תוכן שיווקי
לקראת אינפורמטיקה על הבוקר, אולם סטוקו, מגרשי הטניס, 27 בנובמבר

לקראת אירוע | שגיא אליהו, אמן: "אינפורמטיקה יכולה לעבוד עם כל פלטפורמה – וזו ייחודיותה"

לקראת כנס שעורכת קבוצת אמן ביום ג' הקרוב ללקוחות אינפורמטיקה, אותה היא מייצגת בארץ, אומר בראיון מיוחד שגיא אליהו - סמנכ"ל הכספים ומנהל הפעילות הבינלאומית של קבוצת אמן, כי "היופי באינפורמטיקה הוא היכולת לספק ללקוחות שקט נפשי. הם יודעים שאינפורמטיקה יכולה לפתור את בעיות היום, וגם את אלה של מחר"

22/11/2012 15:06

מאת הילל יוסף

"אינפורמטיקה היא מובילת שוק בתחומה, היא ספק התוכנה היחיד שהוא עצמאי בפתרונות אינטגרציה וטיוב נתונים, וניהול ישות אחודה (MDM). יש הרבה יצרנים שיש להם יכולות במקום זה, דוגמת אורקל, יבמ ומיקרוסופט, אלא שהחיבור בינם לבין פלטפורמות אחרות הוא לעיתים בעייתי וצורך פיתוח ממשקים. את אינפורמטיקה לא 'מעניין' אם יש לך סאפ עם אורקל – היא יודעת לעשות את החיבור באופן אגנוסטי, עם כולם", כך אומר שגיא אליהו, סמנכ"ל כספים ומנהל הפעילות הבינלאומית של קבוצת אמן.

אליהו אמר את הדברים לקראת כנס שעורכת קבוצת אמן ללקוחות אינפורמטיקה ביום ג' הקרוב, ה-27 בנובמבר בבאולם סטוקו במגרשי הטניס בהדר יוסף שבתל אביב. קבוצת אמן היא נציגתה הבלעדית של אינפורמטיקה בישראל. במסגרת הכנס, תושק גרסה 9.5 של אינפורמטיקה, וייחשפו היכולות החדשות בנושאים כמו Data Federation, Data Profiling, Cloud, Big Data ואחרים.

לדבריו, "אחת הפעילויות שלנו היא נציגות של אינפורמטיקה בישראל, פולין, רוסיה וקזחסטן. אנו מייצגים כבר 15 שנים את אינפורמטיקה בישראל, ויש לנו כ-50 לקוחות מארגוני אנטרפרייז, במגוון מגזרים – טלקום, בנקאות, פיננסי וממגזר הביטחון".

"היופי באינפורמטיקה", אמר אליהו, "הוא היכולת לספק ללקוחות שקט נפשי. הם יודעים שאינפורמטיקה יכולה לפתור את בעיות היום, וגם את אלה של מחר, שיתעוררו בעקבות הטמעת כלים לטיפול ולניתוח Big Data וכניסה למיחשוב ענן לסוגיו. גם במקומות אלה ובטכנולוגיות עתידיות נוספות יהיו לאינפורמטיקה פתרונות לטיוב ושילוב נתונים".

"הפעילות של אמן בתחום אינפורמטיקה מצויה בצמיחה", העיד אליהו, "אנו רואים מנמ"רים בארגונים מכל הסוגים נכנסים לעולם ה-MDM, כיוון שהם מבינים את התועלות שהתחום טומן בחובו ומבינים את הצורך בתמונה אחת אחודה אודות הלקוח. כל ארגון מכל סוג נזקק לתמונת לקוח אחודה. כך, לדוגמה, בחברת ביטוח ישנה מערכת גמל ומערכת רכב, אך אין להם תמונת לקוחות אחת. פה אנו נכנסים לתמונה, עם מגוון כלי אינפורמטיקה".

פעילות נוספת, אמר אליהו, היא שאמן מייצגת את ישראל בעולמות ה-OEM של אינפורמטיקה, כאשר חברות דוגמת אמדוקס, נייס, וקומברס לוקחות כלים של אינפורמטיקה ומשלבות אותם במערכות שלהם. לדבריו, "בשנה הבאה נודיע על תכנית גדולה שלנו בשיתוף המדען הראשי במשרד התמ"ת, המיועדת לסטראטאפים, שיוכלו לפתח יכולות שלהם על גבי כלי אינפורמטיקה". הוא הוסיף כי "במגזר הממשלתי יש פרויקטים רבים שעיסוקם במידע ונתונים, ואלה יחייבו ללכת על כלים מקצועיים לאיחוד נתונים".

תחום פעילות נוסף, ציין אליהו, הוא בעולם מיחשוב הענן. לדבריו, ארגונים לא מעבירים את מערכות המיחשוב שלהם במלואם לענן, אלא פיסות מהן בלבד. כך, הסביר, נוצר מצב בו המערכת הלוגיסטית של ארגון, המצויה אצל הלקוח על גבי המיינפריים, צריכה "לדבר" עם מערכת CRM של Salesforce.com או אחרות. "לאינפורמטיקה יש את הכלים לגרום לנתונים המצויים בענן 'לדבר' עם הנתונים שבבית", סיכם אליהו, "יש לנו הרבה פרויקטים בתחום כי הלקוחות מעבירים רק חתיכות מה-IT לענן".

אירועים קרובים