אריקסון ממשיכה לסייע לספקיות טלקום איראניות

המעורבות של החברה, יצרנית ציוד רשתות סלולר הגדולה בעולם, באה על רקע תקופה בה חברות מערביות רבות חדלו מלעשות עסקים עם איראן ● דובר אריקסון אישר שהחברה עובדת בימים אלה על פרויקט חדש עבור ספקית הטלקום האיראנית, MCCI, אך ציין שהמדובר בפרויקט שנחתם בשנת 2008

אריקסון (Ericsson) השוודית ממשיכה לסייע למפעילת הטלקום הגדולה באיראן – כך עולה ממכתבים שנחשפים בימים אלו. המעורבות של החברה, יצרנית ציוד רשתות סלולר הגדולה בעולם, באה על רקע תקופה בה חברות מערביות רבות חדלו מלעשות עסקים עם איראן, כהמשך לעיצומים הבינלאומיים הננקטים נגדה והחשש לפגיעה תדמיתית.

אריקסון, כפי שנחשף בתכתובות פנימיות, רואה בסיוע לתשתיות התקשורת של איראן "סיוע הומניטרי בסיסי של שירות". מנגד, ארגוני זכויות אדם מתחו ביקורת על אריקסון, וטענו שהמשטר האיראני מנצל את השימוש של האזרחים ברשתות הסלולר במדינה על מנת לעקוב אחר מתנגדי השלטון.

עם זאת, יצוין כי ציוד תקשורת בסיסי ותקני לא כלול במסגרת העיצומים שנקטה ארה"ב כלפי איראן. ספקיות ציוד התקשורת לסלולר הגדולות בעולם, בהן אריקסון, הודיעו כי לא יאריכו קשרים עסקיים קיימים עם איראן. החברה, כך נחשף השבוע, מתכוונת להמשיך ולתמוך באחת מספקיות הטלקום האיראנית עד סוף העשור. בתוך כך, דובר אריקסון אישר שהחברה עובדת בימים אלה על פרויקט חדש עבור MCCI (ר"ת Mobile Communication Co of Iran), אך ציין שהמדובר בפרויקט שנחתם בשנת 2008.

המיזם הפיני-גרמני המשותף לנוקיה (Nokia) ולסימנס (Siemens), העונה לשם Nokia Siemens Networks ועבד בעבר עם MCCI – לא עושה זאת עוד. דובר ZTE, יצרנית ציוד תקשורת סינית, מסר כי "ככל שידוע לי ZTE לא מעורבת בהרחבת קווי התקשורת של MCCI". דובר של חוואווי הסינית לא הכחיש ולא אישר את מעורבות החברה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. yyyyy

    אל דאגה תוך 10 שנים שוודיה תהיה מוסלמית וזאת הנקמה המתוקה שלנו

אירועים קרובים