גוגל: קמפיין חדש לקידום אינטרנט חופשי

ברשומה שפורסמה ברשת החברתית גוגל פלוס, מסבירה ענקית החיפוש, כי הקמפיין המדובר, Take Action, עלה לאוויר לאור התכנסותם של ראשי ארגון הטלקומוניקציה הבינלאומי (ITU) בדובאי בתחילת החודש הבא ● "ממשלות לבדן, שפועלות מאחורי דלתיים סגורות, אינן צריכות לנהל ולקבוע את עתידו. מיליארדי האנשים מרחבי הגלובוס שמשתמשים באינטרנט צריכים להשמיע את קולם", נכתב באתר החברה

גוגל (Google) החליטה לקדם באופן פעיל את קמפיין Take Action, שמטרתו לקדם רשת אינטרנט פתוחה וחופשית. לצורך העניין פתחה החברה דף מיוחד, בו היא מסבירה את הצעד הזה, מהו מייצג ומה יכול כל אחד באופן אישי לעשות כדי לשמור על האינטרנט חופשי. "עולם חופשי ופתוח תלוי באינטרנט חופשי ופתוח. ממשלות לבדן, שפועלות מאחורי דלתיים סגורות, אינן צריכות לנהל ולקבוע את עתידו. מיליארדי האנשים מרחבי הגלובוס שמשתמשים באינטרנט צריכים להשמיע את קולם", נכתב באתר החברה.

ברשומה שפורסמה ברשת החברתית גוגל פלוס (+Google), מסבירה ענקית החיפוש, כי החליטה על הגברת הפעילות בנושא לאור התכנסותם של ראשי ארגון הטלקומוניקציה הבינלאומי (ITU) בדובאי בתחילת החודש הבא, ב-3 בדצמבר. "ממשלות מסוימות רוצות להשתמש בכינוס בדובאי כדי להגביר את הצנזורה על האינטרנט וכדי להטיל עליו רגולציות שונות", נכתב ברשומה.

על פי גוגל, למעלה מ-2 מיליארד אנשים משתמשים כיום באופן שוטף באינטרנט – נתון השווה לכשליש ממספר האנשים בעולם כולו. לטענת החברה, גוגל מעודדת את המשתמשים לנקוט עמדה ולהביע אותה בכל דרך אפשרית – כדי שיוכלו להמשיך לשתף, לתקשר ולעבוד אחד עם השני באופן רציף וללא כל הפרעה.

אחת הפעולות הראשונות אותן מבקשת גוגל לעשות היא לגרום למשתמשים לחתום באתר על התחייבות לשמור על האינטרנט חופשי מצנזורה, כשכל אחד יכול גם לכתוב כמה משפטים שקשורים לעניין. מעבר לכך היא קוראת לגולשים להשתמש ברשתות החברתיות השונות, כדי להביא עוד גולשים שיחתמו על ההתחייבות.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלי ויסברט

    "האינטרנט החופשי" הוא מנוע הצמיחה של חברת גוגל, ששואבת מידע מידע מהרגלי החיפוש של משתמשי הרשת ומוכרת אותו בכסף רב ללקוחותיה שהם מן הסתם תאגידים שאינם נדרשים לערוך סיקרי דעת קהל ושוק וחוסכים ככל הנראה בהוצאותיהם מחד ומאידך מחדירים לשוק ולתודעה מוצרים ומידע ששולט בהתנהגות הצרכנים. בכתבה אחרת של מר צבי קצנברג הוא מציין את היקף בהקשות שגוגל מקבלת מאיגוד תעשיית המוסיקה על מנת להוריד קישורים של אתרים מפירי זכויות יוצרים לכאורה. הצנזורה החזקה ביותר ברשת ברשת מופעלת עלידי תאגידים המיוצגים ע"י האיגוד הנ"ל שמשתלטים על זכויות יוצרים של אומנים שמקבלים פרוטות או סנטים בודדים כתמלוגים, בעוד בעלי המניות בתאגידים גורפים מיליארדים במכירת היצירות. צנזורה היא כלי שמופעל עלידי כל מי שחפץ לפגוע בחרות, בחופש המידע והביטוי כמו למשל, משטרים דיקטטוריים. השאלה מה עדיף שישפיע על מיליארדי המשתמשים ברשת הממשלות שפועלות מאחורי דלתיים סגורות או התאגידים רודפי הבצע שפועלים באופן דומה. היענותה של חברת גוגל לדרישות איגוד תעשיית המוסיקה בארה"ב ואיגודים דומים אחרים בעולם מחד והשימוש שהיא עצמה עושה במידע שהיא אוספת מהמעקב אחרי פעילות הגולשים, שומטות את זכותה המוסרית להוביל את הקמפיין המדובר. מדינת ישראל כחברה בארגון התקשורת העולמי צריכה לחבור למדינות דמוקרטיות אחרות ולהתנגד ליוזמה, כי השארת ההשליטה בידי תאגידים שיעשו הכל תמורת כסף עלולה לגרום לנזקים בתחומי החברה, הכלכלה, הביטחון האישי והביטחון ההלאומי לכל העולם החופשי והדמוקרטי יותר מהחלטת ממשלות דמוקרטיות להפעיל צנזורה ומעקב ברשת.

אירועים קרובים