ארגונים לשמירה על הפרטיות פנו לפייסבוק בבקשה לבטל את השינויים המתוכננים במדיניות שלה

במסגרת השינויים מבקשת פייסבוק לשתף נתוני משתמשים עם אינסטגרם, להקל את ההגבלות על משלוח הודעות בדואר האלקטרוני בין החברים ברשת ולהכניס שינויים בתהליך שבמסגרתו יכולים המשתמשים להצביע על השינויים במדיניות ובתנאי השירות ● במכתב ששלחו מנהלי הארגונים הם טוענים ששיתוף המידע עם אינסטגרם פותח פתח לפרופילים אחודים של המשתמשים, על סמך נתונים שמקורם הן בפייסבוק והן באינסטגרם

מסתכל אל העתיד שמעבר לפייסבוק? מארק צוקרברג

שני ארגונים שפועלים לשמירה על הפרטיות פנו אתמול (ב') לפייסבוק (Facebook) בבקשה לבטל את השינויים המתוכננים בתנאי השירות של הרשת החברתית.

במסגרת השינויים מבקשת פייסבוק לשתף נתוני משתמשים עם אינסטגרם (Instagram), יישום שיתוף התמונות אותו רכשה לא מכבר, ולהקל את ההגבלות על משלוח הודעות בדואר האלקטרוני בין החברים ברשת. כן מבקשת החברה להכניס שינויים בתהליך שמוסד לפני ארבע שנים ובמסגרתו יכולים המשתמשים ברשת החברתית להצביע על השינויים במדיניות ובתנאי השירות.

במכתב ששלחו למנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, טוענים מנהלי הארגונים Electronic Privacy Information Center ו-Center for Digital Democracy, כי "השינויים שמציעה פייסבוק עומדים בסתירה לתנאים של הסכם הפשרה שהושג לא מכבר עם רשות הסחר הפדראלית (FTC)". זאת, משום ששיתוף המידע עם אינסטגרם פותח פתח לפרופילים אחודים של המשתמשים, על סמך נתונים שמקורם הן בפייסבוק והן באינסטגרם.

מהלך זה מזכיר את המהלך שביצעה גוגל (Google) בתחילת השנה לאיחוד הפרופילים בשירות החיפוש, ביו-טיוב (YouTube), בג'י-מייל (Gmail) ובגוגל פלוס (+Google). המהלך של גוגל עורר ביקורת עזה בקרב גורמים שפועלים לשמירה על הפרטיות, וקבוצה של 36 תובעים כלליים של מדינות בארצות הברית שלחה לגוגל מכתב ובו הביעו דאגה מריכוז פרטים אישיים רבים כל כך במאגר אחד.

במסגרת הסכם הפשרה שהושג בחודש אפריל עם FTC התחייבה פייסבוק לקבל את הסכמת המשתמשים לשינויים מסוימים במדיניות הפרטיות ולאפשר ביצוע של ביקורות עצמאיות במשך 20 שנים.

פייסבוק סירבה להגיב על המכתב ששלחו הארגונים.

השינויים מתבצעים בתקופה שבה חווה הרשת החברתית הגדולה בעולם, שמונה כמיליארד משתמשים, האטה חדה בקצב הגידול של ההכנסות. מקור החלק הארי של הכנסות פייסבוק בפרסום ברשת החברתית.

על פי השינויים המוצעים בתהליך ההצבעה, המשתמשים יוכלו להגיב לשינויים במשך שבעה ימים. אם יתקבלו יותר מ-7,000 תגובות תתקיים הצבעה שבה יוכלו המשתמשים לאשר את השינויים. תוצאות ההצבעה מחייבות את פייסבוק רק כאשר מניין המצביעים עולה על 30% מכלל המשתמשים – מה שלא קרה בהצבעות קודמות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים