תוכן שיווקי

לקראת אירוע | DATA CENTER במודל מיקור חוץ – המודל של השנים הבאות

26/11/2012 17:26

מאת ערן ברק, סמנכ"ל אדגר השקעות ופיתוח

מי מאתנו, אנשי המקצוע, לא מכירים את הדיון שמתקיים ממש בימים אלו כחלק מתוכניות העבודה לשנה הבאה ולבטח לשנים הבאות, שבו עולה נושא המחשוב התקשורת והתשתיות-שדרוג תשתית השרתים, המידע הולך וגדל כל הזמן ושוב צריך להגדיל את כמות חומרת אחסון המידע, צריך עוד ארון תקשורת לצורך הרחבת הרשת ועוד ועוד..

כאמור דיונים מסוג זה רלוונטיים לכל ארגון. פרמטר מהותי שחסר בד"כ בדיון שכזה הוא תשתיות האנרגיה, מיקום פיזי (רצפה צפה), מיגון, מערכות קירור ודומיהם שבלעדיהם לא ניתן להתחיל שום פרויקט. זה מוביל אותנו לשאלה הבאה – מי מאתנו יודע באמת מהו הם צרכי חדר המחשב שלו – מהו הגודל הנדרש, האם ניתן להרחיב את התשתית הקיימת, מה קורה עם מערכות האנרגיה – יש מספיק? – מערכות מיזוג האוויר מספיקות (כל הזמן חם בחדר המחשב..), הגנרטור מספיק…? התשובה היא – מעט מאוד מאתנו, אם בכלל.

נושא תשתיות חדר המחשב היה תמיד משמעותי וככל שעולמנו הטכנולוגי משתנה והסוגיות הקשורות בתפעול תשתיות גדלות, הוא נעשה בעייתי יותר, נושא המצריך נקודת מבט מאוד מקצועית – היבטי חשמל, קירור, תקשורת – יכולת להתמודד עם שינויים (חסר מקום ואין לאן להרחיב את חדר המחשב. מכירים….?) ועוד…

הפתרון הוא שימוש במתקני תקשוב מקצועיים במודל של מיקור חוץ שהוקמו בדיוק בשביל לטפל בסוגיות אלו ולאפשר לארגונים עסקיים לצמצם למינימום הנדרש את הדיון הבלתי נלאה והיקר בסוגיות מאין אלו. במתקנים אלו ניתן להקים את חדר המחשב של הארגון, אתר החירום שלו וכל פעילות תשתית הרלוונטית לארגון תוך התאמה לצרכי הלקוח ויכולת להתמודד עם השינויים לאורך זמן-גידול וקיטון, גידול במשאבי האנרגיה הדרושים, צמצום השקעות וקבלת תשתיות במודל שירות מלא .בנוסף, המודל מצביע על יעילות תפעולית, שימוש מושכל בתשתיות אנרגיה מה שמוביל בשורה התחתונה גם להפחתה בעלויות לעומת הקמה ותפעול עצמאי של חדר המחשב.

מודל זה מאוד שכיח בארה"ב ובאירופה ובשנים האחרונות מתחיל לתפוס את מקומו הראוי בשוק הישראלי. חברת אדגר השקעות ופיתוח, מקבוצת ביטוח ישיר אחזקות, מקימה בימים אלו מספר מתקני תקשוב שיהיו המובילים בתחומם בכל ההיבטים. מתקנים אלו מצטרפים לאלו שכבר החברה מפעילה בעיקר בחו"ל. אדגר DATA CENTER מאפשרת כיום התמודדות יעילה עם צרכי התשתיות של ארגונים עסקיים במודל עסקי ייחודי וייעודי התואם את צרכי הלקוחות.

אירועים קרובים