תוכן שיווקי

בעקבות אירוע | אפליקציית פנגו+, הארנק הסלולארי הישראלי לנהג

20/11/2012 13:31

מזה מספר שנים, הולכת ותופסת תאוצה בעולם האפשרות לתשלום באמצעות ארנק סלולארי. איכות המכשירים והזמינות לתקשורת ומידע הגבירו את השעות שמבלה משתמש ממוצע בטלפון הסלולארי והפכו אותו לפלטפורמה הנגישה ביותר לביצוע עסקאות רכישה. אחת הסיבות לגידול המהיר שחל בשנה האחרונה, היא ההשקעה האדירה של עושי השוק ובהם ענקיות הסלולאר העולמיות, ארגונים פיננסיים ובנקאיים המשקיעים בפיתוח תשתיות וקידום ערוצים מתאימים כמנוע הצמיחה של השנים הבאות. חברות אלו צופות כי הטלפון הסלולארי יהפוך לאמצעי התשלום העתידי שצפוי לדחוק בשנים הקרובות את צורת התשלום המסורתית.

ואיפה ישראל בכל זה?
ישראל, ששמה הולך למרחוק בתחום הסטארט אפים ואימוץ טכנולוגיות חדישות, נותרת קצת מאחור. מתחת ומעל לפני השטח מתנהל מאבק מסחרי אכזרי ומרתק בנוגע לזהותו של הגוף הראשון שיצליח לבצע מהלך פורץ דרך שיקדם את הארנק הסלולארי בישראל: האם יהיה זה בנק מרכזי, חברת סלולאר או אשראי (והאם כולם ביחד?) שיצליח למצוא את הפיתרון הנגיש והקל שיהפוך את הסמארטפון לאמצעי שיחליף את ארנק העור ויכלול אמצעי תשלום/ כרטיסי מועדון/ קופונים והטבות ועוד. כל המהלכים שבוצעו עד כה הינם תדמיתיים בעיקר ובלי שיתוף פעולה מלא של רשתות קמעונאות הגדולות יישארו כאלו.

הביצה והתרנגולת
כדי שישראל תוכל לעבור לתשלום באמצעות ארנק סלולארי, יש צורך להטמיע פתרונות חומרה או תוכנה לזיהוי התשלום בקופות בתי העסק ולחנך את השוק המקומי. האתגר המרכזי מבחינה זו היא להגיע למודל עסקי Win-Win וניכר כי בהיבט הזה המודל המסחרי מורכב בהרבה מהיישום הטכנולוגי שלו. בכל הנוגע לפתרונות הדורשים שדרוגי חומרה עולה סוגיית הביצה והתרנגולת ביחס לגוף שישקיע בתשתיות היקרות. בנוסף, כל פתרון שיוטמע צריך לעמוד בדרישות אבטחת מידע גבוהות ובתקנים והגבלים משפטיים שטרם גובשו.

יצירת תמהיל נכון בארנק סלולארי
גם במילוי כל התנאים המקדימים הללו מדובר על תהליך קשה ומורכב שתכליתו שינוי התנהגות צרכנית, ולכן ארנק סלולארי מוצלח יהיה כזה שיעמוד בעקרונות הבאים: הוא חייב לענות על צורך אמיתי ולתת ערך מוסף ללקוח, עליו לספק חווית שימוש מעולה ללקוח. בנוסף, המותג שעומד מאחוריו חייב להיות מוכר ואמין. כך, התשלום על חניה בכחול לבן מהנייד הוא צורך אמיתי. הוא חוסך את ההתעסקות במטבעות וחיפוש אחר מדחן. זהו צורך שהוא בגדר Must Pay, לעומת אפשרויות תשלום אחרות, שמרחיבות את סל השירותים המוצעים בארנק וקרובות יותר בסקאלה של Nice To Pay. אך ביום שהנוחות תהפך להרגל, יהיה קשה למשתמש לחזור לאחור.

פנגו+ הארנק הסלולארי לנהג
פנגו, שמיתגה עצמה לאחרונה לפנגו+ על מנת לציין את כל אפשרויות התשלום שנוספו לאפליקציה הסלולארית בגרסה 4.0 מהווה מזה מספר שנים את האופציה הפשוטה והקלה ביותר לתשלום מהנייד על חניה בכחול לבן בכל הארץ. חברת פנגו+ גייסה עד כה כ-700,000 מנויים, אשר מבצעים למעלה מ-1.8 מיליון פעולות כספיות מדי חודש. אפליקציות האייפון והאנדרואיד של פנגו+ זכו כבר ללמעלה מ-420,000 הורדות. לאחרונה נוספה גם אפשרות לתשלום על חניונים, תשלום בתחנות שטיפומט, אפשרות תשלום בתחנות דלק סונול וחנויות הנוחות sogood.

לסיכום
מגוון השירותים שמציעה אפליקציית פנגו+ מספק תמהיל נכון בין שירות Must Pay, שירות עוגן של תשלום על חניה בכחול לבן מהנייד, המהווה צורך אמיתי וגורם ללקוחות לחזור לאפליקציה מספר פעמים בחודש, ושירותים נלווים שבתהליך נכון יהפכו אף הם מ-Nice to pay ל-Must pay, כאלו שהלקוחות לא יבינו איך הסתדרו בלעדיהם. שילוב כל התכונות האלה מסייעות לאפליקצית פנגו+, להפוך את הטלפון הנייד לארנק סלולארי שימושי לנהג.

אירועים קרובים