ארצות הברית: משרד המשפטים תובע את אי-ביי בגלל הסכם שמנע גיוס עובדים מחברת Intuit

המשרד טוען שההסכם בין שתי החברות, שהתקיים בין 2006 ל-2009 לפחות, היה "לא חוקי" ● מאי-ביי נמסר בתגובה, כי הממשל שוגה וכי היא תגן על עמדתה בתוקף בבית המשפט ● מ-Intuit נמסר, כי התביעה קשורה לאי-ביי - ולא אליה

משרד המשפטים האמריקני ומדינת קליפורניה הגישו בסוף השבוע תביעה נגד אי-ביי (eBay) על הסכם "לא חוקי" עם חברת Intuit, שקבע שענקית הסחר האלקטרוני תימנע מלגייס עובדים של Intuit – חברה שמספקת תוכנות להנהלת חשבונות.

קמלה האריס, התובעת הכללית של קליפורניה, טענה בהודעה משותפת עם משרד המשפטים, כי ההסכם מנע תחרות על עובדים ובכך נשללה מעובדי Intuit גישה להזדמנויות טובות יותר.

מג ויטמן, לשעבר מנכ"לית אי-ביי, וסקוט קוק, מייסד Intuit, היו מעורבים אישית בגיבוש ההסכם ואכיפתו. על פי כתב התביעה, קוק כיהן במועצת המנהלים של אי-ביי בזמן שהתלונן על כך שהחברה מגייסת עובדים מ-Intuit.

מאי-ביי נמסר בתגובה, כי הממשל שוגה וכי היא תגן על עמדתה בתוקף. "השיטות של אי-ביי לגיוס עובדים תואמות לסטנדרטים שאישר משרד המשפטים בהסכמי פשרה שהושגו במקרים דומים שבהם היו מעורבות חברות אחרות. משרד המשפטים מיישם בתחום זה פרשנות קיצונית מדי של החוק להגבלים עסקיים", טענה לארה וויס, דוברת החברה.

מ-Intuit, שהייתה מעורבת ב-2010 בתביעה דומה, שהסתיימה בפשרה, נמסר שהתביעה הנוכחית קשורה לאי-ביי ולא אליה. "יישבנו כבר את הנושאים שהטרידו את משרד המשפטים ביחס לשיטות שלנו לגיוס עובדים ואנחנו מאמינים שהנושא סגור מבחינתנו", מסרה דיאן קרליני, דוברת החברה.

הדוברת של ויטמן, שפרשה מאי-ביי ב-2008 ומשמשת כיום כמנכ"לית HP, סירבה להגיב.

בדומה לתביעות נוספות על סוגיות דומות, ממחישה גם התביעה הנוכחית את התחרות העזה על עובדים בין חברות היי-טק בעמק הסיליקון. היא ממחישה גם עד כמה יכולים קשרים בין מנהלים בכירים של חברות המתחרות על עובדים להכריע את גורל התעסוקה של אנשים מוכשרים בתחום.

יצוין, כי ההסכם שנחתם "בלחיצת יד" בין אי-ביי ל-Intuit היה בתוקף לפחות בין השנים 2006-2009, על פי התובעים הפדרליים. עוד הם טוענים, כי במהלך אותה תקופה קיבלו אנשי כוח האדם של אי-ביי הוראה להשליך לפח קורות חיים של עובדי Intuit. מקור שמקורב לעמדה של אי-ביי בנושא מסר, כי מדיניות זו נועדה למנוע מבוכה בתקופה שבה כיהן קוק כדירקטור בחברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים