אינטל השיקה מעבדי Xeon חדשים לתחום המיחשוב עתיר הביצועים

המעבדים החדשים, Xeon Phi, מבוססים על ארכיטקטורה מרובת ליבות ומיוצרים בטכנולוגיית 22 ננו-מטר ● על פי אינטל, יסייעו המעבדים החדשים למחשבי-על להפיק תשובות בקשת רחבה של תחומים מדעיים וטכנולוגיים כמו מחקר גנטי, חיפושי נפט וגז ויצירת מודלים אקלימיים ● דייאן בריינט, אינטל: "מעבדי ה-Xeon Phi יסייעו לקדם את המחקר והגילוי המדעי לשיאים חדשים"

אינטל (Intel) השיקה היום (ד') את מעבדי ה-Xeon החדשים שלה, Xeon Phi. המעבדים, שמיועדים לתחום המיחשוב עתיר הביצועים (HPC), מבוססים על ארכיטקטורה מרובת ליבות (Intel MIC), ומשלימים את משפחות המעבדים הקיימות, Intel  Xeon E5-2600/4600. יצוין, כי משפחת E5 כוללת מעבדים מרובי ליבות שפועלים בתוך כמה ממחשבי-העל החזקים ביותר בעולם שברשימת ה-Top 500, ומספקים ביצועים בתחום הפטה. המעבדים מבוססים על טכנולוגיית 22 ננו-מטר וכללים טרנזיסטורי Tri-Gate תלת-ממדיים.

מוצרי Xeon Phi, מסרה ענקית השבבים, יסייעו למחשבי-על להפיק תשובות בקשת רחבה של תחומים מדעיים וטכנולוגיים כמו מחקר גנטי, חיפושי נפט וגז ויצירת מודלים אקלימיים. אינטל מאמינה שהעוצמה הזו תסלול את הדרך למעבר למיחשוב בתחום ה-Exascale, או במילים אחרות: שיפור של פי אלף ביכולות המיחשוב בהשוואה ל-Petascale.

"מעבדי ה-Xeon Phi יסייעו לקדם את המחקר והגילוי המדעי לשיאים חדשים, וממחישים שוב את המחויבות שלנו לפיתוח מערכות מיחשוב-על בטווח ה-אקסה (Exascale)", אמרה דייאן בריינט, סמנכ"ל באינטל ומנכ"ל קבוצות מרכזי מיחשוב ומערכות מקושרות של החברה. "השילוב בין מעבדי משפחת Xeon ומעבד העל Xeon Phi, ישדרג את היקף וטווח התפוקה שניתן לקבל ממערכות מיחשוב מקביליות הודות לביצועי המעבד. שימוש בטכנולוגיה חדשה זו כבסיס למיחשוב-על יאפשר לבצע תחזיות מדויקות של דפוסי מזג האוויר ל-21 יום קדימה או לפתח תרופות חדשות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים