תוכן שיווקי

לקראת אירוע | מערכת ניהול לחדר מחשב – DCIM

26/11/2012 16:59

מאת אייל אשכנזי, CTO מגלקום

חברת מגלקום הינה אינטגרטור מוביל בתחום ה-Data Centers וספקית מובילה בישראל בתכנון, הקמה, תחזוקה ושרות לחדרי מחשבים, Data Center וחדרי תקשורת בשיטת Turn Key Project. מערכות לניהול ה-Data Center מהוות את ההתפתחות הטכנולוגית המרכזית של התקופה האחרונה בתחום טכנולוגית תשתיות התקשורת. מערכת הניהול מהווה פלטפורמה פתוחה לניהול כל משאבי הרשת הפסיבית, האקטיבית והאלקטרומכנית תוך העלאת הזמינות, הגדלת החיסכון באנרגיה ובמקום, המודעות, הניתור, התיעוד המלא בזמן אמת וקבלת תמונה וויזואלית מעודכנת של כל המערכות ב- Data Center של הארגון לרמות שאינן מסופקות ע"י פתרונות אחרים.

חברת מגלקום, כחלק מפעילותה בתחום זה ובעלת הסמכת יצרן מציעה, מתקינה, מדריכה ומטמיעה מערכות ניהול ל-Data Center – DCIM של החברות המובילות בתחום כגון: APC ו- Nlyte Software. תוכנת הניהול ל-Data Center של מאפשרת למנהל ה-D.C ותשתיות המחשוב בארגון, לרכז, לארגן ולנהל את המידע על כל המערכות בחוות השרתים ומערכות האכסון השונות בהיבטים שונים:

•    ההיבטים הפיזיים – סוגי התשתית, ציוד התקשורת, השרתים, מערכות האכסון, המערכות האלקטרומכניות תומכות החדר, ארונות הציוד והתקשורת, החיבוריות בין הציודים השונים, המיקום המדויק של האובייקט.

•    ההיבטים הלוגיים – יישומים והקשרים הלוגיים בין קבוצות המשתמשים בארגון לאפליקציות והשרתים השונים, ניהול שינויים ו- Workflow , חיזוי What if.

•    ההיבטים המרחביים – הצגה ויזואלית של מבנה חדר המחשב, הצגת הארונות השונים והרכיבים שבהם בתלת מימד, הצגת נתונים על הספקי החשמל, עומסי חום, תפוסת הארונות וכו'.

מערכת הניהול DCIM מהווה כלי ניהול ל-Data Center המתקדם ביותר מסוגה לניהול כל נכסי טכנולוגית המידע וניהול מחזור חיים של חוות השרתים בארגון. המערכת מספקת מבט רחב החל מהתהליך העסקי דרך היישומים התומכים בו, קשרי הגומלין השונים, בסיס הנתונים, השרתים וציוד התקשורת. מערכת ניהול זו מצוידת במודול Data Warehouse וכלי ויזואליזציה מתקדמים ביותר, המספקים תצוגות נתונים בזמן אמת ומבט רחב ותמונה חזותית ועדכנית של מבנה ה- Data Center כולל שרתים, להבים, שרתים ווירטואליים, כתובות IP ופריסת הכבלים.

להלן מקצת מהיתרונות של מערכת ניהול – DCIM:

1.    מתן מענה רחב ואיכותי לכל הדרישות ממערך התשתיות המודרני.
2.    מתן מענה לדרישות התקינה החדשות של ISO 20,000/ITIL/COBIT ויכולת יצירת בסיס נתונים מרכזי לצורך תיעוד וניהול תשתיות התקשורת ומערכות המחשוב והאלקטרומכניות.
3.    יכולת התממשקות למערכות ניהול קיימות.
4.    יכולת ניהול ובקרה ויזואלית של רצפת ה-Data Center והרכיבים שבו.
5.    יכולת ניהול כל התשתיות הפאסיביות, האלקטרומכניות והאקטיביות.
6.    תיעוד מלא של כל הרכיבים האקטיביים, הפאסיביים והאלקטרומכניים ב-D.C כולל יכולת צירוף קבצים ומסמכים חיצוניים.
7.    הפחתת העלויות, הזמן והסיכון בהעברת חדר מחשב ובאיחוד משאבים בחדר עד 50%.
8.    הפחתת זמן השבתה הן בגלל תקלות והן עקב תחזוקה והגדלת בזמן הממוצע בין תקלות עד 50%.
9.    דחיית בניית חדר מחשב חדש לחמש שנים ויותר.
10.     חיסכון של 20% בצריכת חשמל.
11.    יכולת הגדלת הנצילות האפקטיבית והורדה של יעילות אנרגטית PUE (ר"ת Power Usage Effectiveness) מתחת ל 2.0.
12.    מיפוי מלא של הארונות ברמת חום וחשמל כדי לזהות נקודות חלשות ולנצל בצורה אופטימאלית את החשמל והקירור הקיימים.
13.    חיסכון במקום וחיזוי מדויק של דרישות חשמל, קירור ושטח כך שניתן לחבר ציוד נוסף ללא חשש.
14.    יכולת הפעלת תהליכי what-if לצורך ניצול מרבי של קירור, חשמל ושטח.
15.    יכולת בקרה לגילוי והתראה של חריגים.
16.    יכולת יצירת דוחות מובנים וחילול דוחות לפי בקשה.

אירועים קרובים