ג'יי קיד, ה-CTO של נט-אפ: "בעוד חמש שנים אף מנמ"ר לא יצטרך להתמודד יותר עם נפילות"

"זה יתאפשר בזכות העובדה שכל השרתים יהיו וירטואליים, והאחסון יתבסס על אשכולות. כך, כאשר שרת מסוים יתקלקל, המערכות יועברו אוטומטית לשרת אחר", הסביר קיד בראיון לאנשים ומחשבים ● לדבריו, "מגמת ה-IT כשירות מהווה את ההכנה למהפכה הזו. זו תופעה שמשפיעה על כל חברה שמשתמשת ב-IT או מספקת שירותי IT" ● הבהיר: "השינוי החל בסביבות שנת 2010, כאשר VMware החלה להיות מוכרת כחברה ליישומים עסקיים. למהפכה כזו לוקח בממוצע שבע שנים להבשיל, ולכן בחרנו ב-2017 כיעד"

"בתוך כחמש שנים, בשנת 2017, אף מנמ"ר לא יצטרך להתמודד יותר עם נפילות שרתים או על חלונות תחזוקה", כך חוזה ג'יי קיד, ה-CTO של נט-אפ (NetApp). לדבריו, זה יתאפשר בזכות העובדה שכל השרתים יהיו וירטואליים, והאחסון יתבסס על אשכולות (Clusters). "המשותף לשתי הטכנולוגיות הללו הוא, שהיישומים – במקרה של השרתים, או הנתונים – במקרה של מערכות האחסון, עוברים משרת לשרת ומדיסק לדיסק בלי מגע יד אדם. לכן, כאשר שרת מסוים יתקלקל, המערכות יועברו אוטומטית לשרת אחר. כך יהיה גם עם מערכות האחסון, ובאופן זה תמנע השבתת אלפי משתמשים".

קיד אמר את הדברים בראיון לאנשים ומחשבים, שנערך במסגרת כנס השותפים NetApp Insight 2012, שהתקיים השבוע בדבלין שבאירלנד. הוא קבע, כי "אחסון באשכולות ישנה את הדרך שבה האחסון הארגוני מיושם. כך, ניתן יהיה להחליף מערכי אחסון כמו שמחליפים היום שרתים פיזיים המאחסנים שרתים וירטואליים – פשוט מניידים את המידע עד שהשרת הפיזי או מערכת האחסון הפיזית הופכים חסרי משמעות".

"מגמת ה-IT כשירות (IT as a Service) מהווה את ההכנה למהפכה שאני מתאר", הסביר קיד. "זו תופעה שמשפיעה על כל חברה שמשתמשת ב-IT או מספקת שירותי IT. כך, מקבלים המשתמשים אפשרות לבחור בין רכישה של שירות מספקים חיצוניים דוגמת אמזון (Amazon), או הפעלה עצמית על ידי מחלקת ה-IT הארגונית. כדי להתחרות בכך, צריכים גם המנמ"רים להציע לחטיבות העסקיות את השירות שהם מבקשים בדרך דומה – ולא בדרכים המסורתיות, אחרת הם יפסידו בתחרות".

קיד ציין, כי "טכנולוגיה מעניינת נוספת היא טכנולוגיית זיכרונות הפלאש (Flash). היא מהירה פי כמה בהשוואה לדיסקים ומתאימה במיוחד לדרישות עתירות ביצועים בארגונים. אולם, מכיוון שטכנולוגיית הפלאש עדיין יקרה, רק מעטים יכולים להרשות לעצמם להשתמש בה. עם זאת, המחיר ילך וירד עם הזמן, ובהתאם נראה הרחבה בשימוש בהתקני פלאש".

כיצד נערכת נט-אפ לטכנולוגיות הללו?
"Clustered Storage מגיע עם קו המוצרים FAS, והפלאש משולב בקו מוצרים זה באמצעות Flash Cash – לצורך בקרת האחסון ו-Flash Pool – שילוב של SSD ודיסקים קשיחים, כאשר ה-SSD מאיץ את הביצועים של הדיסקים הקשיחים".

מדוע בעצם שהמנמ"רים יפעילו בעצמם מערכות ואיך הדבר ישפיע עליכם, כחברה המוכרת ציוד, אם כולם יעברו לעבוד בענן ציבורי?
"כבר היום יש למנמ"רים יכולת לרכוש IT כשירות, בין אם מדובר ביישומים מסחריים הניתנים כשירות או יישומים פנים-ארגוניים שמסופקים באמצעות ספק ענן חיצוני. המנמ"רים צריכים לשקול אילו כישורים צריך לפתח בצוות שלהם כדי להריץ את היישומים הקריטיים בכוחות עצמם, ואלו יישומים אינם קריטיים – ואפשר לרכוש אותם כשירות. כבר היום מוציאים החוצה שירותים כגון דואר אלקטרוני ואפילו VDI.

אחת החוזקות של נט-אפ היא ההצלחה שלה אצל ספקי השירות. כך, אם קיימת בארגון מערכת של נט-אפ, הוא יוכל להרחיב אותה החוצה באמצעות ספק שירות שמשתמש בנט-אפ כדי לספק, למשל, DRP, גיבוי או שירותים אחרים. באופן זה המנמ"ר יכול לחסוך את הצורך להשקיע בהם.

אחת החששות העיקריים של מנמ"רים בכל הנוגע לשימוש בענן ציבורי, נובעת מסוגיית האבטחה – וישראל רגישה לאבטחה. אבל יש המון יישומים שדרישות האבטחה שלהם נמוכות, או שהנזק מהחשיפה שלהם יהיה קטן. ההחלטה צריכה להתבצע לפי העלות: האם יותר זול להריץ את המערכת לבד, או לתת למישהו אחר להפעיל אותה עבורי.

אנחנו מוכרים מערכות ללקוחות, אך גם לספקי השירות. לכן, לנו לא משנה איך הם ישתמשו בהן. אנחנו רוצים שהלקוחות יקבלו את הפתרון הטוב ביותר ליישומים שלהם ומאמינים ש-Cluster ONTAP הוא הפתרון הטוב ביותר לתחום ה-IT כשירות".

מה עוד נראה בשנת 2017?
"נראה את תשתיות השרתים, הרשת והאחסון עובדים יחד כתשתית משולבת שקופה. כך, למרות שמדובר בספקים שונים ובחומרה שונה, הם יפעלו כשירות אחד. הכל יואץ באמצעות הפלאש וישולב באמצעות הענן. השינוי החל בסביבות שנת 2010, כאשר VMware החלה להיות מוכרת כחברה ליישומים עסקיים. למהפכה כזו לוקח בממוצע שבע שנים להבשיל, ולכן בחרנו ב-2017 כיעד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים