תביעה ייצוגית כנגד מיקרוסופט: מטעה לגבי נפח האחסון במחשבי Surface

לטענת התובעים, נפח האחסון שמציעה הענקית מרדמונד במחשבי הלוח Surface קטן בצורה משמעותית לעומת הבטחות החברה ● כך, בדגם המוצג כבעל נפח של 64 ג'יגה-בייט, עומד נפח האחסון בפועל על 46 ג'יגה-בייט בלבד, ובמכשירים המוצגים כבעלי נפח של 32 ג'יגה-בייט ישנם רק 16 ג'יגה-בייט לאחסון שירים, מסמכים ותמונות

מתנה לאחרי החגים: טאבלט חדש בסדרת ה-Surface של מיקרוסופט

האם מיקרוסופט (Microsoft) מטעה את לקוחותיה? בתביעה שהוגשה השבוע בקליפורניה על ידי עורך הדין אנדרו סוקולובסקי נטען, כי נפח האחסון שמציעה החברה במחשבי הלוח Surface קטן בצורה משמעותית לעומת הבטחות החברה. לטענתו, הוא רכש מכשיר Surface משום שסבר שהנפח שלו הוא 32 ג'יגה-בייט, כפי שמפרסמת החברה, אך להפתעתו גילה, כי נפח האחסון בפועל נמוך בהרבה. התובעים דורשים להעניק לתביעתם מעמד של תביעה ייצוגית, ושמיקרוסופט תתקן את הפרסומים שלה ותשלם להם פיצויים – כך על פי דיווח של סוכנות הידיעות Associated Press.

בטענה של סוקולובסקי יש ממש: מחשבי Surface מוצגים על ידי מיקרוסופט כבעלי נפח של 32 ג'יגה-בייט, אולם מציעים בפועל נפח של 16 ג'יגה-בייט בלבד לאחסון שירים, מסמכים ותמונות. זאת, משום שב-16 ג'יגה-בייט הנותרים, מאוחסנים יישומים דוגמת וורד (Word) ואקסל (Excel), כלים לשחזור ומערכת ההפעלה Windows RT עצמה, שתופסים יחד נפח רב. בדגם המוצג כבעל נפח של 64 ג'יגה-בייט, עומד נפח האחסון בפועל על 46 ג'יגה-בייט בלבד.

עם זאת, מיקרוסופט אינה מסתירה עובדות אלה. באתר האינטרנט של החברה מוצהר במפורש, כי נפח האחסון הפנוי עומד על 16 ג'יגה-בייט בלבד, ומוסבר אלו יישומים תופסים את שאר הנפח. בנוסף, מופיעות עצות למי שמבקשים נפח גדול יותר, כמו שימוש בשירות SkyDrive, רכישה של כרטיס זיכרון microSD או חיבור של זיכרון USB. "אנו מאמינים, כי התביעה משוללת יסוד" מסר דובר מיקרוסופט. "הלקוחות מבינים שמערכת ההפעלה והיישומים המותקנים מראש שוכנים בזיכרון הפנימי ותופסים חלק מנפח האחסון הכולל".

תופעה זו אינה ייחודית למחשבי Surface. כך, למשל, מחשב iPad של אפל (Apple) עם נפח של 32 ג'יגה-בייט מציע נפח אחסון פנוי של 28 ג'יגה-בייט בלבד, ובדגם בעל זיכרון בנפח של 16 ג'יגה-בייט עומד הנפח הפנוי על 14.3 ג'יגה-בייט. אולם, אפל מקצה נפח אחסון נפרד ליישומים, בעוד שבמחשב של מיקרוסופט שוכנת מערכת ההפעלה באותה יחידת זיכרון שבה מאוחסנים הקבצים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים