תוכן שיווקי

לקראת אירוע | אילן בן-שמעון, מנהל ISP מכון מופ"ת: "החלפנו 23 FW מבוזרים במכונת Palo Alto PA-5050 הכוללת למעלה מ-30 FW ווירטואליים המשלבת מודולים שלFW, VPN, AntiVirus, IPS, URL"

18/11/2012 15:56

ספר על מכון מופ"ת.
בן-שמעון: "מכון מופ"ת הוא בית ספר למחקר ולפיתוח תכניות לימודים וסגלי הוראה העוסקים בהכשרת מורים. המכון הוא מסגרת יחידה מסוגה בארץ ובעולם. ייעודו של מכון מופ"ת הוא לשמש מקום מפגש מקצועי לעוסקים בהכשרת מורים במכללות ובמוסדות אקדמיים אחרים. המפגשים ומסגרות הלימוד והמחקר מאפשרים החלפת דעות, הרחבת הידע, לימוד משותף, התמחות פרופסיונלית, יצירה והפצה של ידע.

מערך ה-IT במכון מספק חוות שרתים ויישומים מקוונים לכ-25 מכללות ברחבי הארץ. בנוסף, אנו מספקים שרותי גלישה ואבטחת מידע באינטרנט, ומגוון רחב של אפליקציות ללמידה מקוונת. תפקידי במכון לנהל את מערך ה-IT  וחוות השרתים והיישומים תוך מתן תמיכה לכל המכללות המקושרות אלינו".

איזה מוצר של פאלו אלטו נטוורקס (PAN) הוטמע בחברתך וכמענה לאיזה צורך?
בן-שמעון: "בתצורה הקודמת של מערכת התקשורת לכל מכללה היה FW הפרטי שלה והיא ניהלה אותו בעצמה. מגוון האיומים המודרניים חייבו אותנו לספק מענה בטכנולוגיות חדשניות יותר הכוללות יכולות זיהוי וניטרול ווירוסים, התקפות בוטנטים וסינון אתרים. החלטנו לשנות את הארכיטקטורה וליישם מודל מרכזי של FW  לכל המכללות. ה-FW הוא מרכזי אולם לכל מכללה יש את ה- FW הווירטואלי שלה. כל מכללה יכולה לקבוע את החוקים שלה וכן לקבל את הדוחות שלה ללא קשר למכללות האחרות. התקנו את ה-PA5050 של Palo Alto הכולל למעלה מ-30 מכונות ווירטואליות המבטיח לנו יכולת גידול גם במספר המכללות וגם ברוחבי הפס. המוצר משמש אותנו כמערכת אבטחת מידע כוללת שתפקידה להגן על חוות השרתים שלנו, על המכללות ולספק קישור בטוח לאינטרנט. אנו עושים שימוש ברכיבי ה- FW, VPN, IPS, Anti-Virus, URL filtering, QoS ועוד".

איזו בעיה/קושי בא המוצר של PAN לפתור בחברה ומדוע בחרת דווקא בו?
בן-שמעון: "כפי שציינתי לעיל מערכת Palo Alto מחליפה כ-23 FW מקומיים במכללות ל-FW מרכזי אחד. למעשה ביצענו קונסולידציה למערכת כוללת אחת. תצורה זו שיפרה ללא הכר את מערך האבטחה לכל המכללות וכמובן הקלה עלינו את הטיפול במערך אבטחת המידע. במסגרת הבדיקות שלנו בשוק חיפשנו מכונה מספיק חזקה הכוללת תמיכה בעשרות FW וירטואליים. מצאנו במכונה של Palo Alto הרבה תכונות שהתאימו לנו. ביצענו פיילוט ממושך שבחן את המכונה למשך תקופה לא קצרה ומצאנו שהמכונה עונה על כל צרכינו.
מצאנו שה-Visibility של המכונה, הדוחות המפורטים חסימת איומים יעילים מאוד ועונים לצרכים שלנו".

כיצד סייע הצוות של InnoCom בהטמעה ומה אתה יכול לספר על העבודה המשותפת עימם?
בן-שמעון: "במכון יש לנו צוות טכני שאמון על השרות ועל תמיכת ה-IT ללקוחות שלנו. חברת InnoCom הדריכה אותנו במהלך ה-POC והרגשנו נוח מאוד עם התפעול השוטף של המכונה. חברת טלדור הייתה שותפה מלאה להליך ה-POC וההתקנה ואכן הליך ההטמעה עבר בצורה חלקה וללא בעיות מיוחדות".

אירועים קרובים