תוכן שיווקי
לקראת כנס אינפורמטיקה על הבוקר, אולם סטוקו, מגרשי הטניס, ה-27 בנובמבר

לקראת אירוע | ינאי מילשטיין, אמן: "הבעיה המרכזית בפרויקטי CRM, BI ו-DWH – היא איכות הנתונים"

לקראת כנס שעורכת קבוצת אמן ביום ג' הקרוב ללקוחות אינפורמטיקה, אותה היא מייצגת בארץ, אומר בראיון מיוחד ינאי מילשטיין, מנהל פעילות אינפורמטיקה בישראל בקבוצת אמן, כי "אנו מספקים מענה לקביעה של חברת המחקר גרטנר, לפיה הסיבה העיקרית לכישלון פרויקטי IT היא בשל העדר איכות נתונים"

25/11/2012 15:55

מאת הילל יוסף

"הבעיה המרכזית בפרויקטי המיחשוב השונים, ובהם פרויקטי CRM, BI ו-DWH – היא איכות הנתונים, משמע העדר האיכות. לאינפורמטיקה יש את היכולת לתת מענה לבעיה זו", כך אמר ינאי מילשטיין, מנהל פעילות אינפורמטיקה בישראל, קבוצת אמן, המייצגת את אינפורמטיקה בארץ זה שנים רבות. מילשטיין דיבר לקראת כנס שעורכת אמן ללקוחות אינפורמטיקה בארץ – אינפורמטיקה על הבוקר, שייערך באולם סטוקו, מגרשי הטניס הדר יוסף, ביום ג' הקרוב, ה-27 בנובמבר.

"אינפורמטיקה היא החברה המובילה בארץ כמו גם בעולם בתחום אינטגרציית הנתונים", אמר מילשטיין, "אלא שתחום ה-IT אינו קופא על שמריו. החברה הוסיפה עוד תכונות מעבר ל-ETL, גזירה לשליפת נתונים, הישנה והטובה. זאת בשל הקביעה של חברת המחקר גרטנר, לפיה הסיבה העיקרית לכישלון פרויקטי IT היא בשל העדר איכות נתונים".

הבעיה נוצרת, אמר מילשטיין, "כיוון שתחום איכות הנתונים אינו מצוי תחת אחריות אנשי ה-IT בארגון, אלא תחת המנהלים העסקיים, שלא מקדישים לתחום חשיבות מספקת, אם בכלל. כך, נוצרות טעויות משעשעות אך חמורות, לפיהן לקוח של ארגון הוא בן 250 שנים, לדוגמה. לאיש ה-IT, הנתון הזה הוא בעל תוקף, אלא שיש קושי מסוים לשלם או לגבות כסף מאותה ישות".

"היינו עדים למקרים רבים בשוק הישראלי, דוגמת המקרה שציינתי", אמר מילשטיין, "אינפורמטיקה היא המובילה העולמית בתחום אינטגרציית הנתונים וגם טיוב הנתונים. בעיות דוגמת המקרה האמור בסוף מובילות לקונפליקטים בין מערכות המידע בארגון. את הקונפליקטים הללו הארגון פותר את באופן שרירותי, בכך שהוא מחליט שמערכת אחת היא הקובעת, בעוד שייתכן שדווקא הנתונים שאצלה הם הנתונים שאינם מעודכנים".

לאינפורמטיקה, אמר מילשטיין, "יש מערכת לניהול קונפליקטים ופתרון מיטבי על ידי כמה טכנולוגיות. החברה רשמה פטנט המכונה 'עקומת האמינות'. כך, לדוגמה, נתון בן חודש, אפילו אם הגיע ממערכת שאינה בליבת הארגון – יגבר במשקלו הסגולי על נתון בן חמש שנים המגיע ממערכת ה-ERP. הפתרון הזה מביא להתייעלות תפעולית, לחסכון בעלויות רבות ומספק מענה עסקי נכון יותר לארגון".

"אנו כמובילי השוק חשים בהובלתו אחריות רבה", אמר מילשטיין, "אינפורמטיקה חרתה על דגלה את ההובלה לפני שנים רבות. אנו מגיעים ללקוחות הארגוניים עם הפתרונות לשוק מוקדם, על מנת לתת מענה כולל לנתוני הארגון בכל זמן".

"אינפורמטיקה היא מובילת שוק בתחומה", אמר מילשטיין, "היא ספק התוכנה היחיד שהוא עצמאי בפתרונות שבתחומים של אינטגרציה וטיוב נתונים, וניהול ישות אחודה (MDM). יש הרבה יצרנים שיש להם יכולות במקום זה, דוגמת אורקל, יבמ ומיקרוסופט, אלא שהחיבור בינם לבין פלטפורמות אחרות הוא לעיתים בעייתי וצורך פיתוח ממשקים. את אינפורמטיקה לא 'מעניין' אם יש לך סאפ עם אורקל – היא יודעת לעשות את החיבור באופן אגנוסטי, עם כולם".

הוא סיכם בציינו כי "בשנת 2013 נרחיב את הפעילויות שלנו סביב תחום ניהול ישות אחודה. אנו רואים ארגונים רבים שפותרים בעיות בתחום זה על בסיס פתרונות ידניים. נהפוך את הפתרון שקודד על ידי הארגון לכלי מדף מוביל על ידי יישום יעיל שלו. בשוק הישראלי, כל ארגון עושה זאת בעצמו – כותב שורות קוד".

אירועים קרובים