חידוש במנגנון ההפעלה של מיקרוסופט: מפתחות המוצר של חלונות 8 יישמרו בהגדרות BIOS

הגדרות ה-BIOS יחליפו את התווית בצד המארז של מחשבים שולחניים או בתחתית תא הסוללה במחשבים ניידים, שם נשמרו מפתחות המוצר עד עתה ● כך, מי שנאלצים להתקין מחדש את חלונות 8 לא יצטרכו עוד לחפש את מפתחות ההפעלה ולהתמודד עם אתגרים, כאשר הספרות דהו או שהן קטנות מדי ● לעומת זאת, לא ברור האם ניתן להתקין במחשב שהגיע עם גרסת Standard של חלונות 8 גרסת Pro מבלי שהמחשב יתעקש שיש להשתמש במפתח ההפעלה המקורי שהוטבע בהגדרות BIOS

מיקרוסופט (Microsoft) ערכה שינויים במפתחות המוצר של חלונות 8 (Windows 8), בהשוואה לגרסאות קודמות של מערכת ההפעלה. מעתה יישמרו מפתחות המוצר בין הגדרות ה-BIOS של המחשב, במקום בתווית בצד המארז של מחשבים שולחניים או בתחתית תא הסוללה במחשבים ניידים.

כבר בתחילת החודש דיווחה מיקרוסופט, כי "במנגנון Activation 3.0 של חלונות 8, אחד השיפורים הוא שאין עוד צורך בתווית COA (תעודת מקוריות) המוצמדת למחשב ומפתחות ההפעלה ישולבו בהגדרות BIOS".

מהלך זה מביא עמו יתרונות וחסרונות: בצד היתרונות שמהם ייהנו המשתמשים, מי שנאלצים להתקין מחדש את מערכת ההפעלה לא יצטרכו עוד לחפש את מפתחות ההפעלה ולהתמודד עם אתגרים, כאשר הספרות דהו או שהן קטנות מדי ולא ניתן לקרוא אותן. גם מיקרוסופט תיהנה מיתרון משום שברגע שהמפתח שמור במחשב לא ניתן להשתמש בו במחשב אחר.

בצד החסרונות, מספר משתמשים העלו כבר תהיות באתר האינטרנט של מיקרוסופט וטרם זכו לתשובות: האם ניתן להתקין במחשב שהגיע עם גרסת Standard של חלונות 8 גרסת Pro של מערכת ההפעלה, מבלי שהמחשב יתעקש שיש להשתמש במפתח ההפעלה המקורי שהוטבע בהגדרות BIOS? והאם ניתן להתקין מערכת הפעלה שהגיעה עם מחשב ששבק במחשב חדש?

לא התקבלה תגובת מיקרוסופט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים