ינאי מילשטיין, אמן: "צמחנו בפעילות אינפורמטיקה השנה בנתון דו-ספרתי – וכך יהיה גם ב-2013"

הסיבה לכך היא "החשיבות שארגונים מקדשים לטיפול במידע, לשילובו ולניהולו", אמר מילשטיין, מנהל פעילות החברה בקבוצת אמן ● הוא ציין ש-"בשנה הבאה נודיע על תוכנית גדולה שלנו בשיתוף המדען הראשי במשרד התמ"ת, המיועדת לסטארט-אפים, שיוכלו לפתח יכולות שלהם על גבי כלי אינפורמטיקה" ● לדברי מילשטיין, "במגזר הממשלתי יש פרויקטים רבים שעיסוקם במידע ובנתונים, ואלה יחייבו ללכת על כלים מקצועיים לאיחוד נתונים"

"פעילות אינפורמטיקה (Informatica) בישראל צמחה השנה בנתון דו-ספרתי, וכך צפוי להיות גם ב-2013", כך אמר ינאי מילשטיין, מנהל פעילות אינפורמטיקה בקבוצת אמן. לדבריו, הסיבה לכך היא "החשיבות שארגונים מקדשים לטיפול במידע, לשילובו ולניהולו".

מילשטיין הנחה את כנס הלקוחות שערכה קבוצת אמן, נציגת החברה בארץ, הבוקר (ג') באולם סטוקו במגרשי הטניס בהדר יוסף שבתל אביב, בהפקת אנשים ומחשבים. השתתפו בו 100 מלקוחות החברה – מנהלים בארגונים.

"בשנה הבאה נודיע על תוכנית גדולה שלנו בשיתוף המדען הראשי במשרד התמ"ת, המיועדת לסטארט-אפים, שיוכלו לפתח יכולות שלהם על גבי כלי אינפורמטיקה", אמר מילשטיין. הוא ציין, כי "במגזר הממשלתי יש פרויקטים רבים שעיסוקם במידע ובנתונים, ואלה יחייבו ללכת על כלים מקצועיים לאיחוד נתונים".

לדבריו, אינפורמטיקה השכילה לעשות את השינויים המתבקשים הנגזרים מהשינויים שעבר העולם הטכנולוגי. כך, מעבר לכלי ה-ETL, כלים לגזירת ושליפת נתונים, פועלת כיום החברה בכל עולמות התוכן הקיימים: Big Data, איכות וטיוב נתונים, וניהול ישות אחודה (MDM).

"בעזרת הכלים של אינפורמטיקה אנחנו יודעים לזהות מבוטח בן 130", ציין. "עבור איש ה-IT נתון שכזה הוא נתון תקין, כיוון שיש לו שלוש ספרות והוא יושב ברובריקה הנכונה. אלא שהזיהוי של מבוטח שכזה מביא לכך שמתקבל ערך עסקי, אפילו שהוא לא פותר בעיות IT. כך, אנחנו רואים כיצד מומחי אינפורמטיקה מתקדמים בתוך הארגון, שמבין את ערכם העסקי, והופכים למנהלי פרויקטים עסקיים לכל דבר".

לדברי מילשטיין, "החברה אגנוסטית למערכות וליישומים שמולן ועימן היא עובדת. לא 'מעניין' את אינפורמטיקה אם יש לך סאפ (SAP) עם אורקל (Oracle) – היא יודעת לעשות את החיבור עם כולם".

במהלך דבריו השיק מילשטיין את גרסה 9.5 של אינפורמטיקה, שמטפלת באיחוד מידע (Data Federation), סיווג וקטלוג מידע (Data Profiling), מיחשוב ענן ו-Big Data.

אל"מ (מיל') יוסי סופר, לשעבר מנהל פרויקט פRולוג באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה של צה"ל ומנהל פרויקט ה-ERP הצה"לי. צילום: קובי קנטורהוא הוסיף, כי "הפעילות של אמן בתחום אינפורמטיקה נמצאת בצמיחה. אנחנו רואים מנמ"רים בארגונים מכל הסוגים נכנסים לעולם ה-MDM, כיוון שהם מבינים הן את התועלות שהתחום טומן בחובו והן את הצורך בתמונה אחת אחודה אודות הלקוח. כל ארגון מכל סוג נזקק לתמונת לקוח אחודה. כך, למשל, בחברת ביטוח יש מערכת גמל ומערכת רכב, אך אין לה תמונת לקוחות אחת. פה אנחנו נכנסים לתמונה, עם מגוון כלי אינפורמטיקה".

תהליך הסבת נתונים רחבי היקף בצה"ל
אל"מ (מיל') יוסי סופר, לשעבר מנהל פרויקט פRולוג – מערכת ה-ERP מבוססת סאפ באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה של צה"ל ולאחר מכן מנהל פרויקט ה-ERP הצה"לי, תיאר כיצד ביצע הסבות של נתונים רחבי היקף ממערכות המורשת הישנות אל מערכות ה-ERP.

לדבריו, ההסבות היו על בסיס כלי אינפורמטיקה ונתנו מענה לאוסף נתונים רחב, ממגוון מקורות, המגיעים מבסיסי נתונים שונים: אורקל, DB2 ו-IMS של יבמ (IBM). סופר ציין, כי כלי אינפורמטיקה שימשו בפרויקטים לא רק להגירת נתונים אלא גם לטיוב ולשילוב שלהם.

"בשל פרויקט ההסבה", סיכם אל"מ (מיל') סופר, "פרויקט ה-ERP של צה"ל נבחר לאחד משלושת הפרויקטים הטובים בעולם בתחום ה-ETL ועל כך קיבלנו פרס ממטה החברה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים