מחקר של נט-אפ בישראל: 79% מהמנהלים מאוכזבים מתשתית ה-IT הארגונית

המחקר, שכלל 100 מנהלים מחברות גדולות ונערך על ידי Vanson-Bourne, הראה כי 36% מהמנהלים סבורים שנתונים חשובים יותר מאינסטינקטים לצורך קבלת החלטות, אולם רק ל-30% יש גישה ישירה לנתונים רלוונטיים לקבלת החלטות ● 92% מהמשיבים הודו שהם משתמשים בנתונים שאינם מעודכנים כדי לקבל החלטות אסטרטגיות

מחקר חדש, שהוזמן על ידי נט-אפ (NetApp) העולמית, חושף כי מנהלים בדרג בכיר בישראל מבססים את החלטותיהם בעיקר על נתונים. המחקר, שכלל 100 מנהלים מחברות גדולות, הראה כי 36% מהמשתתפים אומרים שנתונים חשובים יותר מאינסטינקטים לצורך קבלת החלטות. 39% ציינו שנתונים יותר חשובים באותה מידה כמו אינסטינקטים, ו-5% השיבו כי אינסטינקטים חשובים יותר מנתונים. אף אחד מהנשאלים לא אמר שיש להסתמך רק על תחושות. המחקר נעשה על ידי Vanson-Bourne, חברת מחקר עצמאית.

כל החברות שנשאלו טענו שנתונים הם חיוניים לתהליך קבלת ההחלטות. עם זאת, כאשר נשאלו ישירות אם קיבלו החלטות אסטרטגיות מבלי להסתמך על נתונים, 22% הודו שהם עושים זאת תמיד או לעתים קרובות. רק 44% השיבו שמעולם לא קיבלו החלטות מבלי לבדוק נתונים קודם לכן. הסיבה לכך שמנהלים נמנעים מלבדוק את הנתונים היא תשתית ה-IT הארגונית. כך, 79% מאמינים, כי התשתית אכזבה אותם לעתים קרובות במהלך תהליך קבלת ההחלטות שלהם. מהירות גם קריטית למנהלים: 98% רוצים לקבל החלטות מהר יותר בהשוואה למצב לפני חמש שנים.

עוד עולה מהסקר, כי 48% מהמשיבים טענו שהגיעו "אחרונים למגרש" בגלל קבלת החלטות איטית. 41% טענו שהפסידו הכנסות עקב כך. 36% ראו את מחיר המניה שלהם יורד, בעוד ש-34% הפסידו לקוחות ו-25% ראו פגיעה במותג שלהם. אחרים הוסיפו, כי סבלו מעזיבה של עובדים או מנהלים. 90% מהמשיבים אמרו שההתקדמות הטכנולוגית היא הסיבה שהם צריכים לקבל החלטות מהר יותר.

אחת הבעיות העיקריות, עליה הצביע המחקר, היא שרק ל-30% מהמנהלים יש גישה ישירה לנתונים רלוונטיים לתהליך קבלת ההחלטות שלהם. אחרים נאלצים להסתמך על עובדים או מחלקות אחרות כדי לקבל את הנתונים. תהליך זה יכול ליצור מצב שבו הנתונים עוברים ניתוח או סינון לפני שהם מגיעים לדרגי ההנהלה. כך, 92% מהמשיבים מציינים, כי הם משתמשים בנתונים שאינם מעודכנים כדי לקבל החלטות אסטרטגיות.

שלומי פרייס, מנכ"ל נט-אפ ישראל, אמר כי "אם מסתכלים קדימה, עסקים צריכים להגיב במהירות גבוהה יותר. חברות שלא יוכלו לעמוד בקצב פשוט יפסידו. ללא דרך קלה וזריזה למאגר הנתונים, תהליך קבלת החלטות של המנהלים עלול להיות שגוי, שכן יתבססו על נתונים לא רלוונטיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים