מחקר של יבמ: מחצית מהארגונים הרחיבו השנה את ההשקעה שלהם בטכנולוגיות רשת חברתית

הרשתות החברתיות ממשיכות לקנות לעצמן אחיזה בארגונים, ו-62% מהם מתכוונים להגדיל בשלוש השנים הבאות את ההשקעות שלהם בתחום - כך עולה ממחקר שפרסם הענק הכחול ● עם זאת, עולה מהמחקר שבעוד שחברות בשוק מרחיבות את השקעותיהן בתחום טכנולוגיות רשת חברתית, מנהלים בדרגי הביניים בארגונים נאבקים בניסיון לשלב את הטכנולוגיות האלה בפעילותם היום-יומית

עדות נוספת לפופולריות ההולכת וגדלה של הרשתות החברתיות ולנכונות של ארגונים להשקיע בה: מחקר חדש של יבמ (IBM) מעלה, כי 46% מהארגונים בעולם הרחיבו במהלך השנה האחרונה את היקף ההשקעה שלהם בטכנולוגיות רשת חברתית. יתירה מזאת, 62% מהמשיבים למחקר מתכוונים להגדיל את ההשקעה שלהם בטכנולוגיית מדיה חברתית בשלוש השנים הבאות. ההשקעה תבוא לידי ביטוי לרוחב כל הארגונים – שיווק, יחסי ציבור, שירות לקוחות, ומכירות. עם זאת, רק ב-22% מהם מאמינים שהמנהלים שלהם ערוכים ומוכנים לשלב כלי רשת חברתית במסגרת עבודתם השוטפת.

המחקר נערך על ידי המכון לערך עסקי של הענק הכחול (IBM Institute for Business Value) בקרב 1,160 מנהלים בכלל ומנהלי IT בפרט מארגונים בכל הגדלים ברחבי העולם. מהדו"ח, הנושא את הכותרת "העסק של עסקים חברתיים: מה עובד ואיך עושים את זה", עולה שבעוד שחברות בשוק מרחיבות את השקעותיהן בתחום טכנולוגיות רשת חברתית, מנהלים בדרגי הביניים בארגונים נאבקים בניסיון לשלב את הטכנולוגיות האלה בפעילותם היום-יומית.

למרות הדיווח המתקבל ממנהלים אודות הכוונה שלהם לאמץ במהירות מיזמים וכלים חברתיים, ארגונים רבים עודן מתלבטים בשאלה האם אכן ניתן להבטיח החזר אמיתי על ההשקעה במדיה חברתית. שני שלישים מהמשיבים לא היו בטוחים עד כמה מספקת ההבנה שלהם בכל הנוגע להשלכות הטכנולוגיות החברתיות על הארגונים בהם הם פועלים בשלוש השנים הקרובות.

הדו"ח קובע, כי החברות שמתקדמות יותר בתחום עושות הרבה מעבר לפיתוח נוכחות בפלטפורמות חברתיות מובילות. "ניהול נכון של עסקים בסביבת רשת חברתית משלב טכנולוגיות רשת חברתיות לתוך תהליכי הליבה העסקיים ומיישם את הטכנולוגיות האלה על מנת להניע פעילויות מול הלקוח", נכתב.

לדברי שלמה שמי, מנהל תחום רשתות חברתיות ארגוניות בקבוצת התוכנה של יבמ ישראל, "עסקים נאבקים על מנת להפיק מידע מכמויות עצומות של נתונים הנוצרים בסביבת רשתות חברתיות. על מנת להפוך את החזון הזה למציאות, נדרשים מנהלים להנחות את דרגי הביניים בחברה בכל הנוגע לערך החבוי בעסקים חברתיים ולגבש מאמץ כולל לשימוש בכלים חברתיים לרוחב כל הפונקציות הארגוניות".

שמי ציטט מהדו"ח, שמעלה ש-"התפתחות ארגונית בתחום הרשת החברתית חייבת להישען על תשתיות, כלים ופעילויות מוגדרות: החל מהקמת פורומים, חדרי צוות וירטואליים ומרחבים שיתופיים, עבור לשילוב ההתנהלות החברתית במסגרת הפעילות היום-יומית, שם ניתן, למשל, להשתמש בבלוגים ככלי תקשורת פנים-ארגוני יעיל במיוחד, ועד להבנה לעומק של הדרכים בהן ניתן לנתח ולהשתמש במידע הנוצר ברשתות חברתיות – פנים ארגוניות או חיצוניות – על מנת לקדם את תהליכי העבודה והפעילות העסקית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים