רוסיה היא המדינה הכי מסוכנת לגלישה ברשת; ישראל – "במקום טוב באמצע" להידבקות מנוזקות

על פי ענקית אבטחת המידע, ישראל נמצאת "במקום טוב באמצע" בסיכוי להידבקות מנוזקות, יחד עם 56 מדינות, בהן טורקיה, מקסיקו, לטביה, פורטוגל, איטליה, ספרד ורוסיה ● כמו כן, קספרסקי מצאה שרוסיה היא המדינה המסוכנת ביותר בעולם לגלישה ברשת

ישראל מדורגת "במקום טוב באמצע", עם רמת סיכון להידבקות בנוזקה של בין 21% ל-40% – כך עולה מדו"ח חדש של קספרסקי (Kaspersky), שמסכם את אירועי אבטחת המידע לרבעון השלישי של 2012. עוד מסרה ענקית אבטחת המידע, כי רוסיה היא המדינה המסוכנת ביותר בעולם לגלוש בה ברשת.

על פי הדו"ח של קספרסקי, שמיוצגת בישראל על ידי פאוור תקשורת, הסיכוי להידבק בנוזקה מקומית ברמה של יותר מ-60% מצוי בכמה מדינות: הודו, נפאל, וייטנאם, אפגניסטן, סודן, מאלי וטנזניה.

דרגת סיכון נמוכה יותר, אולם עדיין גבוהה, של 41%-60%, קיימת באינדונזיה, מצרים, תאילנד, סין והפיליפינים.

ב-56 מדינות, ביניהן ישראל, עומד הסיכון להדבקה על בין 21% ל-40%. ישראל נמצאת שם לצד טורקיה, מכסיקו, לטביה, פורטוגל, איטליה, ספרד ורוסיה.

בין 31 הארצות בהן רמת הסיכון להדבקה היא נמוכה ועומדת על מתחת ל-21%: ארצות הברית, אוסטרליה, קנדה, ניו-זילנד, פורטו ריקו, נורבגיה, אסטוניה, צרפת, יפן והונג-קונג.

מקספרסקי נמסר, כי במהלך הרבעון השלישי של השנה היא זיהתה ונטרלה 1.347 מיליארד איומי אבטחה. עוד עולה מהדו"ח, כי בכל מחשב שנפרץ נתגלו ממוצע שמונה פרצות שונות וכי שתי הפרצות השכיחות ביותר היו בשני מוצרי ג'אווה (Java) של אורקל (Oracle), שמותקנים ב-35% וב-21.7% מהמחשבים, בהתאמה. 10 הפרצות המובילות כללו חמישה מוצרים של אדובי (Adobe), שניים של אפל (Apple) – נגן QuikTime ו-iTunes – ואת הנגן הנפוץ של Nullsoft Winamp. מנגנון העדכונים האוטומטיים שהוצג בגרסאות חדשות של חלונות (Windows) מחלץ אותה מרשימות עשרת המוצרים הפרוצים.

אירועי האבטחה המשמעותיים ביותר ברבעון השלישי היו קשורים לפעילות של מהדי (Madi), גאוס (Gauss) ו-Flame. על פי חוקרי ענקית האבטחה הרוסית, "מזה כשנה מהדי חודר למערכות מיחשוב, כשהוא מתמקד בתשתיות של חברות הנדסה, גופים ממשלתיים, בנקים ואוניברסיטאות במזרח התיכון. רכיבי הקוד הזדוני הופצו באמצעות התקפות שהתבססו על טכנולוגיות מוכרות ולא מורכבות. למרות הפשטות של הטכנולוגיה הצליחו יוצרי כלי הריגול לבצע מעקב צמוד אחר הקורבנות שלהם לאורך תקופת זמן ארוכה".

גאוס, הקוד הזדוני המורכב יותר, שמוגדר על ידי מומחים כ-"נשק סייבר", התגלה במקרה, במהלך חקירה אודות הקוד הזדוני Flame, שהתבצעה ביוזמת איגוד הטלקום הבינלאומי (ITU). בבסיסו, גאוס הוא סוס טרויאני לבנקאות שפיתוחו נתמך על ידי מדינה. נוסף על יכולות הריגול שלו הוא מכוון לגניבת מידע בנקאי מגוון של משתמשי מחשבים אישיים במזרח התיכון. עוד צוין בדו"ח, כי מומחי קספרסקי כבר הצליחו להשיג מידע אודות שרתי השליטה והבקרה (C&C) של Flame.

עוד עולה מהדו"ח, כי חל שינוי בזהות המדינה המובילה ב-"אירוח" של תוכן זדוני. כעת מדובר ברוסיה, שמנצחת בתחום את ארצות הברית, עם 23.2% אל מול 20.3%.

ברבעון השני של השנה, 20 המדינות המובילות מבחינת הסיכון להידבקות המחשב דרך האינטרנט היו בעיקר מדינות מברית המועצות לשעבר, אפריקה ודרום מזרח אסיה. ברבעון השלישי הן כללו בנוסף שתי מדינות מדרום אירופה: איטליה (36.5%) וספרד (37.4%). רוסיה (58%) הוחלפה על ידי טג'יקיסטן כמקום המסוכן ביותר לגלוש בו ברשת, כש-61.1% מהמשתמשים במדינה נתקלים בהתראות אנטי וירוס במהלך גלישה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים