תוכן שיווקי

לקראת אירוע | שיטות אלטרנטיביות לניהול צמיחת המידע בארגון

18/11/2012 14:42

מאת אליסטר סיטון, מנהל טכני, אינפורמטיקה אירופה

מידע ונתונים, בין אם נוצרים באופן ידני או על ידי מכונה, נשארים לנצח, משום שאנשים אינם מעיזים למחוק אותם מחשש לאיבוד מידע עליו יצטערו בעתיד. טבע האדם הוא כזה והאדם נוטה לשמור דברים אותם הוא יוצר. אולם, כאשר התנהגות זו מתרחשת גם בעולם העבודה, אזי ארגונים טובעים תחת עומס המידע ולמחלקות ה-IT יש אתגר רב בהתמודדות.

הצמיחה במידע מתרחשת מסיבות רבות, כגון רכישות ומיזוגי חברות, יוזמות עסקיות ופיתוחים חדשים, שימוש במכשירים ניידים ועוד. הכנסת מערכות חדשות לארגון אף היא יוצרת מידע רב אותו צריך לנהל. גם החלוקה בין סביבות עבודה (production) לסביבות פיתוח ובדיקה (development and testing) יוצרות דופליקציה של נתונים, לעיתים אפילו מספר רב של פעמים.

כאשר היקפי המידע בארגון גדלים, העלות לשמירתם גדלה אף היא. מדובר בעלות של חומרה (אחסון, שרתים) וכן עלות תפעול ורישוי תוכנות. בנוסף, ישנן עלויות של העסקת יותר עובדי IT ומטלות שונות של גיבוי ושחזור, העברת מידע, ניהול מידע אחוד ועוד.

ארגונים מבינים כיום כי "התפוצצות המידע" משמעה לעיתים ירידה בערך המידע ועלויות גבוהות. מחקרים מראים כי ככל שהמידע ישן יותר, כך ערכו לארגון יורד ולכן ארגונים רוצים את האפשרות לנהל ולשמר מידע בעל ערך שונה, בדרכים שונות ובתקציבים שונים, המבוססים על הדרישות השונות. ניתן לחסוך במשאבים רבים על בסיס ההבנה כיצד מגיעים אל המידע המבוקש.

איך עושים זאת?
1.    בצע מחיצה (partition) של המידע על פי המבנה ותדירות חיפוש המידע הרצויה, על מנת לשפר ביצועים. ישנם כלים שונים המסייעים בתחזוקת המחיצות באופן אוטומטי, לפי טבלאות וישויות.
2.    כאשר אינך משתמש במידע באופן תדיר, ניתן לארכב אותו לבסיס נתונים אחר, המנוהל באופן זול יותר, בדרגה נמוכה יותר של זמינות ותחזוקה, אך כזה המבטיח גישה חלקה למידע מתוך היישום המבוקש. הוצאת המידע אל מחוץ למערכת ה-production מקטינה את גודלו של בסיס הנתונים העיקרי ובכך משיגים זמן תגובה מהיר יותר ונמנעים מעלויות תשתית ורישוי מיותרות. אם המידע כבר נמצא במחיצות שונות, ניתן לשפר את תהליך הארכוב על ידי ארכוב מחיצות ישנות, במקום להעביר ולבצע purge למידע מה- production, רשומה אחר רשומה. העברת נתונים בהם לא נעשה שימוש לבסיס נתונים אחר הינו אידיאלי לארכוב מידע בו לא נעשה שימוש תכוף, אך כזה שעדיין נדרשת יכולת גישה מהירה אליו מתוך היישומים המקוריים.

3.    כאשר פחות ופחות נגשים למידע, ניתן לארכבו לקובץ ארכוב משופר שמפחית את משקלו באחסון על ידי כיווץ (ניתן לכווץ בעד 98 אחוזים מהגודל המקורי). עדיין ניתן לגשת למידע זה בקלות בעזרת כלים ייעודיים.

מנהלי IT בארגונים יכולים לעשות שימוש בשילוב הכלים הללו לניהול הצמיחה במידע כדי ליהנות מהטוב בשני העולמות – שמירה על המידע לאורך זמן אך בד בבד הפחתת העלות הנדרשת לשמירה על המידע לתקופות ארוכות.

בכנס אינפורמטיקה (Morning With Informatica), שיתקיים ב-27.11 בסטוקו תל אביב, ייסקרו החידושים בפלטפורמה של אינפורמטיקה, תוך התמקדות בנושא ה- Big Data והצגת יכולות ה- Data Services ואיכות הנתונים. בכנס יתקיימו הדגמות חיות של הפתרונות.

אירועים קרובים