דורון קרופמן, APC: "ניהול נכון של תשתיות פיזיות חוסך מאות אלפי דולרים"

"ככל שאנחנו מתקדמים במימוש טכנולוגיות וירטואליזציה וענן מורכבות, העלויות של מרכז הנתונים הארגוני וצריכת האנרגיה שלו גדלות", אמר קרופמן, מנהל הפעילות של APC ישראל ● הוא ציטט מחקר לפיו שוק מערכות הניהול למרכזי נתונים יצמח מ-500 מיליון דולרים ב-2010 ל-7.5 מיליארד ב-2020

"מנהלי עסקים ומנהלים טכנולוגיים מבינים שניתן לחסוך מאות אלפי דולרים על הוצאות האנרגיה והוצאות התפעול של מרכזי נתונים באמצעות תכנון וניהול נכונים ומשופרים של תשתיות פיזיות", כך אמר דורון קרופמן, מנהל הפעילות של APC ישראל מקבוצת שניידר אלקטריק.

קרופמן דיבר ברב שיח שנערך לקראת כנס Data Centers Summit 2012, שיתקיים ביום ב', 3 בדצמבר, במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהפקת אנשים ומחשבים. רב השיח התקיים בבית אנשים ומחשבים והנחה אותו אבנר פרנק, חבר מערכת הקבוצה.

לדברי קרופמן, "ככל שאנחנו מתקדמים במימוש טכנולוגיות וירטואליזציה וענן מורכבות, העלויות של מרכז הנתונים הארגוני וצריכת האנרגיה שלו גדלות". הוא ציטט מחקר של Uptime Institute, חברת מחקר בינלאומית המתמקדת במרכזי נתונים, לפיו שוק מערכות הניהול למרכזי נתונים יצמח מ-500 מיליון דולרים ב-2010 ל-7.5 מיליארד ב-2020.

"בסביבה מאתגרת זו, מנהלי מרכזי הנתונים זקוקים לגישה למידע מדויק ועדכני לגבי המשאבים שלהם, השימוש בהם ומצב המערכות", הוסיף קרופמן. "גישה כוללת זו לניהול ניתנת ליישום באמצעות תוכנת DCIM לניהול תשתיות מרכזי נתונים". הוא ציין, כי "APC פיתחה את תוכנת StruxurWare, שמאפשרת תכנון דטה סנטר בצורה מלאה, חלוקה של אזורי המסדים, תכנון שדרות חמות וקרות, ניהול הספקים, זרימת אוויר והדמיות מתקדמות. הדמיות אלה מאפשרות לחזות בדיוק רב מה תהיה צריכת האנרגיה של המתקן והאם הוא יעיל ומסוגל להכיל את כמויות השרתים, מתגי התקשורת ומערכי האחסון".

לדברי קרופמן, "התוכנה יכולה להתממשק באופן אינטגרלי למערכות ניטור ה-IT הארגוניות, דוגמת HP ,CA, טיבולי (Tivoli) או מיקרוסופט (Microsoft), ולאפשר גישור וקישור חכמים בין עולם התשתיות הפיזיות לעולם ה-IT והתהליכים העסקיים. פתרון זה כולל ניטור ותפעול החשמל, הקירור והשימוש באנרגיה, מהבניין ועד מערכות המידע, והוא מעניק שקיפות ושליטה מלאה בפעילויות היומיומיות במרכז הנתונים הארגוני ובהוצאות השוטפות שלו".

"כלים טכנולוגיים אלה מאפשרים לחסוך משאבים רבים וזמן יקר בתכנון ולאחר מכן בהקמה של הדטה סנטר", סיכם קרופמן.

"המצב בתחום האל-פסק בארץ רע מבשאר העולם"
יהודה צורי שדי
, מהנדס מערכות בכיר בטנסור, ציין שהחברה פועלת בעולם מערכות האל-פסק ושהיא מייצגת בארץ את חברת Eaton. "טנסור מתקינה מערכות אל-פסק בתשתיות של הדטה סנטר ומסייעת לארגונים להתמודד עם היבטים של וירטואליזציה ומיחשוב ענן בעולמות התוכנה, החומרה והחשמל", אמר.

לדבריו, "החברה פעילה בתחום כבר 40 שנים. היא מייצגת את ההיבט הטכנולוגי הקשור לנצילות. ספינת הדגל של Eaton היא מערכות מרובות מגה-ואטים, המנוהלות ביעילות ובמודולריות, תוך טיפול בהיבטי השבתה ועומסים. המערכות יודעות לווסת מצבים של עומס נמוך וגבוה, בלי ועם השבתה, לטובת מיטוב הניצול של האנרגיה. מדובר ברכיבים חדשניים בעולם שמרני".

"המצב בתחום בישראל מצוי בפיגור לעומת שאר העולם", ציין צורי שדי.

הוא סיכם באמרו, כי "המטרה במערכות אל-פסק היא להחזיק את המערכות פועלות עד שהגנרטור יחל לעבוד או יתייצב. עולם החומרה בתחום הצטמצם, והדגש הוא על תוכנה שמנהלת ומכבה שרתים לפי הצורך".

מתעניינים בדטה סנטרים? הירשמו לכנס Data Centers Summit 2012 של אנשים ומחשבים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים