גרטנר: אפל וסמסונג תפסו כמעט מחצית משוק הסמארטפונים ברבעון השלישי

אפל מדורגת במקום השלישי, אחרי סמסונג ונוקיה, בהיבט סך כל הטלפונים הסלולריים שנמכרו ברבעון, אולם בפלח הסמארטפונים מדורגות סמסונג ואפל בראש הרשימה ותופסות יחד 46.5% מהשוק ● אנדרואיד הגדילה את נתח השוק שלה בכמעט 20% במהלך הרבעון השלישי, ותופסת כעת 72.4%, בעוד ש-iOS של אפל מסתפקת ב-13.9%

אפל (Apple) וסמסונג (Samsung) תפסו כמעט מחצית משוק הסמארטפונים ברבעון השלישי של 2012 – כך עולה מהדו"ח הרבעוני של גרטנר (Gartner), שמפרט את המכירות העולמיות של מכשירי סלולר, בפילוח לפי יצרניות ומערכות הפעלה. לפי הדו"ח, למרות שחלה ירידה של 3% במכירות העולמיות של טלפונים סלולריים, קטגוריית הסמארטפונים רשמה עלייה של 47% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה, כאשר בסך הכל נמכרו 169.2 מיליון סמארטפונים ברחבי העולם.

אפל מדורגת במקום השלישי, אחרי סמסונג ונוקיה (Nokia), בהיבט סך כל הטלפונים הסלולריים שנמכרו, אולם בפלח הסמארטפונים מדורגות סמסונג ואפל בראש הרשימה, כאשר יחד הן תופסות 46.5% מנתח השוק. נוקיה, שמוקמה ברבעון השני של השנה במקום השלישי בדירוג יצרניות הסמארטפונים, נשרה ברבעון המדווח למקום השביעי, מה שאפשר ל-RIM ול-HTC לתפוס את המקומות השלישי והרביעי, בהתאמה, אחרי אפל וסמסונג.

לפי הדו"ח, המשיכה סמסונג להרחיב את הפער בינה ובין אפל: הענקית הקוריאנית מכרה ברבעון השלישי 55 מיליון סמארטפונים, כאשר קו הגלאקסי (Galaxy) שלה זוכה לביקוש חזק, בעוד שאפל מכרה 23.6 מכשירי iPhone (עלייה של 36.2% יחסית לרבעון המקביל בשנה שעברה). סמסונג ממשיכה לשמור על המקום הראשון ברשימת יצרניות הסמארטפונים, עם 32.5% מנתח השוק העולמי.

באשר למירוץ שבין אנדרואיד (Android) ו-iOS, לפי המספרים של גרטנר, הגדילה אנדרואיד את נתח השוק שלה בכמעט 20% במהלך הרבעון השלישי, ותופסת כעת 72.4% מנתח השוק, לעומת 52.5% ברבעון המקביל אשתקד. אפל, בהשוואה לכך, תופסת כעת 13.9% משוק מערכות ההפעלה הסלולריות, לעומת 15% בשנה שעברה, אולם גרטנר צופה לשינוי מבחינת אפל, הודות להשקה המוצלחת של ה-iPhone 5 ולמשתמשים הרבים שעוד ממתינים להפצה שלו באזור שלהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים