמינות, גיבוי ורמת אבטחת מידע, והמערכת עושה תצורה לכך בצורה מיטבית. זה ישנה את צורת העבודה של מנהלי האיחסון ויספק להם יכולת לבנות איחסון מבוזר עם יכולת גידול".

"בעוד שנתיים, לקוחות ייקחו 20 שרתים חזקים, ישימו עליהם מערכות של VMware וככה יבנו דטה סנטר חדש", העריך זמיר. "זה ישנה את אופן הפעולה של מנהלי התשתיות, שנדרשים לזמן רב על מנת לעשות את התצורה מסביב לשרת, לאחר שזה הוקם. הם יקבלו דטה סנטר וירטואלי (VDC), בתוכו יש לא רק יכולת לייצר וירטואליזציה אלא גם תשתיות עם שירותים שונים כגון איחסון, ייצור, בדיקות, איזון עומסים ואבטחת מידע".

"המטרה היא לספק תשתית עמידה, ממוכנת, עם יכולות גידול ועמידות", סיכם זמיר. "עליהן נריץ כל מיני יישומים: חלונות (Windows), לינוקס (Linux), בסיסי נתונים, יישומים למשימות קריטיות, Big Data ומיחשוב עתיר ביצועים (HPC). ל-SDDC יש ניהול מיחשוב, איחסון, זמינות, רישות ואבטחת מידע. הכול מופשט וממוכן, עם יכולת הקצאות. ככה אנחנו מקבלים תשתיות ענן כוללות ואמינות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים