חברה קטנה וחכמה

יונתן קורפל מגלה סימפטיה כלפי חברת BI חדשה שנוסדה על ידי שני יזמים צעירים שלא מהססים לצאת מהקופסה

השבוע נתקלתי בראשונה בחברה קטנה וחדשה בשם 2BI שכשמה כן היא – עוסקת בתחום הבינה העסקית. עד לפני כמה ימים לא פגשתי מעולם את שני בעליה ואף לא שמעתי אודותיהם. אף על פי שמדובר בעסק קטן בכל קנה מידה, אני סבור שיש בו אות ומופת שבהם אעסוק בטור הנוכחי.

שני המייסדים של החברה החדשה, גל זיטון (32) ואיתי כחלני (35), הועסקו בחמש השנים האחרונות כעובדי קבלן באחת מחברות הסלולר היותר גדולות בארץ. הם היו חברים בצוות ה-BI של אותה החברה ורכשו ניסיון רב בתחום זה. שם הם גם עמדו על תופעה שהם מגדירים כ-"פער בין עולם הבינה העסקית לבין צרכי הלקוח אותו ניתן לפתור על ידי שילוב בין מערכות BI לטכנולוגיות מתקדמות".

הניסיון שרכשו, כמו גם ההארה שהפתרון ניתן למימוש באמצעות הקמת מערכות ש-"תפורות" בהתאם למידות ולצרכי הלקוח, הביאו אותם להקים את 2BI. הצמצומים הגדולים בפעילות מערכות המידע בחברות הסלולר, שטולטלו בעוצמה, כנראה רק החישו את עזיבת מקום עבודתם הקודם ואת הקמתה של החברה החדשה. השניים מנסים כעת לסלול את דרכו של הבייבי שלהם סביב מושג חדש שרקמו:IOB  (ר"ת Interfaces On top of BI).

הכוונה של זיטון וכחלני היא להתמקד קודם כל בבניית כלים משלימים חכמים,לכלים מרכזיים בתחום מערכות המידע. כמו כן, הם מתכוונים להציע ללקוחות ייעול ושיפור תהליכי עבודה עסקיים בעזרת פיתוח יישומים אוטומטיים חכמים. הפתרונות ללקוחות השונים יתבססו על מערכת בסיסית המתמצית בחמישה מסכים שיספקו תמונה כוללת של המצב, יכולת הזנת טבלאות, אפשרויות לחיפושים רוחביים, הפקת דו"חות מותאמים וניהול משתמשים. הפתרון יותאם, כאמור, לכל מקרה לגופו.

2BI עושה כעת את צעדיה הראשונים ולדברי זיטון, היא תחתום על עסקות ראשונות, עם לקוחות חלוצים, בקרוב. הוא חוזר ומדגיש ש-2BI נושאת עימה בשורה חדשה. "לא מצאנו חברות שהאסטרטגיה העסקית שלהן הינה שילוב בין עולמות התבונה העסקית והתוכנה. יש הרבה חברות BI והמון חברות תוכנה, אך השילוב ביניהן עדיין לא בא לידי ביטוי בחברות הקיימות. בהיבט זה הגישה שלנו מחדשת", אמר.

אני מאמין שניסיון חיי והיותי משקיף מן הצד במקרה הנדון הופכים אותי למפוקח. גם ללא בדיקה מעמיקה אני מעז להגיד, כי בחברה שרק החלה קורמת עור וגידים, התפישה המקצועית ואף הכלים והגישות טרם גובשו דיים. הם עשויים לעבור שינויים גדולים, אפילו קיצוניים, בהמשך הדרך. יש לזכור שהמסלול העסקי העצמאי טומן בחובו סיכויים ולעתים אכזבות. כאשר תחום התבונה העסקית יצבור באמת תנופה, תתפתח בו תחרות חסרת רחמים.

אף על פי כן, היוזמה החדשה מעוררת בי סימפטיה רבה. זיטון וכחלני הם שני אנשי מקצוע צעירים יחסית, שמעזים לקחת סיכונים ולפלס לעצמם דרך עצמאית. הם רכשו יכולות וניסיון בתחום מקצועי חדש ואינם מהססים לחרוג מהמחשבה המקובלת והמקובעת. נכונים הם להתלבט ולחפש פתרונות. חשובים בעיני מכל הדרך והמסגרת בה מתכננים לפעול הבעלים, שהם גם שני העובדים הראשונים של החברה.

2BI היא לא סטארט-אפ טיפוסי. יש כיום ריצה המונית מדי למודל של חברות צעירות שמשקיעות ברוחב יד כספים של אחרים, תוך המולת יחסי ציבור גדולה, בפיתוח מוצרים ושירותים עתידיים. כאן מדובר בדרך מתונה וצנועה יותר: מימוש רעיונות וידע תוך כדי עבודה מעשית שתניב פירות, אם תצלח הדרך, ללקוחות כמו גם ליזמים. עבודה ויזע המניבים תמורה, בניגוד לשיטת "סטארטפם-אומנותם" הרווחת מדי.

לעתים, נדירות מידי, אני מנסה לעודד בטור יוזמות והתחלות חדשות. הנה נקרתה לפניי הזדמנות שכזו ואני עושה זאת ברצון. לו אני רשויות המדינה, הייתי מעביר עזרה ותמיכה מסוגים שונים לחברות מסוג זה. ככל שמספרן יגדל, כך יתרמו המטרות הכלכליות הלאומיות ויתמלאו הציפיות לטווח ארוך מהענף שלנו, המחזיק בנתח נכבד מהישגי הכלכלה הישראלית. יכול להיווצר כך מגזר משמעותי, שעד כה לא בא כמעט לידי ביטוי.

תגובות

(26)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דלית אפנה

    צודקים זיטון וכחלני - הפער בין עולם הבינה העסקית לבין צרכי הלקוח דורש שירותי גישור. עכשיו רק נותר להם לממש את הפוטנציאל. למען כולנו - נקווה שיצליחו!

  2. ערן

    כתבה מושלמת בתחום BI הנותנת פתרונות לסדר ואירגון מידע בכל ענף וענף עלו והצליחו

  3. איגור

    רעיון מעניין בוא נקווה שהחברה הצעירה תצליח

  4. דרומי

    כתבה מרעננת ולא שגרתית מסוג שלא מוצאים בעיתונים אחרים תמשיכו כך

  5. ה. סיימון

    יונתן קורפל תמשיך לעודד את היזמים הצעירים בענף זה הדבר הכי חיוני וחיובי

  6. אביעד

    חבר'ה רציניים שמשלבים כישרון ויצירתיות עם צרכי שוק אמיתיים. לטעמי הם פורצי דרך בתחום, והגיע הזמן שחברות קטנות ויעילות יתפסו את מקומן של חברות ה - BI הגדולות שמתקשות לספק פתרונות ברי שימוש בימינו

  7. רומן

    כל הכבוד על היוזמה ואומץ . בהצלחה !

  8. jack

    אכן על פי התיאור בכתבה מדובר על חברה צעירה ומתוחכמת שמציע כלים ופתרונות מאוד ייחודיים שאף חברה נכון לעכשיו עדיין אינה נותנת פתרונות מתוחכמים ויעילים בתחום התבונה העסקית ,המון הצלחה בהמשך.

  9. ארז

    חברה מתקדמת, איכותית ומיוחדת שמציעה פתרונות תקשורת מתקדמים. אני סבור שזה עניין של זמן עד שרוב החברות במשק יגלו ויבינו את היתרונות בחברה מסוג זה. מדובר באנשים מבריקים ואיכותיים - עלו והצליחו...

  10. נמרוד

    יש פוטנציאל גבוה מאוד לפתרונות בתחום שיהיה המון בהצלחה!

  11. דורון

    מכיר את המייסדים עוד בהיותם מפתחי BI בעולם הסלולר. כבר אז הם תמיד הביאו רעיונות ופתרונות UI חדשניים ומעולים, ואני בטוח שגם חברת 2BI שהקימו תשגשג. כל הכבוד, שיהיה בהצלחה!

  12. דורון ב

    כסמנכל בחברה שבה אנו משקיעים מאות אלפי שקלים בפיתוח אשמח לשמוע פרטים נוספים ואולי להזמין את שרותכם. אני רואה זאת כחובה לחזק יזמים ישראלים צעירים ומבטיחים וזכות לכל מנהל ישראלי ובמיוחד בימים שכאלו... בהצלחה. אשמח אם המערכת תעביר לכם את כתובת המייל שלי ליצירת קשר.

  13. נלחם על עתידנו

    התייחסותך למבצע המנוהל בעזה כאל עוד יום שגרתי ואל מטר הרקטות הנופל על ראשינו כאל גשם מטפטף מעורר בי קבס והסתייגות בלתי נלאית. אבקשך להבין עמוק במודעות שתושבי הדרום לא יכולים לחיות ככה ואין זה כמו בתל-אביב, שמקבלת ד"ש מחמאס פעם ביום, או הרצליה חלילה.

  14. מעיין

    חייב לציין שאכן ישנו פער גדול בתחום בין הרצוי ולמצוי ואני מאמין שדווקא החברה שמעיזים לצאת מהקופסא יקחו ויובילו את השינוי

  15. ב. גוד

    מעניין וכל הכבוד על הפירגון. תחום ה-BI הוא בעל אטרקטיביות רבה בעידן המידע והרבה קופצים עליו נקווה שלא יתרסקו.

  16. רוזאנה

    האם ניתן להרחיב בנושא ה-BI לטובת הקוראים המתחילים? הכתבה יפה, כדאי להעמיק באמצעות סדרה העוסקת בנושא

  17. רועי

    סוף סוף חברה שתוכל לספק פתורנות לנקודה כל כך כואבת גם בניהול הפנימי של העולם הפיננסי.

  18. יורם כהן

    אנשים עם מוטיבציה גבוהה שיהיה בהצלחה חברים

  19. ברק חדד

    אחלה כתבה אחלה אנשים שיהיה המון בהצלחה!

  20. יעל

    כתבה מעניינת ויפה, מהכרותי את תחום ה - BI אין שום צל של ספק שיש לסגור את הפער שנוצר בממשקים הפנים ארגוניים בין עולם ה - BI לעולם ה - UI, נראה שחברת 2BI הולכת לכיוון הנכון. מאחלת המון בהצלחה.

  21. לביא

    תחום פתרונות הBI למשתמשים העסקיים שואף זה זמן רב ליכולת האינטרגרציה שבין עולם הUI לעולם הBI עלפי הכתבה נראה כי חברת 2BI מביאה איתה הבשורה שהדבר אפשרי עלו והצליחו חברים!!

  22. אוהד

    נשמע לי כמו חברה מבטיחה עם פוטנציאל מאוד גבוהה, תחום ה BI בשילוב עם התוכנה הוא שילוב מנצח

  23. טוטו

    לקרוא מאמר חיובי של יונתן קורפל זאת זכות גדולה לא כל יום זה קורה

אירועים קרובים