בניית הקמפוס העתידי של אפל מתעכבת

החברה מעכבת את בניית הקמפוס שלה בקופרטינו, קליפורניה, עקב עיכובים בהגשת הצעות לשינויים ושיפורים למועצת העיר ● כך, במקום ב-2015 עתידה אפל לחנוך את הקמפוס רק ב-2016

ירוקה. אפל

קמפוס המשרדים הראשי החדש של אפל (Apple) בקופרטינו, קליפורניה, יהיה מוכן לכניסת עובדים לכל המוקדם רק בשנת 2016.

עיכובים בהגשת הצעות לשינויים ושיפורים למועצת העיר הביאו לדחייה נוספת של המועד המתוכנן הקודם, שנת 2015. השיפורים בתכנון שהביאו לעיכוב היו בנייה של מבנה נוסף שיכיל בתוכו ציוד חשמלי והעתקה של אולם בן 1,000 מושבים. שיטת הבנייה החדשנית תביא לכך שניתן יהיה לבנות את הבניין ללא משאיות שזורקות את הלכלוך הנוצר במהלך החפירות.

"הם היו יכולים להתחיל לשבור את הקרקע כבר בשנה הבאה, אבל רק אם הכול היה הולך חלק," העיר דיוויד ברנדט, מנכ"ל עיריית קופרטינו. "הפרויקט מבוצע באופן מעט איטי. אין שום דבר משמעותי במיוחד, אני פשוט חושב שאפל מנסה כל זמן לשפר".

לפני שנתיים רכשה אפל פיסת אדמה של 396 דונם באתר ששימש את יריבתה, HP. ארבעה חודשים לפני פטירתו חשף סטיב ג'ובס, מייסד אפל, את התוכניות הרשמיות לעיצובו של המבנה, שיאמץ רבים מסמלי העיצוב המינימליסטי שמאפיינים את החנויות של אפל, לרבות השימוש הרב בזכוכית.

המבנה תוכנן על ידי האדריכל הבריטי הידוע נורמן פוסטר. מדובר בבניין בן ארבע קומות בצורת טבעת שיכלול חניון תת קרקעי. הוא ידידותי לסביבה ויוקף ב-7,000 עצים שיינטעו. עוד יכלול הקמפוס מתחם למו"פ ומרכז כושר.

הקמפוס הנוכחי של אפל בקופרטינו מאכלס פחות מ-3,000 עובדים ואילו זה החדש יוכל לאכלס עד 12 אלף. בעת הדיונים בין אפל למועצת עיריית קופרטינו, שהתקיימו אשתקד, דיבר ג'ובס במילים מפוצצות על העיצוב. "זה בניין די מדהים", אמר. "הוא נראה קצת כמו חללית שזה עתה נחתה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים