שינויים במדיניות של פייסבוק: תשתף מידע עם אינסטגרם ותקל על משלוח דואר אלקטרוני

החברה עושה זאת באמצעות תהליך שבמסגרתו יכולים המשתמשים ברשת החברתית להצביע על השינויים במדיניות ובתנאי השירות ● בפייסבוק מסבירים, כי שיתוף המידע בינה לבין שירותים מסונפים "יסייע לשפר את השירותים שלנו ושל שותפינו"

מוחקים - ומתגלים. פייסבוק

פייסבוק (Facebook) תשתף את נתוני המשתמשים עם אינסטגרם (Instagram) – אתר שיתוף התמונות אותו רכשה לא מכבר – ותקל את ההגבלות על משלוח הודעות בדואר האלקטרוני בין החברים ברשת. כמו בשינויים קודמים, היא עושה זאת באמצעות תהליך שבמסגרתו יכולים המשתמשים ברשת החברתית להצביע על השינויים במדיניות ובתנאי השירות.

בפייסבוק מסבירים, כי שיתוף המידע בינה לבין שירותים מסונפים "יסייע לשפר את השירותים שלנו ושל שותפינו". אינסטגרם הוא, כמובן, אחד מהשירותים המסונפים החשובים ביותר של פייסבוק.

השינוי במדיניות פותח פתח לפרופילים אחודים של המשתמשים, על סמך נתונים שמקורם הן בפייסבוק והן באינסטגרם. מדובר במהלך דומה לזה שביצעה גוגל (Google) בתחילת השנה לאיחוד הפרופילים בשירות החיפוש, יו-טיוב (YouTube), ג'י-מייל (Gmail) וגוגל פלוס (+Google). המהלך של גוגל עורר ביקורת עזה בקרב גורמים שפועלים לשמירה על הפרטיות וקבוצה של 36 תובעים כלליים של מדינות בארצות הברית שלחה לה מכתב שבו הביעה דאגה מריכוז פרטים אישיים רבים כל כך במאגר אחד.

במקביל, מבקשים בפייסבוק להקל את המגבלות על האופן שבו יכולים חברים ברשת החברתית לפנות לחברים אחרים במערכת הדואר האלקטרוני של הרשת החברתית. ההגדרה הקיימת של "Who can send you Facebook messages" תוחלף במערך חדש של מסננים שיסייעו לטפל בדואר הנכנס.

במענה לשאלה האם השינויים במדיניות של משלוח הדואר האלקטרוני לא יחשפו את משתמשי פייסבוק למבול של הודעות לא רצויות ולדואר זבל השיב אנדרו נוייס, דובר החברה, כי אנשיה עוקבים בקפידה אחר האינטראקציות של המשתמשים והמשוב שהם מעבירים כדי למצוא דרכים חדשות לשיפור של חוויית המשתמש. "אנחנו שוקדים על עדכונים בהודעות של פייסבוק ועורכים שינויים במדיניות כדי לשפר את המוצר", מסר.

השינויים מתבצעים בתקופה שבה חווה הרשת החברתית הגדולה בעולם, שמונה כמיליארד משתמשים, האטה חדה בקצב הגידול של ההכנסות. חלק הארי של הכנסות פייסבוק מקורו בפרסום באתר האינטרנט.

המשתמשים יכולים להגיב לשינויים בשבעת הימים הקרובים. אם יתקבלו יותר מ-7,000 תגובות תתקיים הצבעה שבה יוכלו המשתמשים לאשר את השינויים. תוצאות ההצבעה מחייבות את פייסבוק רק אם מניין המצביעים עולה על 30% מכלל המשתמשים – מה שלא קרה בהצבעות הקודמות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים