יוסי אשכנזי, נט-אפ ישראל: "עד 2020 ארגונים יאחסנו פי 58 נפח מידע"

"בעוד שארגון ממוצע אחסן ב-2010 כ-100 טרה בייט, ב-1 בינואר 2016 הוא צפוי לאחסן 1 פטה בייט - פי 11, ב-2018 הוא יאחסן 2.5 פטה בייט - פי 25, ובשנת 2020 הנתון כבר צפוי להגיע 5.8 פטה בייט", אמר אשכנזי, מהנדס מערכות למגזר הממשלתי בחברה ● לדבריו, "ריבוי הנתונים בארגונים השונים במשק מביא לגל של חדשנות עסקית, שמאפשרת ליצור מוצרים ושירותים חדשים ובכך להביא ליצירת יתרון תחרותי" ● "יש לכך השפעה גם על ה-IT - הוא הופך לנטל ניהולי כבד יותר", הוסיף

"ארגון ממוצע אחסן ב-2010 כ-100 טרה בייט. ב-1 בינואר 2016 הוא צפוי לאחסן 1 פטה בייט – פי 11, ב-2018 הוא יאחסן 2.5 פטה בייט – פי 25, ובשנת 2020 הנתון כבר צפוי להגיע 5.8 פטה בייט. המשמעות של נתונים אלה היא שהארגון יכפיל פי 58 את נפח המידע המאוחסן בתוך עשור", כך אמר יוסי אשכנזי, מהנדס מערכות למגזר הממשלתי בנט-אפ (NetApp) ישראל. הוא ציטט בכך מחקר של IDC.

אשכנזי דיבר בכנס המיחשוב הממשלתי WORLD e-Gov Forum 2012, שנערך אתמול (ב'), בהפקת אנשים ומחשבים, במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהשתתפות 700 איש. הנחו את הכנס פלי הנמר, יזם ונשיא הקבוצה, וד"ר נחמן אורון, יועץ מיחשוב אסטרטגי למגזר הממשלתי.

לדברי אשכנזי, "ריבוי הנתונים בארגונים השונים במשק יוצר אתגרים אך גם הזדמנויות. הוא מביא לגל של חדשנות עסקית, שמאפשרת ליצור מוצרים ושירותים חדשים ובכך להביא ליצירת יתרון תחרותי. לריבוי הנתונים יש השפעה כמובן גם על ה-IT – הוא הופך לנטל ניהולי כבד יותר".

"כיום, יש התרבות מהירה של נתונים שיוצרים מחשבים ומשתמשים", הוסיף. "טכנולוגיות דיגיטליות עוברות למדיה דחוסה יותר, כל התמונות דיגיטליות, סרטוני הווידיאו מושתתים על רזולוציה גבוהה יותר ויכולות ניתוח מתקדמות דורשות נפח אחסון נוסף. יתירה מזאת, הנתונים האוטומטיים שמגיעים מרשתות חיישנים, המעקב אחר דפוסי קנייה וגורמים נוספים יוצרים ערכות נתונים גדולות בהרבה, שצריכות להיות מובנות ומסחריות. כמות הנתונים גוברת ואובייקטי הנתונים עצמם הופכים גדולים יותר. כל אותם כוחות יוצרים לחץ אדיר על ארגונים להרחיב את התשתיות הקיימות, ובמיוחד את פלטפורמות האחסון".

"המענה לדרישות הללו מצוי בפתרונות הנותנים מענה לקנה המידה העצום של ה-Big Data, באמצעות ABC – ניתוח (Analytics), רוחב פס (Bandwidth) ותוכן (Content)", המשיך אשכנזי. "כך, הארגונים יכולים לקבל תובנות בנושא מתוך ערכות נתונים עצומות, להעביר נתונים במהירות ולאחסן תוכן חשוב למשך תקופות ארוכות יותר, ללא הגברת מורכבות התפעול".

אשכנזי ציין שנט-אפ מספקת פתרונות שנותנים מענה לקנה המידה העצום של נפחי הנתונים, על בסיס התפיסה של ה-ABC. "נט-אפ מאפשרת ללקוחות לקבל תובנות בנושא מתוך מערכות נתונים עצומות, להעביר נתונים במהירות ולאחסן תוכן חשוב למשך תקופות ארוכות יותר, ללא הגדלת המורכבות של התפעול", אמר. "המטרה היא לקבל החזר השקעה מהיר. ארזנו את כל התהליכים ואנחנו מספקים אוסף פתרונות לתחום האחסון, לצד תוכנות נלוות ואבני דרך לפרויקט – עם החזר השקעה גבוה יותר".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שי לקס

    יוסי הוא תותח. בחור מדהים שהתקדם מלמטה והיום הוא איש חשוב! עם ידע עצום בתחום.

אירועים קרובים