טוניאס פון-דונופ, SoftwareAG: "התשובה לחששות של המנמ"רים לשמירת הידע – מיקור-חוץ חכם"

"מיקור-חוץ חכם יכול להביא להתגברות על החשש הטבעי של כל מנמ"ר לשמור על הידע של היחידה שהוא מנהל אצלו ולא להוציא החוצה עבודות", אמר פון-דונופ, סמנכ"ל התפעול העולמי של החברה ● לדבריו, "כמו בישראל, גם באירופה היו לא מעט מתנגדים למיקור-חוץ ולקח הרבה זמן עד שהשווקים הבינו את היתרונות שלו; זה יקרה גם כאן"

15/11/2012 13:24

"ניתן להתגבר על החשש הטבעי של כל מנמ"ר לשמור על הידע של היחידה שהוא מנהל אצלו ולא להוציא החוצה עבודות על ידי מיקור-חוץ חכם", כך אמר טוניאס פון-דונופ, סמנכ"ל התפעול העולמי של SoftwareAG, בראיון לאנשים ומחשבים.

לדברי פון-דונופ, שעושה בימים אלה בארץ, "כמו בישראל, גם באירופה בכלל ובגרמניה בפרט היו בהתחלה לא מעט מתנגדים למיקור-חוץ, ולקח הרבה זמן עד שהשווקים שם הבינו את היתרונות שלו ואימצו אותו. גם בישראל זה יקרה, אי אפשר להתחמק מזה".

הוא הוסיף, כי "בחרתי להגיע דווקא לישראל לאחר בחירתי לתפקיד, כי היא נחשבת לאחד מעמודי התווך של החברה. ישראל מחזיקה כ-10% מכוח העבודה המקצועי של התחום שעליו הוא אחראי. יש לנו כ-3,000 מומחים יועצים בכל העולם ו-300 מתוכם עובדים כאן. זה מראה על הרצינות והחשיבות שיש לישראל בחברה שלנו".

"הטכנולוגיה בבית מתקדמת מאשר בעבודה"
פון-דונופ ציין, כי "אחת הבעיות הגדולות של כל מנהל טכנולוגיות בעידן המודרני היא שהעובדים שלו משתמשים בטכנולוגיה מתקדמת יותר וחכמה יותר אצלם בבית במקום שמקום העבודה שלהם יספק את החידושים הטכנולוגיים. כבר כיום, אנשים מגיעים לעבודה עם ציוד הרבה יותר חכם ומתקדם מהמחשב השולחני במשרד, למשל iPhone. הציוד הזה מכיל יותר יכולות מאשר המחשב השולחני וכל עובד ומנהל מרגיש בעצמו את המרחק הלא ייאמן בין היכולות שיש למכשיר הנייד לעומת שולחן העבודה הוותיק והחבוט".

עד לאחרונה עבד פון-דונופ בחברת הייעוץ הבינלאומית אקסנצ'ר (Accenture) ומינויו לדרג ההנהלה הבכירה מסמן את רצינות כוונתה של SoftwareAG להגדיל ולהרחיב את שירותי הייעוץ שהיא מספקת.

לשאלה כיצד הוא, שבא מעולם הייעוץ, מתכוון להשתלב בחברת תוכנה השיב פון-דונופ ש-"SoftwareAG איננה חברת תוכנה טיפוסית במובן של יצרנית ומשווקת תוכנות בלבד. היא מספקת פתרונות שמבוססים על מוצרים שהיא מפתחת ומשווקת אבל ללא שימוש בייעוץ ובתמיכה טכנית קשה ללקוחות לנצל את המוצרים עד תומם. החוכמה היא שהארגון מתמקד בעסקים שלו, במה שהוא טוב, ומשאיר לנו לספק לו את מה שאנחנו טובים בו. האנשים שלנו מכירים את היכולות של המוצרים שלנו הכי טוב ולכן, שירותי הייעוץ שאנחנו מספקים חוסכים ללקוח זמן ומאפשרים לו להתמקד במה שהוא מבין ויודע לעשות בזמן שאנחנו מסייעים לו להשיג את המטרות שלו".

מה ישתנה?
פון-דונופ אמר בראיון שהוא מתכנן שני שינויים מהותיים ב-softwareAG: "שינוי אחד הוא לשים פוקוס על יחידות מרכזיות שתורמות הכי הרבה לחברה. היחידות הללו כוללות את אמריקה הלטינית, מערב אירופה, צפון אמריקה, המזרח הרחוק, אוסטרליה, מרכז אירופה וישראל. כמו כן, אני מתכנן לעדכן ולשפר את שיטת העבודה של החברה בתחום הייעוץ המקצועי. אני מתעתד להקים צוותי מומחים בין לאומיים שיובלו על ידי ראשי צוותים מקצוענים בתחומם. כל צוות יספק ידע, מידע ורעיונות לסניף המקומי של החברה, על מנת לספק את הפתרון הטוב ביותר. במידה שיהיה צורך, המומחים שיגיעו לסניף וישהו במקום עד הטמעת הפתרון".

"על מנת לממש את התוכנית, SoftwareAG מחזיקה מרכז די גדול של מומחים בהודו, כאשר לגבי מוצרים ספציפיים, המומחיות תגיע מאחת משש היחידות המרכזיות", ציין. "המשמעות מבחינת הסניף בישראל היא שהוא יספק שירותי ייעוץ לא רק כאן, אלא גם במקומות שונים ברחבי העולם".

עוד הוא אמר, כי "אני מתכוון להמשיך לפתח בראש ובראשונה את הפתרונות המרכזיים של החברה – BI ,BPM ואינטגרציה. עם זאת, פתרונות של חברות שרכשנו, כמו טרקוטה, צברו ידע ומומחיות בתחומים שלהם וכעת, כשאנחנו משווקים אותם בכל העולם, מן הסתם יהיה צורך ברכישת מומחיות ומקצועיות גם בפתרונות אלה" .

פון-דונופ אף עמד על היחס בין המוצרים לשירותים המקצועיים שנותנת SoftwareAG באמרו ש-"זה מאוד משתנה, בהתאם לפתרון שהלקוח צריך. יש פרויקטים שמצריכים רק 1% ויש כאלה שבהם היחס מגיע ל-50% ואף 60% מהפרויקט".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים