תוכן שיווקי

לקראת אירוע | "ההתרחשויות האחרונות בדרום הביאו למודעות את החשיבות של שרידות התשתיות הפיזיות"

ראיון עם רוני עוזרי, מנכ"ל בחברת תריטק תשתיות, המתמחה בתכנון ושילוב תשתיות פיזיות במרכזי נתונים ובחדרי שליטה ובקרה

26/11/2012 17:14

בשנים האחרונות הקימה תריטק תשתיות מרכזי מחשוב עבור ארגונים רבים בארץ. איזה התפתחויות ומגמות אתה רואה ברמת התשתיות הפיזיות?
אני רוצה להבדיל בין מגמות כלליות לבין שינוי תפיסתי שמתרחש בתקופה האחרונה בארץ בקרב מקבלי ההחלטות בתחום תשתיות טכנולוגיות.

ברמה הכללית אנחנו מזהים צורך מובהק אצל מנהלי דטה סנטר לכלי ניהול מקיף וכולל. היום רוב המנמ"רים משתמשים ב-Visio ו-Excel ולהם מתווספות מערכות BMS (ר"ת Building Management Systems, מערכת ניהול מבנה) וניטור סביבתי. ההתרבות של מערכות וממשקים יחד עם המורכבות של מרכזי מחשוב מתקדמים לא מאפשרים למנהלים לקבל תמונה כוללת על מה מתרחש באתר בזמן אמת. תוכנות ה-DCIM (ר"ת Data Center Infrastructure Management) נותנות מענה לאתגר הזה. משיחות עם לקוחות שהתקנו אצלם StruxureWare, תוכנת הניהול תשתיות מבית APC, אנחנו מבינים עד כמה מערכות כאלו היום קריטיות לניהול יעיל וחסכוני של מרכזי מחשוב. עם החיסכון באנרגיה שמערכות כאלו מאפשרות, ההשקעה במערכת חוזרת תוך זמן קצר אני רואה שבהרבה מהמתקנים החדשים שאנו מקימים הלקוחות בוחרים לרכוש תוכנת DCIM.

מה הן המגמות שאתה מבחין בהן בשוק הישראלי?
ההתרחשויות האחרונות בדרום הביאו למודעות של מנהלים בארגונים ציבוריים את החשיבות של שרידות תשתיות ופתרונות DR (ר"ת Disaster Recovery, התוששות מאסון). כבר במהלך מבצע "עמוד ענן" פנו אלינו גורמים שונים והתעניינו בפתרונות ניידים למרכזי מחשוב, תקשורת, כוח ובקרה. אנו עובדים עם חברת Pacific Voice & Data (בקיצור: PVD) האמריקאית שמספקת יחידות ניידות לתשתיות קריטיות. מאז9/11 הממשלה וארגונים פרטיים בארצות הברית משקיעים מאמץ ומשאבים רבים בהקמת תשתיות עם שרידות גבוהה והפתרונות של PVD פונים לשוק הזה.

האם אתה יכלו לתאר את הפתרונות האלו?
מדובר במכולות מוקשחות שמתוכננות לפי צרכי הלקוח ומבוססות על מודולים סטנדרטיים. חשוב לציין שניתן לזווד יחידות אלו בארכיטקטורות המתקדמות בתחום כגון שדרות חמות ומערכות מיזוג INROW. כמו כן, המכולות יכולות לשמש גם להקמת סביבה עם דחיסות אנרגטית גבוהה והרחבות של חדרי שרתים במקרה של מקום מוגבל במבנה.

הזכרת קודם גם חדרי שליטה ובקרה. מה תריטק מציעה בתחום הזה?
אנו מפתחים עבור לקוחותינו חדרי שליטה ובקרה קבועים וניידים בהתאם לצרכים לגורמים בתחום הביטחון. חשוב לציין שהיום גם הצבא מייחס חשיבות לסביבת העבודה של החייל שתאפשר לו תפקוד מיטבי לאורך זמן.

גם בקרב הארגונים האזרחיים האירועים האחרונים בדרום העלו את הצורך להרחיב ולחדש את מרכזי החרום שלהם כך שהם יתמכו בהפעלה מסביב לשעון ולאורך זמן. בהקשר הזה אני רוצה להזכיר פרויקט שביצענו יחד עם עירית ראשון לציון עבור מוקד 106 החדש. תחנות העבודה הארגונומיות תוכננו כך שכל הציוד והכבילה מוסתרים, וכתוצאה מכך המוקדנים יכולים להיות מרוכזים במקורות המידע הקריטיים להם מבלי שדעתם תוסח. בניגוד לעבר שבו בעיקר הטכנולוגיה עמדה במרכז, היום חווית המשתמש היא חלק מרכזי בתכנון.

אירועים קרובים