המשקיעים אוהבים את מאייר; השער של מניות יאהו! בשיא של 18 חודשים

חלוצת האינטרנט צריכה עדיין לספק הוכחות ממשיות יותר לכך שהמפנה בפעילותה של החברה אכן קרוב, ומריסה מאייר, המנכ"לית, כבר הזהירה שהמלאכה תהיה קשה ותימשך זמן רב ● אולם, המשקיעים מגלים אופטימיות, ושתי קרנות גידור גילו באחרונה, כי רכשו מניות של יאהו! ברבעון השלישי של השנה ● אתמול (ב') עלו מניות החברה בקרוב ל-3% וחצו, בראשונה מזה שנה וחצי, את רף ה-18.3 דולרים למנייה

השער של מניות יאהו! (!Yahoo) עומד כיום ברמה הגבוהה ביותר אליה הגיע בשנה וחצי האחרונה והולכים וגוברים האמון שרוחשים המשקיעים למנכ"לית, מריסה מאייר, ועמו התקווה שהיא תצליח לחדש את ימי הזוהר של החברה.

חלוצת האינטרנט צריכה עדיין לספק הוכחות ממשיות יותר לכך שהמפנה בפעילותה של החברה אכן קרוב, ומאייר כבר הזהירה שהמלאכה תהיה קשה ותימשך זמן רב. אולם, המשקיעים מגלים אופטימיות, וקרנות הגידור Tiger Global Management ו-Greenlight Capital Management גילו באחרונה, כי רכשו מניות של יאהו! ברבעון השלישי של השנה.

"מנהלי כספים מתחילים לגלות עניין ביאהו!", ציין קולין גיליס, אנליסט מפירמת BGC Partners. "עם תנועה כה רבה ונכסים כמו שיש להם, הם חייבים להניב ערך מסוים", הוסיף. כעת, כשהמושכות בידיה של מאייר, "עומדת בראש החברה דמות שבשוק מאמינים כי היא מסוגלת לממש זאת".

אדם סיסל, אנליסט מפירמת Gravity Capital Management, ציין שגם העובדה שיאהו! גייסה עובדים מגוגל (Google), ובכלל זה את מנהל התפעול הראשי החדש שלה, אנריקה דה קסטרו, סייעה לשפר את התדמית של החברה. "בשוק מסתכלים פחות על הביצועים הפיננסיים ויותר על האנשים שמביעים אמון בחברה ועוברים אליה ממקום כמו גוגל", הסביר סיסל, שהפירמה שלו מחזיקה במניות יאהו!. "אנשים כאלה לא היו עוברים ליאהו! אלמלא סברו שיש ברשותה של מאייר כמה קלפים חזקים".

אתמול (ב') הגיע שערן של מניות יאהו! ל-18.36 דולרים האחת, לאחר שעלה ב-2.8%. זו הפעם הראשונה מאז מאי 2011 ששערן של מניות החברה גבוה מ-18.3 דולרים.

האתר של יאהו! הוא עדיין אחד מאתרי האינטרנט הפופולריים ביותר בעולם, עם כ- 700 מיליון מבקרים בחודש. אולם, הכנסות החברה נמצאות בירידה נוכח התחרות העזה על תקציבי הפרסום מול גוגל ופייסבוק (Facebook), ונוכח ירידת המחירים של הפרסום בבאנרים, שהם עדיין אמצעי הפרסום העיקרי ביאהו!.

החברה עברה לא מעט טלטלות בשנים האחרונות, מאז שדחתה את הצעת הרכש של מיקרוסופט (Microsoft). המנכ"לית, קרול בארץ, פוטרה בשיחת טלפון, והמנכ"ל שהחליף אותה, סקוט תומפסון, נאלץ לפרוש לאחר שישה חודשים בלבד בתפקיד, לאחר שהתברר שזייף את הרקע האקדמי בקורות החיים שלו. מאייר, המהנדסת הראשונה של גוגל, גויסה להחליף את תומפסון ביולי האחרון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים