משרד הפנים פרסם מכרז הדרכה לכל מוסדות התכנון והבנייה; ההיקף: עשרות מילוני ש'

לפי ההערכות, החברות העיקריות שייגשו למכרז יהיו אומגה, נס וג'ון ברייס, בשל הגודל ותנאי הסף שלו ● המכרז פורסם בעקבות החלטת הממשלה מנובמבר 2009 לערוך שינויים מבניים וטכנולוגיים בכל מה שקשור לועדות התכנון והבנייה בישראל, בין היתר בעקבות המחאה החברתית

משרד הפנים יוצא למכרז רחב לשירותי הדרכה והטמעה בכל מוסדות התכנון והבנייה שלו ברחבי הארץ. ההיקף הכספי של המכרז הוא שבעה מיליון שקלים לשנה, למשך שבע שנים. מדובר באחד המכרזים הגדולים והרחבים ביותר שהמשרד הוציא אי פעם בכל מה שקשור למיחשוב והדרכה.

תנאי המכרז מקיפים וקשים יחסית ועל פי ההערכות, החברות שעשויות לגשת למכרז הן אומגה, ג'ון ברייס מכללת היי-טק מקבוצת מטריקס ונס טכנולוגיות, באופן עצמאי או עם שותפים עסקיים. כנס ספקים ייערך ביום ד' הבא ולאנשים ומחשבים נודע שהמועד האחרון להגשת ההצעות למכרז הוא בתחילת חודש ינואר, בבית דגן. במסמכי המכרז הרשמיים יש טעות וכתוב 3.1.2012, במקום 2013.

על חברה שניגשת למכרז לגלגל מחזור של חמישה מיליון שקלים בשנה ולתת ערבות בנקאית בסך 700 אלף שקלים.

מינהל התכנון של משרד הפנים הוא הגוף המקצועי האחראי על כל מוסדות התכנון והבנייה בישראל והוא מהווה גורם מרכזי במדיניות הקרקעות, הבנייה והתכנון הלאומי. המינהל משמש גם כגוף מטה וגם גוף ביצועי. בעקבות המחאה החברתית ולאחר שניתנו המלצות של ועדה מקצועית החליטה הממשלה בנובמבר 2009 לקדם שינויים שונים בחוקי התכנון והבנייה שמטרתם ייעול וקיצור תהליכים. בהקדמה למכרז נכתב ש-"השינויים האלה הביאו למהפכה טכנולוגית בהליכי התכנון ובהליכי הרישוי, שינוהלו במערכת מקוונת, באופן יעיל ותוך הגברה משמעותית של השקיפות". המשרד פרסם את המכרז כדי להטמיע את השינויים האלה, כמו גם שינויים במבנה הארגוני והחקיקתי.

לפי המכרז, בכוונת משרד הפנים לבחור ספק אחד או יותר. שיטת המכרז היא שכל מציע חייב להגיש הצעה לכל הפרקים והסעיפים של המכרז, אולם קיימת אפשרות שהוא יזכה בפרק אחד, במספר פרקים או בכל הפרקים, על פי הניקוד שתקבל ההצעה שלו. המכרז כולל סעיפים מפורטים לשלבי ההדרכה, כתיבת החומרים ותכנונם וההטמעה. המשרד יקים ועדת היגוי ראשית שתורכב מבכירי מומחי התוכן ותהיה אחראית ללוח הזמנים. הפעילות תיעשה במקומות העבודה של הלומדים ודגש מיוחד יושם על הלמידה המקוונת ויישום לומדות.

הסעיפים הרבים של המכרז כוללים, בין היתר, השלמה וגיבוש ידע מקצועי, פיתוח והדרכה, הכשרת מרצים ומטמיעים מערך ניהול ידע של עולמות תוכן, ביצוע ההדרכה עצמה והטמעה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים