דאסו סיסטמס הכריזה על מהדורה V6 Release 2013 של פלטפורמת 3DExperience

המהדורה החדשה הושקה בכנס הלקוחות והשותפים השנתי של דאסו סיסטמס, שנערך בימים אלה בבריסל ● היא כוללת יישומים ושיפורים בפתרונות תעשייה עבור תחומי מוצרי צריכה ארוזים, אנרגיה, תעופה וביטחון, תחבורה וניידות, קידוחי נפט וגז ימיים, והיי-טק

דאסו סיסטמס הכריזה בכנס הלקוחות והשותפים השנתי על המהדורה החדישה ביותר של פלטפורמת 3DExperience שלה. V6 Release 2013 כוללת זמינות כללית של יכולות ניהול מחזור חיי סימולציה (SLM) של החברה, גישה משופרת ל-Big Data, יכולות חדשות של תכנון חומרים מרוכבים, מרחבי עבודה מאובטחים עבור ספקים ותמיכה עבור תקני STEP חדשים.

המהדורה כוללת בנוסף מערך חזק של שיפורי פתרונות תעשייה עבור תחומי מוצרי צריכה ארוזים (CPG), אנרגיה, תעופה וביטחון, תחבורה וניידות, קידוחי נפט וגז ימיים והיי-טק.

כנס הלקוחות והשותפים השנתי של דאסו סיסטמס, שנערך השנה בבריסל, בהשתתפות כ-1,500 שותפים ולקוחות ועשרות עיתונאים מרחבי העולם. החברה מדגישה בכנס השנה את החזון העיקרי שלה, המדבר על חוויית התלת מימד בתכנון וייצור מוצרים במגזרי תעשייה שונים. מעתה אין לומר "חברת PLM" אלא "חברת 3DExperience". המסר העיקרי שמעבירים בכירי החברה בהרצאותיהם ומסביר זאת הוא שהחברה עוברת מכזו המספקת תוכנות הנדסיות לחברה המספקת חוויה – החל מהמהנדסים שמתכננים את המכונית, למשל, ועד החוויה של הלקוח הסופי, שרוכש את אותה מכונית. "זוהי נקודת זמן שבה הכול הגיע לנקודת התלכדות של כל האפשרויות שהעולם הדיגיטלי מציע, כדי לייצר חוויות תלת-מימד שיסייעו לכם לתת ערך, לדמיין, להמציא ולייצר את העתיד, ואת המוצרים הטובים ביותר שנרצה לספק", אמר ברנארד שארלס, נשיא ומנכ"ל דאסו סיסטמס. וכפי שהציגה זאת מוניקה מנגיני, סגנית נשיא בכירה לתעשייה, שיווק ותקשורת ארגונית: "בעידן שלנו – כשאנחנו קונים משהו, איננו קונים מוצר, אלא חוויה".

עוד הדגישה החברה את יכולת השיתופיות של הפלטפורמה שלה – למשל בין צוותים העובדים על מוצר מסוים במקומות שונים בעולם, כשכולם עובדים עם אותם נתונים ומדברים זה עם זה בזמן אמת באמצעות הפלטפורמה.

בהתאם לכך, כל המוצרים שמספקת דאסו סיסטמס, בין היתר בתחומי ה-PLM, הסימוליציה והבדיקות בנתוני שדה שונים, מותאמים לפלטפורמת ה-3DExperience, וכולם מדברים זה עם זה. מכאן שכל שינוי שנעשה בתכנון המוצר מתבטא מיד בכל התחומים: החל ממראהו, המשך בהתנהגותו וכלה במחירו.

כמו כן, החברה מתמקדת בפיתוח כלים לערוצי תעשייה שונים, על אותה פלטפורמה. כרגע מדובר על 12 תעשיות שבהן היא פועלת, מתוך כוונה להרחיב הן את המספר הזה והן את היצע הכלים לכל ערוץ תעשייה.

שיפורים במהדורה החדשה
מהדורת V6 Release 2013 מציעה שיפורים בפתיחות הפלטפורמה, בהם גישה טובה יותר ל-Big Data – הודות למחבר חדש עבור Hadoop HDFS, ביצועים משופרים עבור מחברי WebSphere ו-SharePoint כמו גם אופציות ניווט והמחשה חדשות עבור חיפוש נתונים, חקירתם וניתוחם. עוד כוללת המהדורה החדשה תמיכה בתקן STEPAP242 – תקן לתחומי תעשיית הרכב והתעופה שמאפשר ייבוא וייצוא של תקן ISO BREP ופסיפס נתונים, כדי לאפשר הנדסה, חילופי נתונים ו-ויזואליזציה עבור האימוץ של תהליך 3D Master, וגישה מאובטחת למרחבי עבודה מאובטחים לספקים – Supplier Exchange Workspaces.

כמו כן, כוללת המהדורה שיפורים בפתרונות תעשייה: שיפורי מערכת נתפרו והותאמו עבור תעשיות האנרגיה, התעופה והביטחון, התחבורה והניידות, וציוד תעשייתי, כולל חמש ספריות מודלים ייעודיות לסימולציית ואנליזת ההתנהגות של מנועים, מערכות חשמל, מערכות הידרו, קירור נוזלים ואנרגיה תרמית. V6R2013 מצוידת בנוסף בשיפורי דרישות לתמיכה בקבלת החלטות בתצורת תכנון, אלטרנטיבות ומתן יכולות (Enabling), לדוגמה: תגובה מהירה יותר לשוק בתחום ההיי-טק. עבור תעשיית מוצרי הצריכה הארוזים ומדעי החיים, כוללת המהדורה החדשה ניהול טקסט ועיצוב גרפי, כולל יכולות עבור מנהלי מוצר ומקצועני שיווק אחרים להגדרה, בדיקה ואישור של תוכני טקסט ועיצוב גרפי, למינוף אותם נתונים המשמשים במהלך פיתוח מוצר.

בפתרון החברה לסימולציית מערכי סחורות קמעונאיים ומותגים מוצעים שיפורי גישת נתונים ופרודוקטיביות. לדוגמה, ניתן להבליט מוצרי צריכה ארוזים או מוצרי צריכה ב-"גונדולה" במרכול על בסיס הערך של האינדיקטורים העסקיים העיקריים. גישה למידע עסקי סטטיסטי במדף ה-3D היא צעד גדול קדימה בקבלת החלטות בתחום בחירת סחורות ומידופן.

עוד מציעה המהדורה יישום חדש לתכנון ייצור לקידוחי נפט וגז ימיים ו-OffShore, המספק את הייסוד עבור כל פתרונות ייצור ספנות של 3DExperience ומספק סביבה ייעודית לביצוע תכנון תהליכי ייצור והגדרת מכללי ייצור גדולים.

עבור תחום התחבורה והניידות מציעה המהדורה החדשה של הפלטפורמה חיזוי מצב גוף של בובות 3D וירטואליות באמצעות Ergonomics for Vehicle Design חדש בתוך יישום DELMIA.

ההכרזה כוללת גם שיפורים חדשים בתוכנת הדגל של החברה, CATIA V6, כמו מעבר קל בין מצבי Online ו-Offline עבור CATIA, כאשר קישור אינטרנט אינו זמין, מתכננים יכולים בלחיצת מקש להגן על IP ולשמור על שלמות נתונים. לפני כניסה למצב Offline, המתכנן שומר חלקים מיועדים לשינוי, ובלחיצת כפתור אלה מוטענים למחשב הנייד שלו. עם חזרה לפעילות Online, תכנונים ששונו יכולים להסתנכרן בחזרה. או אז חוזרים שיתוף פעולה אקטיבי עם שאר חברי צוות התכנון ויכולות סימולציה חדשות של מכללי חומרים מרוכבים – לאופטימיזציית צורות מתקפלות והבטחת ייצור מדויק של מכללים מרוכבים. טכנולוגיה זאת מבוססת על חברת Simulayt, שנרכשה באחרונה על ידי דאסו סיסטמס, משמשת לאנליזת משטחים מורכבים, במיוחד בתחומי תעשיית התעופה, מכוניות הספורט והאנרגיה.

הכותבת היא שליחת אנשים ומחשבים לבלגיה

אירועים קרובים