בעקבות אירוע | Moving ITSM to the Cloud
החברות BMC, מטריקס ובלאט לפידות, נציגתה הבכירה של Salesforce.com בישראל, קיימו השבוע את הכנס "Moving ITSM to the Cloud". במסגרתו, חשפו את ה-Remedyforce – פתרון לניהול שירות מערך ה-IT, אשר פותח על גבי פלטפורמת הפיתוח של Salesforce.com. הפתרון קל להטמעה, נגיש ובעל החזר השקעה מהיר במיוחד.
גבי ברויטמן, סמנכ"ל התפעול של בלאט לפידות יישומים ארגוניים, מסביר כיצד הפתרונות של Salesforce.com נותנים מענה ל-ITSM (ר"ת IT Service Management): "מערכת ה-Remedyforce היא פרי פיתוח של BMC על גבי פלטפורמת ה-Force.com. מערכת זו מאפשרת לארגוני SMB לנהל את השירות והתמיכה ב-IT בענן. הכלי מאפשר שימוש במתודולוגיות מובנות של תהליכי ITIL מרכזיים, כולל ניהול קריאות, ניהול בעיות ושינויים וניהול בקשות לשירות", מציין ברויטמן.
"בנוסף לכך, ניתן לייעל את עבודת ניהול השירות של מערך ה-IT באמצעות שילוב של רשתות חברתיות בתוך הארגון, למשל בעזרת כלי ה-Chatter של Salesforce.com. הכלי מחבר בין אנשי הארגון ברשת פנימית ומאפשר שיתוף מידע ביניהם בזמן אמת, ביעילות ובקלות. ה-Chatter מאפשר גם להכניס לקוחות לארגון באופן מבוקר, על מנת לשמוע את דעותיהם ולהעביר אליהם מידע אותו הארגון מעוניין לשתף עמם".
כיצד מהפכת הענן השפיעה על תפיסת העבודה בעולם ה-IT?
ברויטמן: "על פי גרטנר, ענף ה-IT מבזבז 80% מזמנו ומשאביו רק בשביל 'להשאיר את האור דולק'. מהפכת הענן הובילה למצב בו השאיפה לצמצום עלויות פיתוח ולקיצור ה-time to market הופכת למציאות, וזאת בזכות מגוון השירותים שניתן ליהנות מהם בענן. אפשר להקביל את הענן לבניין דירות, בו לכל אחד יש דירה – אותה הוא מעצב על פי רצונו וצרכיו, ובאותה הנשימה, כל אחד נהנה משירותים משותפים, מבלי שיצטרך לדאוג להם בעצמו – כמו אחסון, אבטחת מידע וסקיילביליות".
מהם היתרונות שמעניקה פלטפורמת ה-Force.com של Salesforce.com למפתחים?
"מודל ה-PaaS (ר"ת Platform as a Service) של Salesforce.com לוקח את מהפכת הענן צעד נוסף קדימה. המודל מאפשר לפתח יישומים על גביי שירות ענן אחוד, שמספק הן את חומרה והן את התוכנה. מודל כזה מאפשר פיתוח מהיר פי 5 ובחצי מהמחיר".
"ה-Force.com הוא למעשה פלטפורמה של פיתוח בענן", מציין ברויטמן, "שפת הפיתוח של סיילספורס נקראת APEX והיא שפת פיתוח Object Oriented, שהיא פרדיגמת תכנות פשוטה יחסית וקלה להבנה. המערכת של Salesforce, החל משלב העיצוב, המשך בשלב הפיתוח וכלה בבדיקות, מציעה כלי פיתוח, תבניות מוכנות מראש Out of the Box, כמו דוחות מוכנים, מבנה DataBase מוכן וכו'.
"עד היום ביצעה בלאט לפידות מעל ל-600 פרוייקטים באמצעות Force.com. בעולם פיתחו לקוחות Salesforce.com מעל 220 אלף אפליקציות פנים-ארגוניות על ה-Force.com, וישנן עוד כ-1,700 אפליקציות ב-AppExchange, חנות האפליקציות של Salesforce.com, כאשר מחציתן ניתנות לשימוש בחינם כבסיס לפיתוח יישומים. אפשרות זו מקצרת את הדרך וחוסכת חלק ניכר מעלויות הפיתוח. בבלאט לפידות פיתחנו עוד מגוון אפליקציות ארגוניות לשימוש לקוחותינו, כגון מערכת ניהול כוח אדם, ניהול הוצאות, ניהול פרויקטים, מערכות Forecasting מורכבות ועוד אפליקציות ייעודיות. אפליקציות אלו ניתנות להתאמה לארגונים שונים על פי צרכיהם".