תלמידת בית ספר בטקסס סולקה לאחר שסירבה ללבוש תג שמאפשר לעקוב אחריה

בית הספר הורה לתלמידיו לענוד על צווארם שרוך עליו יש בר-קוד ובו יש תג RFID ● אחת התלמידות סירבה לכך בטענה לחדירה לאמונות הדתיות, לפרטיות ולזכויות נוספות שלה ● לאחר סידרה של שיחות בין בית הספר להרננדז ולהורים שלה, היא הועברה לבית ספר אחר ● המשפחה החלה לנקוט בפעולות משפטיות נגד בית הספר ושלטונות המחוז בו הוא נמצא

תוכנית של בית ספר בטקסס לנטר באופן קבוע את התלמידים באמצעות תגי RFID נתקלה בבעיות משפטיות, לאחר שאחת מהם סירבה להשתמש בטכנולוגיית המעקב.

בית הספר נורת'סייד במחוז סן אנטוניו השקיע יותר מחצי מיליון דולרים על "פרויקט לאיתור התלמידים", במסגרתו ענדו אלה על צוואריהם שרוך עליו יש בר-קוד ובו יש תג RFID. התלמידים חויבו לענוד את התג בספרייה ובקפיטריה, ונעשה בו גם שימוש לטובת הצבעה בבחירות בבית הספר ובמקרים מסוימים גם בעת הליכה לשירותים. כך, השרוך אפשר לבית הספר לעקוב אחרי כל תנועה של התלמידים לאורך כל היום.

אנדריאה הרננדז, תלמידת כיתת י' בחוג למדעים ולהנדסה, סולקה מבית הספר לאחר שסירבה לענוד את התג מטעמים דתיים, הגנה על פרטיות וחופש הביטוי.

בית הספר הציע לתת לה שרוך מיוחד, נטול תג RFID, אך היא סירבה לענוד גם אותו, בטענה שאם תעשה כך, היא תוצג כמי שתומכת במערכת. בנוסף, בית הספר מנע ממנה לחלק עלונים לתלמידים אחרים בנוגע לפרויקט האיתור.

"אני חשה שזו חדירה לאמונות הדתיות שלי", אמרה הרננדז. "אני מרגישה שתג ה-RFID הוא התממשות של 'הסימן החי'. זו גם חדירה לפרטיות שלי ולזכויות נוספות שלי".

"הסימן החי" הוא התייחסות לספר ההתגלות, או חזון יוחנן, שמחברו טען שאלוהים נתגלה בפניו ותיאר כיצד יגיע סוף העולם וישו יקום לתחייה. בפרק 13 בספר נכתב, כי המאמינים "יקבלו סימן ביד ימין, או במצחם", שיאפשר להם לקנות ולמכור סחורות. כתות מסוימות פירשו את הסימן כשבבי RFID או תעודות לזיהוי.

לאחר סידרה של שיחות בין בית הספר להרננדז ולהורים שלה, היא הועברה לבית ספר אחר. המשפחה החלה לנקוט בפעולות משפטיות נגד בית הספר, תוך הסתייעות במכון רתרפורד, שמסייע למימוש זכויות אזרח. הם צפויים לתבוע משלטונות המחוז סן אנטוניו לשים סוף לתוכנית, שכן אלה רוצים להרחיב את ענידת התגים ליותר מ-100 אלף תלמידים. שלטונות המחוז מעריכים שהתוכנית לענידת התגים תביא לנוכחות גבוהה יותר של תלמידים בבית הספר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים