תוכן שיווקי

שנת 2013: נקודת הכרעה בעולם התשתיות

15/11/2012 16:18

מאת אורן רוזן, מנכ"ל חברת איפרוק סולושנס

שנת 2013 מסתמנת כשנה של הכרעות בעולם התשתיות של ארגוני האנטרפרייז, וזאת לפחות בכול הנוגע לשתי סוגיות מרכזיות. האחת נוגעת בצורך של ארגונים להגר את הארגון ממערכת ההפעלה הותיקה Windows XP למערכת הפעלה מתקדמת יותר, והשנייה נוגעת ברצון של הארגונים להאיץ את המעבר לשימוש בטכנולוגיות וירטואליזציה. שתי סוגיות אלה נוגעות לתהליכים של הסבה, שדרוג ומעבר מסביבה אחת קיימת לסביבה חדשה. האחת מיגרציה של מערכת ההפעלה והשנייה מעבר לסביבה וירטואלית. ארגונים גדולים יצטרכו כעת להתמודד עם ביצוע השינויים, להיכנס לתהליכים שנחשבים מורכבים לביצוע, ואשר כניסה אליהם נדחתה למועד מאוחר ככול הניתן.

סוף עידן בדסקטופ
ההחלטה של מיקרוסופט לסיים את התמיכה במערכת ההפעלה הוותיקה Windows XP באפריל 2014 לא התקבלה בתדהמה. היה זה רק טבעי שמערכת הפעלה שיצאה לשוק בתחילת העשור הקודם תגיע לסיום חייה במוקדם או במאוחר. מיקרוסופט גם נתנה לארגוני האנטרפרייז זמן מספיק כדי שיוכלו להיערך למעבר למערכת הפעלה חדשה ולבצע את המעבר בצורה מדורגת ומנוהלת. ועדיין, חברת המחקר IDC מעריכה כי בסוף שנת 2011 כ-42 אחוזים מכלל הדסקטופים במגזר העסקי הריצו את מערכת ההפעלה הוותיקה. כעת נכנסים ארגונים בארץ ובעולם לנקודת לחץ שמחייבת אותם להיכנס במהירות לפרויקטים גדולים ולהשקעות רחבות כדי לתמוך בתהליך המורכב של מיגרציה של מאות ואלפי דסקטופים למערכת הפעלה חדשה יותר. כחלק מהתהליך יצטרכו ארגונים לבחון גם את המעבר לסביבות דסקטופ וירטואליות (VDI), שיאפשרו לחומרה הקיימת לתמוך במעבר למערכת הפעלה חדשה ולחסוך השקעה רחבה בהחלפת כלל הדסקטופים בארגון. זו גם הסיבה מדוע אנו מזהים כבר היום האצה במגמה לאמץ טכנולוגיות VDI בארגונים, ובגרטנר מעריכים כי עד שנת 2015 יגדל שיעורן של תחנות הקצה הוירטואליות פי עשר לעומת הנהוג היום.

וירטואליזציה באנטרפרייז
עולם התשתיות צפוי להסבות ניכרות נוספים עם האימוץ ההולך וגובר של טכנולוגיית הוירטואליזציה בדטה סנטר. ארגונים מאמצים את הוירטואליזציה בעיקר עקב הלחץ הגדול על מחלקות המחשוב לצמצם הוצאות ולנצל בצורה אופטימלית את התשתיות הקיימות בארגון. הוירטואליזציה מציעה זאת ומגלמת בתוכה יתרונות רבים שכוללים בין השאר: צמצום משמעותי של מספר השרתים הפיסיים בארגון, חסכון בעלויות חשמל, חסכון בשטח פיסי לאחסון חוות השרתים, קיצור בזמני תחזוקה ועוד. אומנם הבאזז סביב וירטואליזציה קיים כבר כעשור, ולמרות זאת בקרב ארגוני אנטפרייז נותרו איים גדולים שהוירטואליזציה כלל לא נחתה בהם. הארגונים נמנעו מלהכניס אותה לתוכם בפריסה מלאה עקב המורכבות בביצוע פרויקטים הכוללים תהליכי הסבות שיכולים לפגוע בתפקודו השוטף של הארגון. גם כאן אנו צפויים לראות בשנה הקרובה כניסה לפרויקטים רחבים של מעבר לסביבות וירטואליות ואימוץ גובר של הטכנולוגיה בליבה של ארגוני האנטרפרייז.

לצמצם את הסיכונים
לסיכום, ארגונים ייאלצו בשנה-שנתיים הקרובות לבצע מיגרציות והסבות של תשתיות בקנה מידה רחב. מנהלי התשתיות רוצים את הביטחון שפרויקטים אלו יוצאים לדרך עם מינימום הפרעות לתפקוד השוטף של הארגון, תוך צמצום הסיכונים של שלב המעבר ואיתור כלים שיתמכו ויסייעו במעבר חלק ומהיר מהסביבה הקיימת לסביבה החדשה.

אורן רוזן משמש מנכ"ל איפרוק סולושנס (eProc Solutions), מפתחת ומיישמת של פתרונות לניהול ביצועי משאבים וסביבות משתמשים בתשתיות אירגונים במגזרי הביטחון, בריאות, תיירות, ביטוח, תעשייה ועוד.

אודות פתרונות איפרוק סולושנס

אירועים קרובים