מירב ורד, דטהסק: "אם נפעל נכון מבעוד מועד – ניירט גם את רקטות הסייבר בעודן באוויר"

"הלוחם של המאה ה-21 עבר הסבה מאביר על סוס, עטוי שריון ונושא חרב, דרך חייל רכוב בטנק, עטוי אפוד ונושא נשק, לחייל 'רכוב' על כיסא משרדי מרופד, עטוי במשקפיים עבים ובעל יכולות פריצה למערכות מחשב", אמרה ורד, מנכ"לית החברה ● היא ציינה שהאויב מנסה, באמצעות מתקפות הסייבר, לא רק לפרוץ לתשתיות קריטיות, אלא גם לערער את המורל ולזרוע פאניקה בישראל ● בתוך כך, לאחר שורה של מתקפות סייבר אנטי-ישראליות, פרץ האקר פרו-ישראלי לאתר של אחת מספקיות האינטרנט הפלסטיניות הגדולות

"האויב יכול להמשיך להשקיע מאמצים בלתי נלאים בשיגור רקטות לעבר המטרות שלנו, אבל אם נפעל נכון מבעוד מועד, ניירט גם את רקטות הסייבר בעודן באוויר", כך אמרה מירב ורד, מנכ"לית דטהסטק (DataSec) מקבוצת SQlink.

לדבריה, "מתקפות הסייבר הולכות ומתעצמות בשנים האחרונות, בעיקר לנוכח היכולות הטכנולוגיות המתרחבות של התוקפים והפגיעוּת ההולכת וגוברת של ארגונים. הפגיעות הזאת היא בעיקר תוצאה של ריכוז גבוה יותר של מידע ארגוני רגיש במערכות ועיבוי יכולות טכניות של שליטה ובקרה מתוך מערכות מיחשוב מרכזיות. אלה מובילים לנזקים מקיפים יותר במצב של חדירה למערכות המחשב מרחוק".

"מתקפות סייבר מהוות ערוץ מלחמתי חדש", אמרה. "הלוחם הקרבי החדש, של המאה ה-21, עבר הסבה מחייל רכוב על סוס, עטוי שריון ונושא חרב, דרך חייל רכוב בטנק, עטוי אפוד ונושא נשק, לחייל רכוב על כיסא משרדי מרופד, בעל משקפיים עבים ויכולות פריצה למערכות מחשב".

ורד הוסיפה, כי "אנחנו עדים לשימוש במתקפות סייבר לצורך פגיעה עסקית בארגונים, חשיפת מידע רגיש של אזרחים ובאופן פוטנציאלי, גם יכולות פגיעה בחיי אדם. מתקפת סייבר שתופנה לארגון בעל תשתיות מידע קריטיות עלולה להוביל לתוצאות הרסניות, כמו הסתה של רכבות מהפסים, השבתה של תשתיות החשמל, שיובילו להשבתה של מערכת הרמזורים ולתאונות דרכים, ערבול נתונים בבנק הדם, שיוביל למתן מנות דם מסוג שגוי, ושיבושים במתקנים תפעוליים של יצרניות כימיקלים. לצד כל אלה, מנסים אויבינו לנצל את מתקפות הסייבר לצורך פגיעה במורל, יצירת תחושת כאוס או אף פאניקה ציבורית. המתקפות הללו גם מהוות במה להעברת מסרים מדיניים ופוליטיים נגד ישראל, באמצעות השחתת אתרים (Defacement) של ארגונים מובילים במשק או של משרדי ממשלה, בהם הם שותלים סרטונים, תמונות או כתובות נאצה".

"ארגונים שמיישמים בקפידה פתרונות אבטחתיים יביאו לאיתור מוקדם של התקיפה", אמרה ורד. "זו תאפשר עצירת ההשלכות ומזעור הנזקים. לצד זאת, בארגונים רבים מוטמעים תהליכים וכלים המאפשרים קיומן של בקרות מפצות להמשך הפעילות העסקית והתפעולית, מבלי שמתקפת הסייבר תצליח להסב נזקים של ממש".

היא סיכמה באמרה, כי "תשתית אבטחת מידע מוקפדת, מבוקרת ומנוהלת היטב תחת ניתוח שוטף של סיכונים בכלל מעגלי האבטחה, כמוה ככיפת ברזל".

עמוד ענן: מתקפות סייבר – לא רק נגד ישראל
מאז שנפתח מבצע עמוד ענן בוצעו מקרים רבים של פריצה לאתרי אינטרנט ישראליים וחשיפת פרטים של גולשים מהארץ. לעומת זאת, ההאקר יוריקן פרץ לאתר של אחת מספקיות האינטרנט הגדולות ברשות הפלסטינית, פלנט (Palnet). במסגרת פריצה זו, שקוימה נחשף שלשום (ב') בערב, פורסמו יותר מ-1,000 סיסמאות ניהול אתרים, מספרי כרטיסי אשראי, חשבונות בנק ועוד. ההאקר כתב, כי "הפריצה ופרסום הנתונים נעשים בתגובה על המתקפות נגד ישראל. תנו לישראל לנצח".

לדברי ד"ר טל פבל, מומחה אינטרנט ואיומים מקוונים במזרח התיכון, "זו הפעם הראשונה שאנחנו עדים, במסגרת מבצע עמוד ענן, לפעולה מקוונת נגד אתרים או מאגרי מידע פלסטיניים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים