IT תחת אש: חלק מהעובדים בדרום עבדו היום מהבית – אחרים הגיעו לעבודה בצל הטילים

70 עובדי מרכז המו"פ של EMC לא הגיעו לעבודה היום: "עובדים מהבית עד כמה שאפשר בנסיבות האלה, כי בכל חצי שעה יש אזעקה" ● במרכז הפיתוח שמפעילה אורקל בעומר הגיעו חלק מהעובדים למשרד, בעוד שאחרים עבדו מהבית: "זה לא מצב חריג", אמר אחד מאנשי אורקל ישראל לאנשים ומחשבים, "הנחינו את העובדים להישמע להנחיות פיקוד העורף" ● עובדים בדרום? ספרו לנו איך אתם מתמודדים עם העבודה על רקע מבצע עמוד ענן

מבצע עמוד ענן, שהחל עם חיסולו של רמטכ"ל החמאס – אחמד ג'עברי, והמשיך היום (ה') ליומו השני, שיבש באופן חלקי את פעילות ה-IT בדרום. כך, חלק מהעובדים הגיעו לעבודה, בעוד שאחרים עבדו מהבית – תופעה שכיחה בענף גם בימי שגרה.

במרכז המו"פ של EMC בבאר שבע מועסקים כ-70 עובדים. לדברי אופיר קרא-עוז, מנהל מרכז המו"פ, "העובדים עובדים מהבית עד כמה שאפשר בנסיבות האלה, כי בכל חצי שעה יש אזעקה. העובדים ערוכים לכך מבחינה טכנולוגית, עם תקשורת VPN. כמו כל תושבי הדרום, גם  הם מודאגים. עברנו לילה קשה".

קרא-עוז ציין, כי 85% מהעובדים גרים בדרום הארץ. "אנחנו מתורגלים לעבודה במצב חירום כבר מהשנה שעברה, ומקווים שכל זה יסתיים עד סוף השבוע. מאחר ואנו עוסקים בגיבוי ובהגנה על המידע, העבודה בחירום לא זרה לנו". הוא העריך, כי אם המצב המתוח יימשך, "חלק מהעובדים של מרכז המו"פ יעברו צפונה. ניערך למצב זה: עובדים ממרכז הארץ יארחו עובדים מהדרום. אנו קהילה הדדית. העבודה באתר עצמו תתבצע בהתאם להוראת פיקוד העורף, ובינתיים נקווה שהמצב ישתפר".

במרכז התעשייתי הצמוד ליישוב עומר, מפעילה אורקל (Oracle) ישראל מרכז פיתוח קטן, מבוסס על רכישת Hyperoll, העוסקת בתחום ה-BI. חלק מ-20 עובדי המרכז עובדים מהבית היום, בעוד שחלקם הגיע לעבודה. "זה לא מצב חריג", אמר אחד מאנשי אורקל ישראל לאנשים ומחשבים, "הנחינו את העובדים להישמע להנחיות פיקוד העורף".

נס ישראל מעסיקה עשרות עובדים בדרום הארץ, חלקם גרים באזור וחלקם רק עובדים בו. הנהלת החברה החליטה, כי אין בכוונתה לסכן את העובדים ובתיאום עם הלקוחות הארגוניים של נס, לא הגיעו העובדים ללקוחות – אלא עבדו מהבית. בנוסף, נשות אגף משאבי האנוש של נס ישראל עמדו בקשר עם עובדים אלה וביררו את צרכיהם המיוחדים.

כדי לסייע לעמיתיהם, יארחו בימים הקרובים עובדי נס ממרכז הארץ את עובדי החברה מהדרום. כמו כן, הוחלט על הפעלת תכניות סיוע שונות לעובדים בדרום, כגון משלוח חבילות משחקים לילדי העובדים. חלק מעובדי נס קיבלו אתמול והיום צווי 8, והנהלת החברה מצויה עימם בקשר.

קליק-וויו (QlikView) ישראל התגייסה לטובת עובדיה המתגוררים בטווח הרקטות בדרום הארץ ושלחה אותם יחד עם בני המשפחה לבלות לילה במלון בתל אביב, על מנת להירגע מהלחץ והמתח. מהחברה נמסר, כי היא תמשיך ותתגייס לטובת עובדיה תושבי הדרום גם בהמשך. לדברי יוגב פלד, מנכ"ל משותף בקליק-וויו ישראל, "אם המצב יימשך גם בשבוע הבא, אנו ניערך עם פתרונות נוספים על מנת לאפשר להם לשמור, ככל שניתן, על שגרת חיים".

בהתאם להנחיות פיקוד העורף, הונחו עובדי האתר של אמדוקס (Amdocs) בשדרות שלא להגיע היום לעבודה, וניתנה להם הבחירה לעבוד מהבית או מכל אתר אחר של החברה בישראל.

במפעל מיקרון (Micron Technology) שבקרית גת מועסקים כ-2,000 איש – 1,200 עובדי החברה ו-800 עובדי קבלן. כולם הלכו הבוקר לעבודה כרגיל. העובדים מתגוררים בדרום הארץ – מבאר שבע, דרך שדרות ועד אשקלון. הנהלת המפעל הורתה על הפעלת שמרטפיה לילדי העובדים, הפועלת משש וחצי בבוקר ועד שבע בערב. "אנו ערוכים מיידית עם ספק חיצוני לתפעול השמרטפיה", נמסר ממיקרון. "ההורים מביאים את הילדים למפעל, כך שישהו במרחב מוגן. הם עוסקים במהלך היום בפעילויות חינוכיות ומקבלים ארוחות. אנו מתורגלים למצב זה". יצוין, כי במפעל מותקנת מערכת התראה "צבע אדום".

במפעל אינטל (Intel) שבקרית גת, בו עובדים 3,750 מהנדסים, הנדסאים וטכנאים – עובדים היום כרגיל. המפעל הוא אחד הגדולים והמתקדמים שמפעילה ענקית השבבים בעולם והוא נפתח ב-2008, בהשקעה כוללת של יותר מ- 3.5 מיליארד דולרים.

עובדים בדרום? ספרו לנו איך אתם מתמודדים עם העבודה על רקע מבצע עמוד ענן

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים