רק שלושה מחשבים מבוססי חלונות ברשימת 500 מחשבי העל המהירים בעולם

מערכת ההפעלה השולטת היא לינוקס, עם לא פחות מ-469 מחשבים ברשימה המתבססים על מערכת הפעלה זו ● שלושת המחשבים מבוססי חלונות נמצאים במקום ה-132, 165 ו-183, כשהמוביל מביניהם הוא המחשב שנמצא במרכז מיחשוב העל של שנחאי שבסין ● במקום הראשון: הטיטאן של Cray, המציע 560,640 ליבות של מעבד האופטרון של AMD, וממוקם בספרייה הלאומית בארה"ב

למרות השליטה המוחלטת של מערכת ההפעלה חלונות (Windows) בשוק ה-PC, התמונה במגזר מחשבי העל שונה לחלוטין: על פי האתר Top 500, רק שלושה מחשבים ברשימת 500 מחשבי העל המהירים בעולם פועלים על גרסה כזו או אחרת של חלונות – וגם הם רחוקים מהצמרת הגבוהה של המצעד. למעשה, מדובר בעלייה של מחשב על אחד לעומת אותה רשימה באותה תקופה בשנה שעברה.

בתחום מחשבי העל מערכת ההפעלה השולטת היא לינוקס (Linux) על שלל הפצותיה. לא פחות מ-469 מחשבים ברשימת מחשבי העל פועלים על גרסה כזו או אחרת, כשבמקרים רבים מדובר בגרסת לינוקס שהותאמה במיוחד לצרכים של הארגון שמפעיל את מחשב העל. מדובר בעלייה של 7 מחשבים לעומת הדיווח האחרון ביוני 2012, כאשר יתר המחשבים מבוססים על יוניקס (Unix) או על הרצה של מספר מערכות הפעלה, כולל BSD.

המחשב הראשון שאינו מבוסס לינוקס ממוקם במקום ה-37 ברשימה, והוא פועל על מערכת ההפעלה יוניקס. שלושת המחשבים מבוססי חלונות נמצאים במקום ה-132, 165 ו-183, כשהמוביל מביניהם הוא המחשב שנמצא במרכז מיחשוב העל של שנחאי שבסין. המחשב יוצר על ידי Magic Cube וכולל 30,720 ליבות, שפועלות תחת חלונות HPC 2008.

המחשב המוביל נכון לרשימה המעודכנת הוא הטיטאן (Titan) של Cray. הוא ממוקם בספרייה הלאומית באוק רידג' שבארצות הברית. מחשב זה מציע לא פחות מ-560,640 ליבות של מעבד האופטרון (Opetron) של AMD, ויכול באופן תיאורטי להגיע לשיא מהירות ביצוע של 27,112TFlops/s. סקוויה (Sequoia), מחשב של יבמ (IBM) המבוסס על מעבדי Power, מציע 1,572,864 ליבות ויכול להגיע לשיא ביצוע של 20,133TFlop/s. המחשב הגיע למקום השני לאחר שבדירוג הקודם היה ממוקם בראש הרשימה. גם הוא מיועד למטרות מחקר, וממוקם במעבדה הלאומית בלורנס ליברמור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים